Inlägg från: septemberplus |Visa alla inlägg
  • septemberplus

BF Juni 2015

Hej! För snart 4 veckor sedan fick jag ett mf. Förra lördagen var jag inne och gjorde ett vul då mina gravtest blev starkare. Dom sa att det inte fanns några tecken på en ny graviditet. Idag har jag mått illa så jag gjorde ett nytt cb test. Det visade 3+, förra lördagen (8 dagar sedan) visade det 2-3 v. Det måste väl betyda att det är en ny graviditet?

• septemberplus

3+ innebär väl att man blivit befruktas för lite mer än 3 veckor sen? Så det kan väl lika gärna varit efter missfallet? Eller har jag fel? Usch vad det här är jobbigt.

• septemberplus

Jag var på ultraljud både dagen innan missfall när dom såg att det var blodfyllt och för en vecka sedan. Då såg det tomt och fint ut och dom kunde inte se något konstigt.

Manelma skrev 2014-10-13 17:21:18 följande:

Inte för att skrämma upp dig men jag skulle åka in o kolla upp mig igen för om testen ökar finns det ju en graviditet någonstans och om inget tyder på att något växer i livmodern är det viktigt att dom utesluter utomkveds. Jag blev hemskickad med ett "du har nog fått ett missfall" o testen visade sen gravid o va sjukt starka o sen visade sig efter sjuhundra besök på akuten att jag visst hade en graviditet i äggledaren. Så se till att dom kollar dig grundligt och verkligen fastställer vad det är. Har du blödigt mer sen missfallet?

• septemberplus

Okej, ska kontanta bm imorgon. Men om dom har sett tecken på en grav där den skulle varit, kan det ändå varit så? Jag har börjat blöda lite smått de gånger vi haft sex. Men bara ytterst lite medan jag kissat.

Svar på tråden BF Juni 2015