• Kattiish

BF Juni 2015

Hej. Jag är 25 år och väntar mitt andra barn, har en dotter på lite mer än 2 år. Bor i Jämtland och är BF är just nu i min uträkning 21 Juni:) har inte så mycket symtom mer än lite ömma bröst, kissnödig.:) +:ade på BIM -3.

• Kattiish

[quote=74221012][quote-nick]Seniorita skrev 2014-10-23 11:31:06 följande:[/quote-nick]Jobbar som undersköterska på ett demensboende. Fick även fast tjänst 1 vecka innan jag plussade, vet inte om det är bra eller dåligt.[/

Kanon att du fått en tjänst när de väl är dags att gå tillbaka å jobba sen.:) bara någon som får vikariera för dig medans du är hemma.:)

• Kattiish

Äsch då nä men jag förstår, men först å främst måste man ju tänka på sig själv. Jag hoppas att jag hinner få en tjänst innan jag får barn, klart min chef inte kommer bli skitnöjd, men jag älskar mitt jobb och man är ju inte mammaledig allt för länge. de blir ju någon som blir glad som får vicka för dig så länge.;)

Seniorita skrev 2014-10-23 14:12:35 följande:

Jo det är sant, men arbetssituationen är lite pressad just nu kan man säga ;)

Förra året i september sa jag upp mig från min fasta tjänst för att börja på sjukhuset, trivdes inte så värst och letade mig tillbaka till mitt gamla ställe men fick då komma tillbaka som vikarie, av bemanningspoolen så chefen hade inte så mycket val men märkte att det inte var allt för poppis. Nu fick jag tjänsten pga att hon inte hade så många andra val ;) Börjar den nästa vecka på 75% men nu har jag varit hemma den här veckan pga "kräksjukan" så ja, vi får se hur populärt detta blir.

• Kattiish

Alltså jag måste fråga er, är de konstigt att jag inte ska på mitt första inskrivning/besök hos barnmorskan den 10:e december? Är nu i V.6. De är mitt andra barn men jag minns inte hur de var sist jag var gravid.:p

Svar på tråden BF Juni 2015