Enat skrev 2014-10-12 08:40:40 följande:
Hej damer! vi har förskt bli tre sedan november 2013-alltså snart ett år. I maj åkte jag in akut pga smärtor och de upptäckte då en chokladcysta. Efter lång lång väntan kom jag äntligen in på operation i slutet på augusti. De upptäckte då också att jag har Endometrios precis som jag misstänkt. De spolade mina äggledare också där det visade sig att den ena var mycket trång. Hur som helst fick vi nu börja försöka igen då det är störst chans att man lyckas inom 6 mån efter operation. Endometriosen försvårar annars då nya cystor kan komma. Vi påbörjade också fertilitetsutredning.
Den 28 sept hade jag Äl, en månad efter operationen. Då började jag kissa blod och fick urinvägsinfektion. Hopp, tänkte jag. Fick gå på antibiotika Men tog en som är ok för gravida då jag fortfarande hoppades.
Igår BIM -1 mitt på dagen frågade jag min sambo om jag skulle ta ett test (första månaden jag kunnat hålla mig så länge). Och vet ni. Jag plussade!!! Jag vågar knappt tro det och är livrädd för MF eller utomkveds.
Tack för att du orkat läsa - ser fram emot att lära känna er damer :)
Hej, först och främst - grattis till plusset! Jag har haft diagnosen endometrios i drygt 10 år och också opererats för det, för 10 år sedan. Kan meddela di att det inte finns någon ökad risk för missfall för att man har endometrios. När du väl har blivit gravid är det med samma förutsättningar som alla andra. Så försök att inte oroa dig - inte mer än vanligt iaf ;) Det som kan ta lite tid är som sagt att bli gravid efter behandling, för oss tog det 2 år.. men nu går jag in i v. 8 imorgon :)
Lycka till nu!! Stor kram