• Lg85

BF Juni 2015

Hoppar in jag oxå. Plussade i förra veckan lite chockartat.

Enligt uträkningar nätet är jag i v 4(3+6). Känns dock lite osäkert då jag haft korta cykler sista månaderna. Varierat mellan 70-18 dagar sista året.

Men de spörs väl längre fram. Måste haft tidig ÄL som bara den, börja testa på dag 10 och aldrig fått pos men gick pos grav på dag 22.

BF runt 8/6

• Lg85

BF-lista ????

19 maj: Josphi, första barnet, 22 år, Västervik

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg.

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

7 Juni Fröken1987, första barnet Mellansverige

8 juni: Lg85, första barnet, Karlstadtrakten

• Lg85

Om någon vill uppdatera BFlistan så kan man få skriva att jag är 29.

Känns som de va svårare att sova bra efter natt jobb nu. Får väl vila en stund sen innan natt 2.

• Lg85

Får nog förlika mig med tanke att jag nog är illamående och har halsbränna (redan?). Fått småäta mig igenom dagen idag, fast jag inte är hungrig. Tuggummit är min bästa kompis (vilket jag inte tuggat senaste halvåret pga LCHF diet).

Molsmärtan i magen avtar. Positivt lr negativt? De kan man undra =)

• Lg85
    JosPhi skrev 2014-10-01 15:45:41 följande:

Var hos mvc för första gången idag!

Trodde jag skulle få bli lite lugnare pga mina misstankar om missfall, men allt bm sa var att det är normalt och att det förmodligen är helt normalt... Om två veckor ska vi på inskrivningen och ta en massa prover, dessutom ta beslut pm KUB och två veckor efter det vårt första UL!

Hur ställer ni er till KUB? Och fostervattensprov? Kanske tidigt att bestämma sig men spännande med era tankar kring det. smile1.gif

Funderar redan kring detta med KUB och gjort det innan plusset också.

På ett sätt vill man för att få se att det verkligen finns nåt där inne i magen men vad och hur tänker man om man hamnar i en riskgrupp? Har bekanta som fått högrisk men fått friskt barn och lågrisk vars barn haft Downs.

Jättesvårt tycker jag, men man vill ju gärna se "bebisen" en extra gång. Sen vill man nog heller veta om det är sjuk i v 12 än runt 18-20
  • Lg85
    Diamant skrev 2014-10-01 18:09:26 följande:

Nu låter jag kanske dum, men får bara knäppa träffar när jag googlar..

Vad är KUB? Vad letar man efter och hur görs det?

Kombinerat ultraljud o blodprov. Man letar väl egentligen kromosomförändringar genom att mäta nackspalt och jämföra med blodprover och hamnar i en riskgrupp för att T.ex. Få ett barn m Downs
  • Lg85

Hur tänker ni kring detta med att "outa" graviditeten? När är rätt läge egentligen?

Har berättat för två vänner och sambon för en av sina (kanske nån mer jag inte vet om). Ena vännen ligger några veckor före mig och därför valde jag prata med henne, lite stöttning så där

• Lg85
    Gizza skrev 2014-10-01 21:16:24 följande:

Vi har berättat för våra föräldrar, syskon och mon bästa vän. Övriga får vänta till efter v 12, precis som förra gången :)

Jag har fått liiiite liiiite molvärk. Inte i mitten av magen som sist, utan långt ute på båda kanterna, nästan i ljumskarna. Typ bara 2-3 sekunder varje gång och bara nån gång varje dag typ. Allt är normalt eller vad brukar man säga?!

Jag gissar det är normalt, har oxå så dock mest vä sida. Prata m min gravida kompis om detta och hon kände på samma sätt men på hö sida.

Tänker att livmodern är så långt ned så de är väl därför
  • Lg85

Detta med hunger är väldigt av och på. Både idag och igår har jag knappt vart sugen på nåt äta... Inget smakar när de väl står på bordet. Slängde i mig middagen nu för att inte känna att de tar stopp.

Men lite mackcraving har jag vilket är svårt då jag försöker äta lchf (liberalt dock).

Inte mycket molvärk idag heller, bra eller dåligt? Oroar mig egentligen inte för missfall för jag väntar ju ett barn men kan bli nojig när jag läser om andras funderingar.

Illamående nattetid, nån mer som vaknar å känner av de?

Svar på tråden BF Juni 2015