• NICU

BF Juni 2015

Hej tjejer!
    Ytterligare ett plus här!
    Kikar bara runt lite på FL, är inte så aktiv längre utan är med i en mammagrupp (världens bästa) sen jag väntade mitt första barn för drygt två år sen :)

Men vill ändå kika lite på de som också är beräknade i juni 2015 :)

Hoppas att ni alla mår bra i era graviditeter än så länge!
    Själv hade jag en mardrömsgraviditet (och förlossning) förra gången och håller tummen hårt för att det blir helt tvärtom den här gången Skrattande
  • NICU
    dstrl skrev 2014-10-08 09:14:32 följande:

Hej!

Vad kul att du har en mammagrupp - det ser jag också fram emot att kunna vara delaktig i (om det finns någon på min lilla ort ;p)

Känner du någon stor skillnad nu direkt från förra gången?

Jag är mer eller mindre livrädd för förlossningen.

Jag håller tummen hårt för att du hittar ett gäng att följa! Det är första barnet? Kanske en grupp här inne som väntar första barnet i sommar? :)

Mammagruppen som jag är med på träffade jag här inne - vi är ett jättetight gäng men ändå cirka 100 stycken från hela Sverige! :) Och flera av oss bor här i trakterna. Vi gick över till Facebook efter bara någon månad pga av att det går att ha det lite mer "privat" där inne och kör med en hemlig grupp :)

I den här veckan (vecka 5) hade jag redan börjat kräkas med storebror så jag håller tummen hårt för att det blir annorlunda nu. Jag spydde i 42 veckor med storebror ;)

Jag är väldigt trött och drömmer en massa konstiga drömmar, precis som med förra men illamåendet och kräkningarna är under kontroll :)

Hur mår du?! :)

• NICU
    dstrl skrev 2014-10-08 10:20:58 följande:

Åh vad härligt det låter!

Ja men det går säkert att få ihop - känns som jag inte riktigt fattat att jag är gravid än, och det känns "konstigt" att säga att man ska bli mamma.. Men så himla spännande!!

Åh - då håller vi tummarna för att du slipper det denna graviditeten :)

Jag mår väldigt bra faktiskt.. har haft molvärk sen min ÄL men det är egentligen det som är det "jobbiga" isåfall.. Annars spänner det lite i brösten, och jag har mer aptit men det är inget som jag ser annat än positivt :)

Vad härligt det låter - första gången man blir mamma är en underlig, men underbar upplevelse! :D Och omställning :D
    lyckobubblor skrev 2014-10-08 10:13:00 följande:

Jag blöder lite nu :( Kan man få hjälp att kolla hur det står till redan nu i vecka 5 eller måste man vänta??

Är det färskt blod eller gammalt blod? Mycket eller lite? En del får småblödningar tidigt och kan blöda under graviditeten <3
    Manelma skrev 2014-10-08 10:37:30 följande:
    Det är inte mars 2013 gruppen? Hört mkt om den.
    Näääää vi var tidigare än så - September 2012  :)

• NICU
    micra skrev 2014-10-08 11:10:51 följande:
    Vill du berätta lite om graviditeten och förlossningen? Tycker det är så spännande att höra om andras erfarenheter! :)

Brukar försöka att inte prata om den så mycket eftersom folk lätt blir lite uppskrämda (känner mig som ett skräckexempel) ;) Men kan sammanfatta graviditeten med att jag spydde hela graviditeten, hade foglossning så att jag var sjukskriven och fick gå på kryckor och sen havandeskapsförgiftning med säng/soffläge på de :)

Och förlossning som inte gick som den skulle (ingen progress och ingen smärtlindring som tog) som slutade i akutsnitt <3

• NICU

Det sägs att var 4:e graviditet slutar i missfall, jag håller mina tummar hårt för er alla och skickar kramar till de som det inte går vägen för <3 Läser här ovan att det skett idag <3 Kram!!

Jag äter folsyra sen några månader tillbaka, och kommer att äta hela graviditeten.

Jobbar som barnsjuksköterska med för tidigt födda barn och sjuka nyfödda :)

Vad var det mer man frågade om.... just det Facebookgruppen? Är den hemlig-hemlig så att ingen kan se att man går med i den? ;) Och kommer den att fortsätta att vara det? Tänkte så att man inte går med och sen ändras inställningarna och så kan man bli "avslöjad"? ;)

• NICU
    Haggstrom skrev 2014-11-06 09:58:02 följande:

Facebook GRUPP!

www.facebook.com/groups/540436162759981/546498022153795/&notif_t=group_comment_reply

Sök Annars på : Gravid BF juni 2015

Toppen tråd!

Tycker det är toppen, men jag (och nog många andra) vill inte outa vår graviditet än och alla vänner kan se att man går med i gruppen om den inte är "hemlig" - och ändras inställningarna till "sluten" eller "öppen" under tiden så ser de det också även om man redan är med =/
  • NICU
    Haggstrom skrev 2014-11-06 11:01:39 följande:
    Den är hemlig, ingen vet att man är med!!! jag har inte gått ut med min graviditet
    Nä, den är sluten, vilket innebär att ALLA kan se vilka som är med i den (men inte vad som skrivs). Men eftersom den heter BF Juni 2015 är det ju rätt avslöjande att vara med i den? ;)
  • NICU
    Manelma skrev 2014-11-06 21:33:10 följande:

Förtydligar en gång till. FB gruppen som många anslutit till är Hemlig och alltså osynlig, den går inte att hitta om man söker på det och det är den jag beskriver i TS presentationen ovan. Det är även en tråd där det finns tjejer som väntar bebis i maj och juni. Inga fb vänner ser denna grupp då den är Hemlig och man kan alltså fortsatt vara så hemlig man vill vara i sin facebook. Jag till exempel uppdaterar inge på FB först bebis är född så kommer inte lägga upp något i min FB tills juni. Men är med i gruppen och inget av det jag skrivit där syns för nån utanför gruppens medlemmar.

Vi pratar om den som någon länkade till några sidor bakåt i tråden :)
  • NICU
    Nillan77 skrev 2014-11-07 20:09:22 följande:

Någon som vet var man kan köpa mammajeans? Jag vet att H&M hade när jag var gravid sist, men nu när jag var där så hittade jag inga mammakläder alls. De kan ha flyttat dem till annan plats bara, jag hann inte leta.

HM, Bonprix.se, Zalando, Mamalicious. Lindex har online också :)
Svar på tråden BF Juni 2015