BF Juni 2015
Någon här inne som har lågt Hb, alltså järnvärde? När jag var inne på gynakuten häromdagen tog de hb och det första provet visade på ynka 80!! I normala fall ligger jag på 128. Sköterskan undrade hur jag kunde stå på benen och tog ett prov till och då visade det 90 så det var inte mkt högre.
Jag har ju känt mig extremt trött, illamående, yr och frusen senaste månaderna så när jag fick detta svart på vitt förstår jag ju varför jag mår som jag mår! Blir bara orolig varför hb är så lågt redan eftersom i förra graviditeten blev det inte ens så här lågt i mitten av graviditeten. Kanske beror på nåt annat?!
Hur som helst fick jag Dureforon 100 mg som jag ska käka. Är rädd att jag ska behöva må ännu mer illa nu när jag tar dom men vad ska man göra? Tips?!
Hade väldigt lågt värde med sonen. 110 och jag brukar ligga på 144 så var galet stor skillnad..
Åt en skål broccoli varje dag och drack till det nypressad apelsinjuice. Fixade mitt järnvärde direkt. Sen såg jag till att äta det ofta (men inte varje dag)
För att kroppen ska ta upp järn lätt måste det kombineras med cvitamin !