• Jadu

BF Juni 2015

Halloj!

Hoppar in här om de är ok.

Tog ett test idag, han knappt få upp byxorna innan de va ett starkt plus.

Enligt uträknaren ska jag ha bf 15/6.

• Jadu
    Förändras2012 skrev 2014-10-08 19:49:25 följande:

Hej, joinar er!! Plussade precis!!

Va roligt! Grattis!
  • Jadu

Måste fråga, ni med illamående, hur löser ni de på jobbet? Sjukt jobbigt och ingen som vet att jag är gravid. Förra grav hade jag inga som helst problem med illamående

• Jadu
    MaHo89 skrev 2014-10-09 09:49:47 följande:

Nu går jag skola men förra grav jobbade jag, blev sjukskriven då det blev för jobbigt att vara i hemtjänsten (alla odörer, toaletter, pottor mm) höll på att kräkas nästan över vårdtagarna ibland och det blir ju ovärdigt för både dem och mig :/ var sjukskriven några veckor

Går också i skolan men jobbar extra idag. Känns som det kommer bli svårt med just hygiendelen.. C

Får se hur dagen går, ska slänga i mig en smörgås nu när de är lite lugnt och se om de blir bättre.
  • Jadu
    josefinenorman skrev 2014-10-09 18:17:20 följande:

Grattis alla gravid!

Själv fick vi vårt efterlängtade plus idag. Det är första barnet så det här med erfarenhet är ingenting jag sitter på. Är det någon som kan svara på när man bör skriva in sig på mvc?

Stort grattis!

Du kan ringa nu o få gå på hälsosamtal och så bokar ni tid för inskrivning efter det.
  • Jadu
    MakeitHappen skrev 2014-10-09 20:56:43 följande:

Är de bara jag eller är de fler som har riktigt ömmande bröst? Kan ju knappt nudda dem innan de värker :p

Har rätt ömma bröst men känner bara av de när jag inte har bh på mig.
  • Jadu
    Limpan nr2 skrev 2014-10-10 07:07:01 följande:

Hm....fick lite brunt på papperet igår kväll när jag torkade mig. Nu på morgonen har det inte kommit något mer, bara lite ont i magen.

Hoppas att det beror på något ofarligt. Men tyvärr tror jag inte det då både vid mitt MF och mitt MA fick jag bruna flytningar till en början.

Bara vänta och se hur det utvecklar sig :(

Uscha, håller tummarna att de inte är något och plutt stannar!
  • Jadu

Halloj tjejer.

Tänkte bara höra om de här med kaffe.. Vet att man ska dra ner på koffein men jag dricker mellan 2-4 koppar om dagen, är de ok?

Drack inte kaffe när jag va grav sist så lyssnade inte va de sa om kaffe då.

• Jadu

[quote=74147400][quote-nick]MakeitHappen skrev 2014-10-11 07:43:25 följande:[/quote-nick]Jag blir tokig!! Jag gillar att sova annars men nu är det ju omöjligt! Går inte att ligga på mage då brösten värker konstant! Lägger mig på sidan, går sådär bra, lite ont i brösten då med.. Så de blir ryggläge! Men jag kan inte sova på rygg i 9 månader :o vill kunna vrida mig! Ussh! Nån som har tips? :)

Kan du inte stötta upp med kuddar för att de ska bli mer bekvämt?

• Jadu
    Nolan skrev 2014-10-11 08:01:31 följande:
    3 koppar kaffe max säger rekommendationerna, eller max 6 koppar svart te. Så dina 2-4 låter ok, kanske ska hoppa den 4. :)

För andra gången denna vecka somnade jag igår vid läggningen av lillkillen, blir inte mkt av kvällen då. Men vad skönt så här morgonen efter. :) Än har inte illamåendet kickat igång för dagen heller. Härligt!
    Lillprinsen 2012-12-12
    Okeey men vad bra.

Är väl härligt o somna med de små, gjorde jag med igår men vakna pigg vid 23 :o
  • Jadu

haha ja någon ggn borde du ju hitta en lösning.. Innan dessa 9 månader är förbi får vi hoppas :)

Jag älskade att ligga på mage innan o va jätte bitter att inte kunna göra de när jag va preggo med min prins och sen dess har jag inte kunnat sova på mage.

• Jadu

Ååh inget kaffe :o

Hur gör man då? Är ju van att dricka mitt kaffe på morgonen :o

• Jadu

Får testa med te.. Dricker annars bara te när jag är sjuk.

• Jadu

Har vart tyst o bara läst de ni skrivit de senaste veckorna.

Men nu har jag en liten fråga, fick för en stund sen sån kramp i magen, "mitten" o nedre eller hur man ska säga, ville vika mig dubbelt. Är de någon som fått så o vet va de kan va? Nu känner jag inget alls.

Svar på tråden BF Juni 2015