• Hearts76

BF Juni 2015

Hej och hå! Hänger på här, väntar fjärde barnet 23 juni. Bara snälla symptom än så länge, men illamåendet lär nog komma snart precis som vid de andra graviditeterna. Vågar inte jubla än, har aldrig varit orolig för missfall förut men nu är det det enda jag tänker på känns det som. Känns helt ofattbart häftigt att få en till.

Hoppas tiden går fort till vecka tolv :)

• Hearts76
    Hearts76 skrev 2014-10-23 18:43:56 följande:

Hej och hå! Hänger på här, väntar fjärde barnet 23 juni. Bara snälla symptom än så länge, men illamåendet lär nog komma snart precis som vid de andra graviditeterna. Vågar inte jubla än, har aldrig varit orolig för missfall förut men nu är det det enda jag tänker på känns det som. Känns helt ofattbart häftigt att få en till.

Hoppas tiden går fort till vecka tolv :)

Bor i Uppsala och startade precis en bf-tråd för juni. (Uppsalamammor).
  • Hearts76

Har ni ömma bröstvårtor? Själva brösten är ok men vårtorna är ömma och större, ungefär som i början när man ammar. Kul... :S

• Hearts76
    Alvolina skrev 2014-10-25 20:18:10 följande:

Jag känner igen mig. Är ju bara i vecka 6 så tror bara att det är början till något värre. Men ca en timme efter att jag har ätit känns det som att jag är hungrig och har lågt blodsocker vilket gör en lite illamående och konstig.

Så har jag haft det med alla tre barnen, det brukar lugna sig. Jag klarade inte av minsta lilla "tomhet" i magen, och det är ju därför många går upp i vikt för man måste småäta för att inte må illa. Jag fick äta banan och mariekex mitt i natten de första månaderna :D
  • Hearts76
    enannanmaria skrev 2014-10-25 20:38:29 följande:

Mm, uppe och åt kex två gånger inatt, urk.

Det suger. Men brukar bli bättre :)
  • Hearts76

Känner en knöl eller en bula i ena bröstet i dag, nån som känner igen sig? Kollade upp en knöl som inte var nåt för 6 mnd sen, då kollade de upp båda brösten. Antar att det beror på graviditeten men man kanske ska ringa husläkaren ändå?

• Hearts76

Ni med kroniskt illamående, blir ni bättre på kvällen? Jag upplever lite bättring vid 19-20 ca. Undrar dock om det beror på Postafen som jag testat några dagar, den hjälper inte på dan, kanske lång verkningstid? Blir galen snart... Och Postafen blir jag totalt utslagen av, som en zombie... Ingen som fått Lergigan comp utskrivet?

• Hearts76
    semne skrev 2014-11-02 22:53:52 följande:

Jag har L comp utskivet och upplever mig inte lika trött av det, däremot gör den nada för illamåendet som har blivit så mkt värre nu? Framförallt på kvällen!

Kontakta vårdcentralen, be om en tid hos din läkare. Det brukar inte vara nå krångel alls att få det utskriven!

Tack! Får göra det. Att en graviditet kan vara så handikappande alltså... :S
  • Hearts76
    Iida01 skrev 2014-11-03 07:25:39 följande:

Mitt är allra värst under dagen vilket är ett elände eftersom man missar så mycket.Blir väl kanske en aningen lite lite lite bättre på kvällen men det är knappt märkbart :/ börjar bli riktigt jobbigt. 

Har spytt så mycket att jag har ont i hela magen inuti. :( 

Fy fasen, stackare :S Jag började nästan bli riktigt deprimerad i går, har ju missat hela höstlovet med barnen :( Har de varannan vecka dessutom. Men liite bättre i dag, har tänkt på att äta oftare och det känns som att det tar udden av det värsta. Fick Lergigan utskrivet, ska hämta ut i morgon. Väldigt nyfiken på om de kanske kan ge lite livslust...
  • Hearts76
    Iida01 skrev 2014-11-03 20:03:59 följande:

Usch ja stackare själv :( 

Jag började testa postafen eller vad det heter idag igen och har faktiskt inte spytt idag även om jag mått lite illa. Så hoppas på att de ger lite effekt så det inte är tillbaka imorgon! 

Hoppas det :) Jag blev så slö av Postafen, har faktiskt tagit det några gånger genom åren för att sova ordentligt :) Men allt som håller maten nere är bra.
Svar på tråden BF Juni 2015