• dietcoke

BF Juni 2015

Hoppar in här! Plussade för tre dagar sen så är i v.5 (4+4). Har en son som blir två år i januari. När jag var gravid med honom spydde jag som en tok fram till vecka 20 så är livrädd för att det ska bli så igen. Dock inte ens något illamående eller så än... Peppar peppar... ;) 

Läser om att era magar är stora! och herrejösses min är så sjukt svullen så går ju knappt att dölja, men lite mysigt också.... Solig

• dietcoke

Är det bara jag som inte känner något mer än trötthet? Varken ömma bröst, illamående eller något annat. Min pojke ammar iofs fortfarande, kanske är därför jag inte är öm? Jag spydde liksom fram till vecka 20 med honom så känner mig faktiskt lite nojig.. :(

• dietcoke
    JosPhi skrev 2014-10-07 17:07:11 följande:

Fick en liten blödning idag och liksom avidande värk i magen, så ringde till gyn och fick komma in direkt på ultraljud då jag är i vecka 9 (8+1).

Tyvärr "ser det inte bra ut" enligt läkaren. Antingen ligger jag 4 veckor tillbaka mot bms uträkning, annars är det en tom hinnsäck (förmodligen det första). Ska in på ultraljud igen om en vecka, ser de inte en utveckling så har jag fått missfall i vecka 5 ungefär, men kroppen har inte stött bort det som det ska.

VÄRSTA dagen i mitt liv by far. Hur går man vidare efter det här?

Vill lägga mig ner och dö.

Stor kram! <3
  • dietcoke
    lyckobubblor skrev 2014-10-08 10:13:00 följande:

Jag blöder lite nu :( Kan man få hjälp att kolla hur det står till redan nu i vecka 5 eller måste man vänta??

Åh, vågar inte svara. När jag bokade abort var man tvungen att vänta till v. 6 (tror jag det var) för att kunna se. Men ring vårdguiden!
  • dietcoke
    lyckobubblor skrev 2014-10-08 10:13:00 följande:

Jag blöder lite nu :( Kan man få hjälp att kolla hur det står till redan nu i vecka 5 eller måste man vänta??

Och lycka till! Håller tummarna att allt ser bra ut. <3
  • dietcoke
    lyckobubblor skrev 2014-10-08 18:23:46 följande:

Hej alla, ser inte så ljust ut för oss... Ringde gynakuten och får gärna komma dit om jag vill. Får jag mer ont eller blöder ännu mer åker jag nog dit. Känn hopplöst och har gråtit hela dagen på jobbet, två års försök utan att det tagit sig och så nu det här. Men än är det inte kört, det får bli som det blir. Jag kommer gråta massor nu och ännu mer om det bekräftas att det är ett missfall men sen tänker jag tänka att det inte var meningen just nu. Men nu tillåter vi oss att deppa ihop min man och jag. Kram

Det är okej att deppa, helt förståeligt. Och så klokt tänkt med att tänka att det helt enkelt inte var meningen ifall det är mf. Jag tänker på er och hoppashoppashoppas att allt står rätt till! Håll oss uppdaterade om du orkar. Kram och lycka till! <3
  • dietcoke

Herregud jag har redan panik inför förlossningen. Med sonen så akutsnittades jag, har efter det tänkt att jag tänker aldrg utsätta mig för det igen utan jag tänkte kämpa för att få planerat snitt. MEN jag vill samtidigt få föda vaginalt...men jag vet inte om jag vågar :(

• dietcoke
    Fläderpärlan skrev 2014-10-12 09:33:44 följande:

Jag är nu i vecka 6 (5+1) och känner inte att jag är gravid, ibland kan jag känns lite molvärk men inte lika som innan jag plussade och runt bim, svagt ömma bröst bara... Verkar som att många här inne känner av så mycket redan, Finns det någon som känner samma som jag, att symptomen har avtagit något, att de känns av mer på kvällen?

Jag har inte några symptom alls. Kommer på mig själv tänka "en liten spya bara, pleeease." Fast man ska väl vara glad att man slipper egentligen...svårt att förstå att man är preggo dock...
Svar på tråden BF Juni 2015