Inlägg från: sunshine87 |Visa alla inlägg
  • sunshine87

BF Juni 2015

Hej på er! Jag befinner mig på en lång smekmånad i Asien kombinerat med heltidsstudier, vi sålde bilarna och lägenheten innan resan. Idag gjorde jag ett graviditetstest här i Thailand som visade positivt :) Det känns stort men ändå läskigt då vi inte är hemma förrän i Januari 2015. Jag trodde inte att jag skulle bli gravid så snabbt :) Nu ligger oron i att jag inte riktigt har någon barnmorska att prata med eller ta kontakt med förrän i januari. Nu är jag i V.5, lillen ska komma ut 26 Juni om allt går som det ska. Känns lite stressigt på något sätt :) Mycket som ska hinnas med när vi kommer hem. Jag funderar på att hitta en doktor i Krabi som kan göra en undersökning i V.12. Är det lagom?

• sunshine87
    livslevande skrev 2014-10-18 06:34:59 följande:

Hej vad underbart, grattis till både lång smekmånad och bebis i magen! Jag befinner mig också utomlands och var på mitt första läkarbesök häromdagen. Om jag var du skulle jag försöka träffa en läkare innan v 12, 7-8 kanske om det är möjligt. Thailand är i min uppfattning både snabba och duktiga på läkarvård. Har en vän som bor där och är gravid nu och hon fick jättebra hjälp på ett sjukhus på koh samui, till exempel.

Jag tycker inte att ni har något att stressa inför. I januari borde du vara såpass långt gången att graviditeten är liksom 100% och det är väl först då man börjar förbereda sig för en bebis och allt det där. Fram tills dess behöver du bara fokusera på en så hälsosam graviditet som möjligt. :) grattis igen!

Tack snälla du! Ja Thailand verkar ha mycket bra läkarvård! Då ska jag försöka finna en läkare lite tidigare. Det blir en runda till Kina innan, där känns det lite svårare på något sätt :) Stort grattis till ditt lilla frö också :)
  • sunshine87
    avenell skrev 2014-10-19 11:24:50 följande:

Grattis till graviditeten! Er resa låter fantastisk, blir riktigt avundsjuk :)

Jag längtar tillbaka till Asien, speciellt Vietnam och Chiang Mai i Thailand.

Härligt och lagom att komma hem till Sverige i januari, tiden kommer att rusa iväg för er när ni är på er resa. Innan ni vet ordet av är ni halvvägs genom graviditeten.

Ha en fortsatt underbar resa!

Tackar tackar! Jag måste försöka njuta här och tänka att jag inte hade haft det bättre där hemma :) Asien är verkligen härligt på många sätt och vis! Haha säg inte så jag blir hyperstressad :D känner att jag inte kommer att hinna förbereda mig här. Vill egentligen bara hem och köpa hus nu :) Stort grattis till dig och lycka till med allt!
  • sunshine87

Jag är gärna också med i tråden. Det är vårt första barn och jag är i V.5, 27 år gammal och bosatt i Jönköping men flyttar förmodligen till Halmstad i Januari 2015. Lycka till allihopa och stort grattis!

• sunshine87
    avenell skrev 2014-10-19 11:41:25 följande:
    Stressa inte, njut istället!

För mig känns all tid fram till januari som en lång väntan. Jag har sagt till mig själv att när januari kommer, då ska jag börja planera för barnet.

Njuuuuut!
    Jag ska verkligen försöka. Allt känns bara så overkligt just nu :) Jag känner mig trött, hungrig/illamående och lite likgiltig..inte likt mig som har tjatat på min sambo om barn i 8 år och nu när det verkligen händer så känns det inte på riktigt :)
Svar på tråden BF Juni 2015