BF Juni 2015
Hej!
Jag plusade igår! Fick missfall 22 sep och fick aldrig någon mens i mellan..
Hoppas att det går vägen den här gången!
Hej!
Jag plusade igår! Fick missfall 22 sep och fick aldrig någon mens i mellan..
Hoppas att det går vägen den här gången!
Detta illamående gör mig verkligen galen. Känner mig som ett barn för det har verkligen brutit ner mig så. Jag klarar inte av det. När till kräk-känslan hela tiden. Har de tabletterna man får utskrivna av bm tyckte att de funkade bra i början. Ätit dom i en vecka men nu mår jag illa det kommer mest på eftermiddagen. Jag hatar när folk säger men tänk på vad som kommer efter allt mmm jag vet har redan en sån men det hjälper ju inte mår ju fortfarande så illa. I morgon åker min man i väg en vecka hur ska jag klara mig? På måndag börjar jag jobba igen efter en vecka hemma med en sjuk son som tur är kunde jag skylla på att han var sjuk (han hade höstblåsor så inget påhitt) hur ska jag klara av att jobba? Usch jag känner mig som skit! Känner mig som världens sämsta mamma!
Ringde Barnmorskemottagningen idag pga alla mina knepiga flytningar som jag haft i en vecka. Och igår kväll började det komma riktig blödning som håller i sig. Dom tyckte det lät som missfall, då man i min vecka 7 (6+2) kan få som en "mens" när man får missfall. Men dom tyckte jag skulle ringa gynmottagningen så dom kunde kolla. Ringde dit, dom tyckte också det lät som ett missfall. Men att jag skulle vänta ut det hemma. Får jag jätteont, eller om mina graviditetssymptom fortsätter så skulle jag ringa tillbaka. För då kan det vara rester kvar. Jahopp...
Usch stackars dig=(( Så blev det för mig sist, började blöda, pratade med kvinnokliniken men dom sa bara att bara var bara att vara hemma, kroppen tar hand om det.. Hon sa att jag skulle ta ett nytt gravtest 3 veckor senare för att se att allt var borta, men jag tog ett efter tre dagar och redan då visade det inte gravid..
Hoppas att det går bättre för dig!
Båda vi är nyfikna så vi kommer garanterat att ta reda på det, det gjorde vi sist
Varför ska man vara neutral?
10-28 08:52:42 följande:[/quote-nick]Nej det är klart, dessutom får man ju förr eller senare reda på könet och då får man ju försöka vara så neutral man kan. Däremot tycker jag att det känns rätt befriande att inte behöva veta från början. Tror att det är lätt att man påverkas undermedvetet även om man försöker att vara neutral. Dessutom är det rätt skönt att släppa fokus på kön såhär i början. Vi har pratat om det och tycker det känns värt att testa utan att veta därför :) men vi får se, man är ju ganska så nyfiken samtidigt, hehe ;)[/quote]
Vi kände på oss vilket kön det var första gången och hade rätt. Andra gången såg vi själva direkt på RUL och den gången hade det inte hjälpt att meddela att vi inte vill veta kön eftersom bebisen direkt visade upp sig i den positionen. Om man inte vill veta kön får man i så fall titta bort i början tills sköterskan meddelar att andra delar visas.
Vi väljer ut ett killnamn och ett tjejnamn ändå eftersom det inte alltid går att se helt säkert på RUL. Men risken/chansen är kanske stor att vi kan se/gissa eftersom vi ska göra det i v. 20. Köns-UL görs tidigast i v. 24. Men vill man veta tidigt kan man betala för ett TellmePinkorBlue-test eller fostertest.se. Då kan man få besked runt v. 10-13. Själv är jag inte så nyfiken att jag vill betala för att veta, det visar sig ju förr eller senare.
Blärk. Sitter hos frisören. Jag klipper mig typ en gång per år och det är lång kötid så jag "kunde inte" avboka. Det spelar ingen roll hur mycket jag lättar den där capen man får på sig, det känns ändå som att struphuvudet trycks in i nacken på mig.
Usch, vad jag är gnällig. Insnöad och deppig börjar jag bli också. Hoppas vi får tvillingar så jag slipper gå igenom det här långdragna Helvetet en gång till.
Är i vecka 10 nu och har märk en temphöjning och speciellt på kvällarna. Jag har börjar få upp mot 37.7 på kvällen och vanligen ligger jag på 36.5. Någon annan som känner sammma?