• Kessika

BF Juni 2015

Hej!

Hoppar in i den här tråden jag också, för det verkar iaf än så länge som att det är här jag hör hemma. Glad

Plussade igår, helt oväntat kan jag säga, är nog fortfarande smått chockad! Enligt sista mensen ska jag vara 4+3 idag, med BF 4:e juni. Gjorde ett digitalt test idag som ansåg sig ha en helt annan uppfattning, och meddelade mig att jag är i vecka 2-3! Förvånad Det är fysiskt omöjligt.... så jag vet i nuläget inte riktigt var jag står med veckorna, men det lär väl reda ut sig.

Jag vill gärna vara med på BF-listan om det går bra?

4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm

• Kessika
    Isabella89 skrev 2014-09-29 23:06:05 följande:

Kessika: Var det cb? Den visar ju hur många veckor du varit gravid (sen befruktning). Jag fick gravid 1-2 veckor men är i v5 (4+0) enligt senaste mens

Mäh! ???? Hur slut i skallen är jag? Tack!! Ja, det var cb. Så mao, 4+3 idag kan stämma hyggligt iaf om cb sa 2-3 veckor?
  • Kessika
    MalinA87 skrev 2014-09-30 14:08:10 följande:
    Så förutom MittVal Kvinna-tabletter så ska jag ta ytterligare extra folsyra? Annars innehåller ju 1 tablett 100% av RDI.
    Jag tar oxå MittVal Kvinna, men 2 tabl. per dag. Då blir det 400 mikrogram folsyra, som LMV rekommenderar, och man håller sig under 1mg A-vitamin (mer än så är tydligen inte bra för fostret).
  • Kessika
    Awe83 skrev 2014-09-30 21:37:45 följande:

Hoppar in här med! Är beräknad den 3 juni enligt babyappen (kollade i helgen). Första graviditeten för mig och min sambo och blev gravid på andra försöket! Är så lycklig. Har ont i ryggen idag, kände förra helgen att mitt humör var galet. Mår annars bra. Hur har ni det brudar? Känner ni också att det stramar i nedre delen av magen redan? För mig känns det väldigt mycket på den högra sidan, stramt å ibland som ett litet håll. Känns det igen av någon här?

Grattis! :)

Japp, jag känner igen mig. Hade en vecka av crappy humör här nyligt, men visste inte då att jag var gravid... nu fattar jag ju! :D

Det stramar för mig oxå, just i nedre delen av magen på högra sidan, och ibland som det som du beskriver som ett litet håll, typ som jag kan känna vid ÄL ibland. Jag är beräknad dagen efter dig, så stämmer datumen lär vi ligga rätt lika. :)

• Kessika
    Hemlig78 skrev 2014-10-01 08:55:15 följande:

Hej

Vart i Sthlm bor du?

Vilken bm mottagning ska du välja?

Mvh

PM! :)
Svar på tråden BF Juni 2015