• Amfam

BF Juni 2015

Hej på er!

Vill också gärna vara med här. Plusade idag och väntar nu ett litet syskon till vår tjej här hemma.

Om någon vänlig själ orkar lägga till mig på BF-listan vore det väldigt snällt.

BF 13/6, 2:a barnet, 30 år, Stockholm.

Ska blir spännande att följa allas resor! :)

• Amfam
    mygustafsson skrev 2014-10-01 07:37:24 följande:

My, 25 år, plussade idag! Så lycklig :)

Härligt! Stort grattis!
  • Amfam

Någon som har tips om bra MVC i Sthlm? Var inte helt nöjd sist.

• Amfam
    Therese2014 skrev 2014-10-02 19:31:20 följande:

Hej, hoppar in här då jag plussade i tisdags med första barnet, första försöket:) enligt beräkningar är jag i vecka 5(4+2). När ringde ni bm?

Kul! Grattis!! Ringde nog någon gång i v fem förra gången. Denna gång väntar jag kanske lite längre. Det MVC jag hade sist hade delat upp inskrivningen på två besök varav det första var ett hälsosamtal (info om alkohol och levnadsvanor typ). Tänkte att jag skulle fråga om det kanske gick att hoppa över denna gång. Vet dock inte vilket MVC jag ska välja än, svårt. :-/
  • Amfam
    Sinilam skrev 2014-10-02 20:52:50 följande:

Har bara hört gott om mama mia på Karlaplan :) Var inte heller nöjd med min förra gången så det stod mellan mama mia eller prima liv på Danderyd och kommer testa Danderyds eftersom det är närnare för mig :) Hoppas du hittar någon du trivs med!

Åh, tack för tips! Jag har funderat lite på mamma mia på söder faktiskt. Har hört gott om dem innan, men det var ett tag sen. Känner efter förra graviditeten att mvc-kontakten var mer avgörande än jag hade trott. Men hoppas att jag ska känna att det blir bättre kontakt denna gång. :)
  • Amfam
    jemi02 skrev 2014-10-02 20:53:12 följande:

Var bor du och var jobbar du? Jag gick i gamla stan förra gången och var väldigt nöjd men valde ett annat ställe nu då det känns smidigare att ha det i närheten av jobbet.

Jag bor i Bagarmossen, men håller dagtid till på SÖS. Känner som du att det nog vore smidigast med något närmre arbete/studier.

Förra gången gick jag på gullmarsplans barnmorskemottagning men kände inte att det blev en bra kontakt och det ligger ju inte i direkt anslutning till varken studier el hemmet.

Funderar lite på mamma mia på söder. Har funderat på södra bb också, men tror de har rätt fullt och tror inte att jag accepteras där med de komplikationer jag hade under förra graviditeten/förlossningen. Har en del rädslor inför denna förlossning som jag också skulle vilja få hjälp med, så det känns viktigt att det blir bra. Så svårt att veta innan.

Gamla stan är ju iof inte helt fel för mig heller. Och tänka mig att åka lite extra också så länge jag känner mig nöjd/trygg. Vad heter stället?
  • Amfam

LG85:

Känner igen mig mycket i det du skriver. Jag har också haft en del problem med matlusten, vilket jag även hade förra gången. Och har också vaknat av det där nedrans illamåendet.

Mådde inte illa förrän v 6-7 förr gången, men nu mådde jag illa innan BIM och det är bra mycket värre än sist. Urk! Mina bästa knep hittills är riktigt starka minttuggumin, som jag byter ut innan de hinner tappa smaken.

Står ganska låst ibland på dagarna och är så nervös att jag ska kräkas vid fel tillfälle. Har du några bra knep du kan dela med dig av?

• Amfam
    Awe83 skrev 2014-10-04 09:50:48 följande:

Hej. Jag tror på mamma Mia på söder. Där finns allt man behöver. Man behöver aldrig åka någonstans för att ta ett prov eller göra någon speciell undersökning. Har hört så bra om dem. Tyvärr är de ofta helt fullbokade, men jag fick ett inskrivningssamtal i slutet på okt. Då är jag i v. 9-10. De vill gärna träffa en innan v.10 för samtal.

Nu är jag så hungrig att jag mår illa! Så nu blir det frukost! ????

Det verkar lovande, får kanske ringa dem på måndag och höra om de har några tider kvar! :)
  • Amfam
    lyckobubblor skrev 2014-10-07 21:10:42 följande:

Nu har vi fått plats hos MVC på BB Södra, känns fantastiskt! Då har vi förtur till BB Södra när det är dags för förlossningen oxå. För dem som har BF i maj var det redan fullt så känns skönt att ha fått plats... :)

Åh, så skönt! Hade också gärna gått där. Men uppfyller inte riktigt kriterierna. :(

Blev Mama Mia söder denna gång som jag hoppas ska kännas bra!
  • Amfam
    skorstenen skrev 2014-10-13 07:53:02 följande:

Jag går ner i vikt.

Gjorde det en av mina förra graviditeter men då mådde jag illa. Det gör jag inte nu. Jag är 1.75 och väger nu 66 kilo. Har gått ner 1.5 kilo på mindre än en och en halv vecka. Får inte i mig mer mat heller. Vad äter ni ungefär på en dag?

Ojjar mig nu. Men lär gå upp sen ;)

Jag har också gått ner i början av graviditeterna. Den här gången beror det mycket på illamående men förra gången hade jag bara inte så stor matlust. Tror inte du behöver oroa dig. Lite värre om man skulle gå ner precis i slutet tänker jag men nu är det så tidigt. Gör så gott du kan bara och ät det du får i dig.
  • Amfam
    Diamant skrev 2014-10-12 16:00:07 följande:

Någon som upplevt skrattgråten än?

Kollade på film med maken och så var det en jätterolig scen där jag gapskrattade tills tårarna kom som utvecklades till en jättegråt-attack! WTF??

Kände mig lite lätt hysterisk för jag var verkligen inte ledsen!

Tur mannen förstår en och bara skrattade o kramade om mig!

Haha, ja jag!! Kan inte minnas att jag var så här förr gången. Jag har gjort det omvända flera gånger, börjat hormongråta för att sedan plötsligt övergå i ett rejält skratt. Min man gjorde det samma. :)
Svar på tråden BF Juni 2015