Inlägg från: Limpan nr2 |Visa alla inlägg
  • Limpan nr2

BF Juni 2015

Jag plussade precis!!!!! Vill gärna vara med här om det är ok?

Har enligt beräkningar bf den 16 juni.

Vill någon vara snäll och lägga till mig på listan? Jag är urkass på sånt.

andra barnet, bf 16 juni, 31 år från Västmanland.

Hade ett MA nu i somras så vågar inte riktigt tro att det ska gå vägen. Men vi vill ha ett syskon till min son som snart blir 3 :)

• Limpan nr2
    Gozzan skrev 2014-10-03 08:49:58 följande:

Någon som kan förklara för mig vad MA betyder?

MA= missed abortion. Graviditeten har avstannat men kroppen stöter inte ut det som det annars gör vid ett missfall.

Jag fick skrapas för att få ut allt.
  • Limpan nr2
    Fröken1987 skrev 2014-10-03 14:03:23 följande:

Nu är du med Limpan nr2=)

Tack snälla :)
  • Limpan nr2

Jah tror att jag känner av ligamenten. Om jag reser mig hastigt eller rör mig plötsligt så drar och hugger det till i typ ljumskarna. Har som mensvärk och ömma bröst. Ett jäkla humör har jag också haft. Även migrän de tre senare dagarna. Svårt att veta vad son beror på graviditeten.

Extra hungrig innan jag plussade men nu mer kräsen ang vad jag vill äta :p

• Limpan nr2

Förlåt om jag krånglar men kan någon hjälpa mig att ändra bf-datumet till 14/6. Vore jättesnällt!!

• Limpan nr2

En liten knasig fundering kanske men hur långt "gångna" var ni när strecken på graviditetstestet var lika starka? Jag är enligt uträkning i v.5(4+1) och teststrecket är kanske hälften så starkt som kontrollstrecket.

Undrar om det är "normalt". Det har iaf blivit lite starkare för varje dag som gått sen jag plussade :)

• Limpan nr2
    Amie skrev 2014-10-06 12:47:08 följande:

Mina streck va lika starka på morgonen 4+6. Testade 4 dagar i rad och det var stor skillnad på de fyra dagarna!

Har hälsosamtal om 1 vecka exakt. Ska få bokat ett tidigt VUL då också sa BM med tanke på mina två tidigar MF. Skönt att känna att de vill att man ska slippa oroa sig!

Åh tack för svar :) Då kanske det dröjer några dagar innan jag kan förvänta mig att de ska vara lika starka.
  • Limpan nr2
    MalinA87 skrev 2014-10-06 13:27:52 följande:
    Jag tog ett graviditetstest och plussade.. sedan tog jag ett digitalt dagen efter bara för att dubbelkolla att det stämde. Efter det har jag inte tagit något mer och ser ingen anledning att kolla dag efter dag för att kolla om strecket blir starkare. Testen är ju dessutom ganska dyra..
    Fast jag känner ändå en anledning då jag fick ett MA i somras och testen var då inte så starka som de "borde" ha varit. Så jag vill gärna veta att hcg stiger som det ska. Desutom har jag beställt hem billiga test så ekonomiskt är det ingen fara.

Tack alla ni som delat med er av era erfarenheter och bilder :)
    Väntar barn nr 2 :)
  • Limpan nr2
    HjärtaGravid BF-listan GravidHjärta

19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 

24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 

26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 

27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år 

28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 

29 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 

30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år 

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år! 

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 

30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 

30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 

31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm 

31 maj: Malin, första barnet, 22 år , Stockholm 

1 juni: MalinA­87, ? , 27 år , Linköping 

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 

1-2 juni: ÄlskarMina, tredje barnet, 29år, Småland

2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 

2 juni: banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra 

2 juni: Nhv, första barnet, 24 år , utanför Uppsala 

2 juni: MinniMouse, tredje barnet

3 juni: Gozzan, första barnet, 27 år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping 

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm 

3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 

3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 

3 juni: FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige 

3 juni: Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm 

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 

4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 

4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 

4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås 

4 juni: Snöfrid, första barnet, 32 och 37 år, Flen 

4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund. 

5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 

5 juni: thuram första barnet, 23 år, jämtland. 

5 Juni: Amie, första barnet (3:e graviditeten), 27 år, Laholm/Halmstad 

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 

7 Juni: Isabel­la89, andra barnet, 

7 Juni: Fröken 1987, första barnet 

8 juni: Lg85, första barnet, 29, Karlstadtrakten 

10 juni: lyckobubblor, andra barnet, 35, Stockholm (Nacka) 

11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen 

12 juni: Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten 

13 juni:,Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm

13 juni: Limpan nr2, andra barnet, 31 år, Västmanland
    Väntar barn nr 2 :)
  • Limpan nr2
    ScillaBlå skrev 2014-10-07 16:12:24 följande:

Det där med veckor är lite lurigt, jag blir alltid förvirrad. Jag är t.ex. i vecka 6 enligt Appen, men då står det vecka 5+5 inom parentes. Jag har alltså gått fem fulla veckor och fem dagar. BM räknar det som att jag är fem veckor gången. Därför hamnar du en vecka bakom.

Det där med VUL är väldigt olika. Jag har blödigt i V 8-9 med båda mina och då åkt in för VUL. Alltså akut, ej planerat. Var även vid VUL som senaste MA (missed abortion) upptäcktes, då i V 12. Nu har jag haft tre MF/MA så jag erbjuds tidigt VUL. Sen ska jag göra fostervsttensprov och moderkaksprov som väl också innehåller VUL. Men vid en normal graviditet ingår det inte alls utan man får vänta till RUL i V 18 typ. Eller betala för VUL privat.

Mot illamående rekomenderar jag gurka och morot i stavar. Kalla.

En liten fråga bara, ska du göra både moderkaksprov och fostervattenprov?? Jag trodde att se visade typ samma sak. Jag ska göra moderkaksprov men det är för att det provet tas tidigare än fostervattenprovet...
  • Limpan nr2
    JosPhi skrev 2014-10-07 17:07:11 följande:

Fick en liten blödning idag och liksom avidande värk i magen, så ringde till gyn och fick komma in direkt på ultraljud då jag är i vecka 9 (8+1).

Tyvärr "ser det inte bra ut" enligt läkaren. Antingen ligger jag 4 veckor tillbaka mot bms uträkning, annars är det en tom hinnsäck (förmodligen det första). Ska in på ultraljud igen om en vecka, ser de inte en utveckling så har jag fått missfall i vecka 5 ungefär, men kroppen har inte stött bort det som det ska.

VÄRSTA dagen i mitt liv by far. Hur går man vidare efter det här?

Vill lägga mig ner och dö.

Beklagar verkligen! Var med om samma sak i somras. Det känns så orättvist! Tillåt dig att sörja. Kram
  • Limpan nr2
    ScillaBlå skrev 2014-10-07 19:59:44 följande:
    Jag kommer göra båda pga att min man har en kromosomförändring, balanserad translokation. Vet inte riktigt vilken skillnad det är, men ska träffa läkare på torsdag och diskutera det då.
    Aha ok då förstår jag. Återkom gärna med lite info efter att du träffat läkaren. Lite nyfiken om mkp visar samma och lika mycket som fvp.
  • Limpan nr2

Någon mer härinne som lider av migrän?

Jag hade migrän 3 dagar förra vecka och är nu inne på 4:de dagen med migrän denna vecka. Vet inte vad jag ska ta mig till. Får ju inte min vanliga medicin. Att sova hjälper inte. Inget hjälper. Känns som att jag snart blir tokig ;(

Hur gör ni andra med migrän? Har ni haft några anfall nu sen ni blev gravida? Medicin?

• Limpan nr2

Hm....fick lite brunt på papperet igår kväll när jag torkade mig. Nu på morgonen har det inte kommit något mer, bara lite ont i magen.

Hoppas att det beror på något ofarligt. Men tyvärr tror jag inte det då både vid mitt MF och mitt MA fick jag bruna flytningar till en början.

Bara vänta och se hur det utvecklar sig :(

• Limpan nr2
    Jadu skrev 2014-10-10 07:45:03 följande:
    Uscha, håller tummarna att de inte är något och plutt stannar!
    Tack snälla!!
  • Limpan nr2

Åh tack snälla ni för att ni delar med er av era erfarenheter!!! Ett litet hopp tändes nu. Inget mer brunt sist jag torkade mig. Kanske kan det vara så att man har torra slemhinnor eller att det växer mycket just nu? Fick iaf tillbaka lite hopp, tack!!

• Limpan nr2
    Snöfrid skrev 2014-10-10 08:37:02 följande:

Hoppas det går.bra! Vi är också så oroliga. Fick Ma i december och det här är första graviditeten efter det. Haft lite ljusrosa flytningar till och från i 5 dagar nu. Och till råga på allt tog vi ett testlagretgravtest imorse och det var inte riktigt lika starkt som innan. Dumt att testa insåg vi efteråt! Hemskt att oroa sig för det finns inget man kan göra för att underlätta heller..

Åh fy för dessa färgade flytningar! Förstår att ni också är roliga. Jobbigt att ingenting kunna göra. Man vill ju bara veta om det kommer gå vägen eller inte. Bara att avvakta och se.... :(
  • Limpan nr2

Kan någon vara snäll och ta bort mig med? Bruna flytningar, molvärk till o från och graviditetstesterna blir inte starkare :( Andra missfallet på rad nu :(

• Limpan nr2
    carolinheiner skrev 2014-10-11 14:50:04 följande:
    Måste de vara ett missfall? Är de inte bättre att ha liiite is i magen å prata med bm på måndag? Behöver inte betyda mf.. :( vet att de e svårt att tänka så men vill bara peppa dig :) har inte själv upplevt mf.. Men däremot fått föda ett levande barn i v 22.. Så förstår hur de känns att vara orolig över att mista ett barn till..
    Åh jag har också fött ett levande men sjukt barn i vecka 22. Fruktansvärt att vi är fler som varit med om det :(

Nja inte 100% säkert såklart men nästan helt säker. Har ett mf och ett MA i bagaget och båda började precis såhär. Så stiger ju inte hcg heller. Men jag ska ringa spec. mvc nu på måndag. Antagligen kommer de bara säga att jag får vänta och se. Nu väntar jag bara på att det ska komma igång av sig själv och blöda ordentligt.

Tack för omtanken!!
Svar på tråden BF Juni 2015