Inlägg från: Jenny 285 |Visa alla inlägg
  • Jenny 285

BF Juni 2015

Insåg när jag sprang ett lopp, 10 km, den 20 september, att den här tröttheten i benen är inte alls normal. Gjorde en sjukt dålig tid, nästa dag kunde jag knappt resa mig ur sängen och mådde illa, så gjorde ett test och plussade. Nu har jag varit EXTREMT trött och illamående varje dag sen dess. Testade att springa 5 km idag och det var lika trögt. Har anmält mig sen jättelänge till ett lopp som går i typ midjehögt vatten och lera i 10 km på söndag. Det ligger inte bra till just nu kan jag säga...

Annars är jag jätteglad! Hade MA i april 2012, var i vecka 16 trodde jag, men fostret hade dött i vecka 6-7. Förmodligen när jag hade en influensa som satt i sex veckor. För att få bort det gick jag igenom inte mindre än TRE cytotec-omgångar. Det var ingen lek. 

Sen hade jag ett utomkvedhavandeskap, fick åka ambulans till sjukhuset på julafton för inre blödningar. Det var ju inte heller kul.

Håller alla tummar nu. BF 7 juni.

Har bara berättat för syrran och mannen. Mitt barn som är sex snart vet inget, men han önskar sig ett syskon.

• Jenny 285
    JosPhi skrev 2014-10-07 17:07:11 följande:

Fick en liten blödning idag och liksom avidande värk i magen, så ringde till gyn och fick komma in direkt på ultraljud då jag är i vecka 9 (8+1).

Tyvärr "ser det inte bra ut" enligt läkaren. Antingen ligger jag 4 veckor tillbaka mot bms uträkning, annars är det en tom hinnsäck (förmodligen det första). Ska in på ultraljud igen om en vecka, ser de inte en utveckling så har jag fått missfall i vecka 5 ungefär, men kroppen har inte stött bort det som det ska.

VÄRSTA dagen i mitt liv by far. Hur går man vidare efter det här?

Vill lägga mig ner och dö.

Fan också. Helvete vad jobbigt. Fick också blödning idag, typ som mens. Har fortfarande. Är livrädd. Tänkte avvakta till träff med BM på fredag. Jättedålig känsla för det här. 

2012 upptäcktes på mitt kub-test v14 att fostret var dött sen flera veckor, fick gå igenom flera cytotec-kurer för att få bort det. I efterhand önskar jag att jag hade valt skrapning istället, då hade det varit ett tillfälle, och sen klart. Nu tog det sammanlagt en och en halv månad innan jag fick bort allt ur livmodern. Hoppas jag aldrig behöver gå igenom det igen. Vi håller väl fortfarande tummarna för att allt ska gå bra?

• Jenny 285
    JosPhi skrev 2014-10-07 22:22:50 följande

Helst skulle jag vilja "bli av med allt" så jag kan börja bearbeta och börja om på nytt, allt är så förvirrande just nu och jag vet inte hur jag ska tänka.

Jamen det är ju nästan det värsta, man kan inte ens gå vidare. Än. En förlust som man inte kan börja sörja, för det kanske kanske kanske inte är någon förlust. Hoppet är för litet för att göra nytta, men ändå ivägen.
  • Jenny 285
    micra skrev 2014-10-08 12:24:28 följande:
    vart vänder man sig då?? Vet ni det?[/quote]Gynakuten. Vet inte hur det ser ut på andra orter men här finns den på största sjukhuset i länet.
    Som micra skrev, gynakuten. Jag var där idag med min blödning. Åkte dit för att jag hade ont plus haft ett utomkveds tidigare. De gjorde ultrajud, men sa att det är för tidigt att säga något. Lutar åt ett missfall, men jag fick en ny tid den 20:e. Så det är nog ändå svårt att få något klart besked idag.
  • Jenny 285
    JosPhi skrev 2014-10-08 21:23:38 följande:

Fick åka in akut idag till gyn, det bara forsade blod och jag fick genomföra ett till ultraljud, läkaren såg bara blod i livmodern så kroppen håller på att stöta ut det.

Känns på något märkligt sätt lite bättre idag, att få vetskap om hur det ligger till. Nu kan vi börja bearbeta allting och börja prata om hur vi ska gå vidare.

Allt ser "normalt" ut nu, om det nu kan kallas för normalt när något sådant händer. Känner mig otroligt lättad, nu ska jag blöda klart, vilket kan ta ett par veckor.
    fick i alla fall med mig snygga blöjor och nättrosor hem.

Hoppas alla ni får en underbar tid, och jag önskar alla stooooor lycka!!
    Kram på er <3

Åh, kram. Jag fick också åka in akut igår. De såg inget i livmodern, men det är bara vecka fem, så jag ska komma tillbaka om en och en halv vecka. Men det ser inte bra ut.
  • Jenny 285
    lyckobubblor skrev 2014-10-08 18:23:46 följande:

Hej alla, ser inte så ljust ut för oss... Ringde gynakuten och får gärna komma dit om jag vill. Får jag mer ont eller blöder ännu mer åker jag nog dit. Känn hopplöst och har gråtit hela dagen på jobbet, två års försök utan att det tagit sig och så nu det här. Men än är det inte kört, det får bli som det blir. Jag kommer gråta massor nu och ännu mer om det bekräftas att det är ett missfall men sen tänker jag tänka att det inte var meningen just nu. Men nu tillåter vi oss att deppa ihop min man och jag. Kram

Håller tummarna för er.
Svar på tråden BF Juni 2015