Inlägg från: heterSandra |Visa alla inlägg
  • heterSandra

BF Juni 2015

Hej och GRATTIS till alla som har plussat!

Jag fick ett plus i söndags - en dag innan BIM och har inskrivningssamtal med mvc på måndag då jag är i v.6(5+0)

Just nu mår jag nästan för bra så jag blir orolig istället att det inte händer någonting där inne men barnmorskan sa att det var normalt, lite öm i brösten och haft mer molvärk vid dagarna när jag plussade men ännu inget blod och smärta så jag hoppas vidare att det går som det ska! Någon annan som känner lika?

Detta är första barnet så känner efter hela tiden! BF är 7 juni :)

• heterSandra
    stayyoung skrev 2014-10-01 12:04:04 följande:

Har gått in i vecka 6 (5+1) och symptomen är inte lika starka. Brösten är lite ömma till skillnad från förra veckan då jag inte stod ut utan BH.

Mensvärken har gått över även om jag känner något vid livmodern, lite som det brukar vara de sista mensdagarna.

Ryggen/svanken gör fortfarande lite ont men inte alla som förra veckan.

Jag börjar bli orolig att mina symptom börjar försvinna, och inga nya dykt upp. Brukar det vara så här?

Ja, jag känner samma sak! Man kanske blir lugnare efter samtalet hos mvc!

Jag vill ha symtom men man kanske ska njuta av att må bra och hoppas att det växer där inne ändå :)

Barnmorskan sa imorse till mig att det var normalt att molvärken försvunnit lite typ! Hon verkade inte ett dugg orolig! Jag tog ett nytt test från testlagret och strecket är starkare än igår så så borde ju det växa där inne! :)
  • heterSandra
    Luttanlej skrev 2014-10-02 09:43:06 följande:
    Jag bor i väsby! Vart i Täby bor du? Jag har jobbat i Täby!

Vad jobbig att du mår illa. Jag mår oförskämt bra faktiskt!

Min barnmorska frågade mig om jag ville ha vul. Jag trodde inte att att man blev tillfrågad utan fick boka själv men min mvc är så liten med lite folk så det får bra. Hon sa att det gör att min oro förhoppningsvis släpper! Fråga din bm så går det nog bra!
    Jag bor också i Väsby! :D

Vilken bra barnmorska, jag ska till mvc på måndag och hoppas hon kan erbjuda mig VUL för det vill jag göra! Extremt nojjig eftersom jag mår så bra!
  • heterSandra
    Luttanlej skrev 2014-10-02 13:38:57 följande:

Vart i väsby bor du heterSandra?

Det är ju ffa hemlig att jag är gravid men jag känner inte så många i väsby ändå. Ska du gå på mvc vid centrum? Min barnmorska heter Berit och jobbar där. Hur långt gången är du? Jag är i vecka 5+4 typ. Alltså vecka 6 va?

Jag bor mot Vallentuna hållet! Vart bor du?

Vi har berättat för familjen men inga vänner eller på jobbet. Vill vänta tills vecka 12 för det! Aah, där ska jag gå! Får se vem jag får! :)

Ja, jag tror att det är v,6. Jag är i vecka 4+3 så i vecka 5 :)
  • heterSandra
    Luttanlej skrev 2014-10-02 18:01:25 följande:
    Jag bor nära carlslund i brunnby park :) så det är vägen mot Vallentuna!
    Ja, jag med! :P är det första barnet för er? :) hur mår du?

Jag kan inte sluta tänka på att det förmodligen ska komma en bebis i sommar!
  • heterSandra
    Luttanlej skrev 2014-10-03 21:51:40 följande:
    .
    Nja, bor i området där omkring! :) jag mår väldigt bra! Öm i brösten bara och lite molvärk till och från! Är så orolig bara att den inte växer eftersom jag mår bra! Det är första barnet för oss :)
  • heterSandra
    Paulas mamma skrev 2014-10-24 10:58:49 följande:

Men jag har varken haft sex eller varit hos gyn. Har inte ont i magen mer än "mens/molvärk" som jag haft då och då sen jag plussade. Dock har jag lite ont i korsryggen.

Om det inte kommit mer blod och ingen smärta så är det nog ingen fara.

Jag fick precis som dig i 6+3 och var så otroligt rädd att det var mf men ingen smärta och inget mer blod. Åkte in till gynakuten ändå och fick se ett litet hjärta slå! Sen dess har det inte kommit nå blod eller smärta! Så avvakta och ta det lugnt :)
Svar på tråden BF Juni 2015