• Tenshi

BF Juni 2015

Milie skrev 2014-10-08 18:57:19 följande:

Gällande när man berättar..
    Innan jag blev gravid så var det ju sjääälvklaaaart att man inte berättar om en graviditet innan vecka 12. Heh. Som att jag visste vad jag snackade om. Nu vet jag inte riktigt. Om allt går enligt planerna så går jag in i vecka 12 i början på december. Tänker att en julklapp med ultraljudsbilder vore en ganska rolig grej att ge till våra mammor. Men! Det är ju så länge kvar! Heh. Är helt kluven.

Sen så berättade en av mina systrar för mig först sist hon var gravid. Det var helt annorlunda att JAG fick veta först och jag fick veta sjukt tidigt. Därför är jag lite sugen på att "return the favor" för henne, så att säga. Men jag vet inte!

Gällande folsyra..
    Eftersom man helst ska ha ätit det en cykel innan befruktning så började jag äta det direkt vi började försöka, d.v.s. för ett halvår sen. Behövde köpa en ny burk igår. Jag käkade tidigare multivitamin kvinna samt ren folsyra. Nu ska jag börja äta gravidanpassad multivitamin men fortsätter addera folsyratabletter. Eftersom vitaminet är vattenlösligt så går det inte att överdosera och då gillar jag att helgardera! 

Överdos av folsyra kan öka cancerrisken så ta inte för mycket bara. Finns nog någon övre rekommenderad gräns om du googlar.
Svar på tråden BF Juni 2015