Inlägg från: Fridacorrina |Visa alla inlägg
  • Fridacorrina

BF Juni 2015

Hej!

Fick missfall i vecka 12 i april. Har försökt Sen dess och idag plusade jag. Vecka (5+0). Vd 23 juni. Hoppas verkligen detta går! :)

• Fridacorrina

Imorgon går jag in i vecka 7. Känner mig yr och illamående när jag anstränger mig för mycket. På torsdag ska jag på samtal med en barnmorska och planera framtiden men besök mm..

Jag vill ta reda på kön då det blir lite enklare med att bestämma kläder osv..

Vi har ett killnamn som år bestämt men 3 tjejnamn. :)

• Fridacorrina

Hej! Idag är det 6+2. Jag börjar må illa nu. Jag kräks inte men jag är trött, yr, ont i magen.

Men så fort jag tar det Lungt så mår jag bra. Jätte bra!!

Men när jag är på jobbet så mår jag skit..

Hur gör ni med jobb? Jag får så dåligt samvete att inte jobba. Förlorar pengar och sätter mina kollegor i ännu mer jobb.

• Fridacorrina
    avenell skrev 2014-11-03 09:06:19 följande:
    Vad sa din bm om att du flyttades 2 veckor? De läkare som jag har träffat verkar inte ett dugg bekymrade över att man blir flyttad bakåt. De verkar mest intresserade av att hjärtat slår och att det ser ut som det ska, storleken verkar de knappt bry sig om.

Jag antar att det är vanligt att man inte vet när man har haft ägglossning och då är det klart att det lätt blir fel när man räknar från sista mens.

Jag skulle också vilja göra ett ultraljud typ nästa vecka för att se att allt ser bra ut men jag känner mig lite dum eftersom jag gjorde ett VUL för två veckor sedan och ett för en vecka sedan. Känns som att jag borde sluta oroa mig istället och släppa kontrollbehovet för en stund.

Jag ska försöka hålla ut tills KUB...
    Tänk på oss som inte får göra ett ultraljud förens vecka 18 hur mycket man än vill. Och dy har gjort två på två veckor.

Jag vill gärna göra ett men min barnmorska ska något väldigt bra till mig.

Sluta oroa dig och tänk positivt gör du det kommer allt gå så bra.

Fast illamående och kräk och värk så glöm inte att tänka på varför ni gör det.

Vi ska ha ett barn, är det inte fantastiskt!!!
  • Fridacorrina
    avenell skrev 2014-11-03 12:32:47 följande:
    Anledningen till att jag har gjort tidigt VUL är för att min förra graviditet slutade med en komplett mola. När man har haft en mola är risken större för att man får en mola igen.

Den här gången har de uteslutit komplett mola eftersom det finns ett foster, men de bevakar fortfarande för partiell mola.

I värsta fall kan mola utvecklas till cancer och det är minst 1 års uppföljning med provtagning när man har haft en mola. Man får även graviditetsförbud i minst 6 månader med ofta 1 år.

Tiden efter min mola var ett rent helvete så jag tycker nog att det är ganska normalt att jag ät orolig, även om jag såklart är väldigt glad åt att vara gravid.

Jag får göra fler ultraljud om jag vill, men som sagt tror jag inte att det är någon idé att göra det så snart som nästa vecka. Därför ska jag försöka slappna av och hålla ut till KUB.

Jag förstår att det är jobbigt att vänta med ultraljud till vecka 18 men jag skulle hellre vara i din sits än min.

Lycka till med din graviditet!
    Jag gick missfall i vecka 12, eller igentligen fick jag missfall tidigt men kroppen uppfattade inte detta och jag gick i 12 veckor och trodde jag var gravid. Men det fanns inget foster.

Fick göra en skrapning och de skickade iväg mina prover för de trodde jag hade druvbörd men tack och lov hade jag inte de.

Jag har sagt till min bm att jag vill ha bekräftat att det lever men icke. Det får jag inte. Sååå att vänta till vecka 18 tycker jag är bullshiit!!!

Jag beklagar att du haft det jobbigt men det är många som "klagar".

Klart man ska få klaga MEN ta hänsyn till de andra i tråden och va tacksamma!!
Svar på tråden BF Juni 2015