• IA89

BF Juni 2015

Hej! Jag hoppar också in här

Igår plussade jag, på fyra test! Gjorde först två från billiga-tester, trodde inte dem så gjorde ett till från apoteket som visade ett streck man knappt såg.. Nähä tänkte jag, men ville ändå garantera så jag köpte ett test från Clearblue också som visade "Gravid 1-2 veckor"..

Jag tog ut min spiral den 22 Augusti och graviditeten är planerad ut i minsta detalj (jag tar examen i Januari och vi ville ha ett sommarbarn) men vi trodde ABSOLUT inte att det skulle gå såhär fort! Har inte ens hunnit få tillbaka mensen efter spiralen!

Jag är 24 år och fyller 25 i November, sambon är 27 år och fyller 28 i Februari! Vi har varit tillsammans 4,5 år :)

Trooooor... men stor gissning, att jag är i vecka 5 (4+6) .. Men har egentligen ingen aning... 

Gravsymptom då.. Växtvärk från h*lvetet samt väääldigt ömma bröst. Lite illamående från och till vid måltider..

Och jag som inte är så kunnig - är det dags att välja samt ringa mvc? Och vad händer när jag ringt dem? När får man första UL tillexempel?

• IA89
    Nolan skrev 2014-10-05 20:01:05 följande:

Ni som undrar när det är dags att ringa mvc, ni kan ringa med en gång (imorgon) om in vill. De talar om när de vill ha ett första besök, vilket brukar vara hälsosamtal. Jag var i Tors, så glad över att få samma BM som förra gången. Både jag och sambon stormtrivdes med henne. :) Enl deras beräkningar är Bf ca 24/5, men pga lång cykel flyttar vi fram det ca 1 v. Blev framflyttad 4 dagar m sonen med. Så kub får sätta mer spikat datum.

Om någon orkar lägga till mig på listan, skriver alltid från paddan:

1 juni: Nolan, andra barnet, 31 år, Kronoberg

Tack för informationen! Ska ringa imorgon, känns verkligt.. Lite läskigt :)
  • IA89
    Isabella89 skrev 2014-10-08 13:45:05 följande:
    Min förra graviditet varierade symptomen och de kunde försvinna för att sen komma tillbaka. Då var jag illamående och/eller kräktes V7-12, 15-20 ungefär. Den här gången har illamåendet hittills bara kommit i vågor om kvällarna. Men inte varje kväll. Ibland kommer det på dagen med. Är i V6 nu (5+2/3 beroende på hur man räknar).

Grattis till graviditeten!
    Jag heter Isabell (utan a-et på slutet) och är också 5+2! (6) Är också 89-a! Haha, vilket sammanträffande!
  • IA89
    Swerro skrev 2014-10-12 08:58:09 följande:

Förresten är där nån bildtråd startad? Vet att det är tidigt men snart växer magarna till sig

Ja! En bildtråd hade varit kul!
  • IA89
    Diamant skrev 2014-10-13 22:13:44 följande:

Var på inskrivning idag!

Massa info samtidigt men har iallafall lyckats dra igång värsta läkar-cirkusen :S

Har lite sjukdomshistoria både i familjen och hos mig själv så nu blir det maaaaassa prover och utredningar!

Det positiva med detta är väl att första UL blir nästa vecka ;) (v.8 då)

Mina sjukdomar ska inte påverka fostret men däremot ska de ha stenkoll på mig så jag inte påverkas av det.

Vad för typ av sjukdomar?
  • IA89
    Mirella skrev 2014-10-14 07:17:05 följande:

Härligt att de har koll på dig iallafall och att du kan vara lugn med att det inte påverkar livet i magen

Okej! Jag frågade för jag har också en del i släkten.. Cancer, diabetes, downs syndrom, blodproppar, stroke, struma..... Men jag har inte fått något extra vul. Inget extra ul alls faktiskt. Har bara rul v18. Har å andra sidan inte varit på inskrivningen än.. Är i vecka sju nu.
Svar på tråden BF Juni 2015