BF Juni 2015
Jag vill gärna vara med här :) har plussat idag i v 4 (3+5). Svårt o greppa, men så underbart!
När kontaktade ni MVC första ggn?
Jag vill gärna vara med här :) har plussat idag i v 4 (3+5). Svårt o greppa, men så underbart!
När kontaktade ni MVC första ggn?
Ang fb gruppen. Jag vill gärna vara med längre fram. Går det inte att ha den sluten men ändå sökbar?
Vill bara ha slutet på oktober nu. VUL så kanske man kan pusta ut.
Just nu har jag stickningar i brösten, lätt huvudvärk, yr när jag reser mig, hungrig när jag vaknar, ökad flytningar, svängande humör o massor med acne.
vilka gravidappar använder ni??
Vilken vecka är du i? :)
Jag har också stickningar i brösten, yrsel och extrem hunger på nätterna & morgonen.
Jag har bara appen "Gravid App" - den lila.. då jag bara är i vecka 4 är den kanske inte jättespännande ännu - men det kommer väl? :D
BF-listan 
Har du lust o lägga till mig där i också? Jag fattar inte hur man gör :P
BF runt 17 Juni, första barnet, 24 år, Orust :)

Hej!
Vad kul att du har en mammagrupp - det ser jag också fram emot att kunna vara delaktig i (om det finns någon på min lilla ort ;p)
Känner du någon stor skillnad nu direkt från förra gången?
Jag är mer eller mindre livrädd för förlossningen.
Jag håller tummen hårt för att du hittar ett gäng att följa! Det är första barnet? Kanske en grupp här inne som väntar första barnet i sommar? :)
Mammagruppen som jag är med på träffade jag här inne - vi är ett jättetight gäng men ändå cirka 100 stycken från hela Sverige! :) Och flera av oss bor här i trakterna. Vi gick över till Facebook efter bara någon månad pga av att det går att ha det lite mer "privat" där inne och kör med en hemlig grupp :)
I den här veckan (vecka 5) hade jag redan börjat kräkas med storebror så jag håller tummen hårt för att det blir annorlunda nu. Jag spydde i 42 veckor med storebror ;)
Jag är väldigt trött och drömmer en massa konstiga drömmar, precis som med förra men illamåendet och kräkningarna är under kontroll :)
Hur mår du?! :)
Åh vad härligt det låter!
Ja men det går säkert att få ihop - känns som jag inte riktigt fattat att jag är gravid än, och det känns "konstigt" att säga att man ska bli mamma.. Men så himla spännande!!
Åh - då håller vi tummarna för att du slipper det denna graviditeten :)
Jag mår väldigt bra faktiskt.. har haft molvärk sen min ÄL men det är egentligen det som är det "jobbiga" isåfall.. Annars spänner det lite i brösten, och jag har mer aptit men det är inget som jag ser annat än positivt :)
Jag jobbar med administration (Zzzzz...), men det är ofta väldigt stressigt och mycket att göra.
Någon som har erfarenhet av att kunna gå hem tidigare från arbetet på sin mammaledighet, eller är man tvungen att jobba in i det sista om man inte har ett jobb som är fysiskt krävande?
Innrhåller folsyra något järn? Jag har hemokromatos och får inte stoppa i mig extra järn, och det är helt värdelöst att hitta vitamintillskott som inte innehåller järn :(
Fick åka in akut idag till gyn, det bara forsade blod och jag fick genomföra ett till ultraljud, läkaren såg bara blod i livmodern så kroppen håller på att stöta ut det.
Känns på något märkligt sätt lite bättre idag, att få vetskap om hur det ligger till. Nu kan vi börja bearbeta allting och börja prata om hur vi ska gå vidare.
Allt ser "normalt" ut nu, om det nu kan kallas för normalt när något sådant händer. Känner mig otroligt lättad, nu ska jag blöda klart, vilket kan ta ett par veckor.
fick i alla fall med mig snygga blöjor och nättrosor hem.
Hoppas alla ni får en underbar tid, och jag önskar alla stooooor lycka!!
Kram på er <3
Här kommer länk till bilden eftersom jag inte kan lägga upp en bild i tråden, vad tror ni, vad har ni för erfarenheter? Det här är första gången jag är gravid... imgi.se/image.php
Har en fråga, brukar er partner vara med när ni gör VUL? Har bokat in VUL den 17/10 :)
Jag har också huvudvärk men min huvudvärk går gärna över till migrän. .. men har efter övervägande av läkare fått citadon för både min värk och huvudet under graviditeten men envis som synden tar jag inte förrän jag näst intill är döende.... åtminstone inte nu... kanske senare när det blir enomt stressande för barnet
Går det inte att göra den här listan till något slags dokument i tråden istället? Det känns som vartannat inlägg bara är en lång lista nu :) kanske bara jag som är gnällig, men en tanke iallafall.
Är det någon här som känner sig konstant förkyld, eller något på g som aldrig bryter ut?
Gahhh...
Jag behöver er hjälp tjejer. Min sambos pappa fyller år i början av November, men då vi är bortresta då så skall vi bjuda på födelsedagsmiddag för honom hos oss troligen nästa helg. Vi har då tänkt ge honom en liten present i form av en tavla där det står "Grattis Farfar! Hoppas du har en underbar födelsedag, vi ses i Juni! Kram Knoddis".
Vad tror ni om detta? Jag har inget illamående av min graviditet, men nervositeten över att berätta för sambons föräldrar gör mig helt kräkfärdig...
Ingen här som tänker försöka vänta med att berätta för familjen tills på julafton? Vi är lite inne på de. Om vi nu lyckas hålla de så länge såklart ;)
Jag är så nedrans förkyld och har bara Ipren hemma :( har tagit förut under tidigare graviditeter enstaka gånger och tog en igår men nu vågar jag inte ta idag ändå.... Hinner knte köpa Alvedon heller :( arrhhh
Förresten någon som vet hur det är med nässpray?
Så nervös jag känner mig!! Om några timmar ska vi iväg och göra första VUL gud alltså förstår inte varför jag är så fruktansvärt nervös. Det är värre än första gången med sonen och då va jag ju livrädd att det skulle vara utomkveds igen. Men denna gång med facit sovandes i sin spjälsäng är det mer verkligt att det lixom är ett litet barn där i magen som jag så hoppas mår bra och växer som hen ska... Åh vad jag vill att allt ska vara bra och att vi får positivita besked och se ett litet hjärta picka på i hög fart på skärmen... Overkligt!!!