BF Juni 2015
Hej, jag hoppas att jag också får vara med här hos er!
Plussade i lördags, BF 19 juni. Mitt fjärde barn, makens första. :)
Hej, jag hoppas att jag också får vara med här hos er!
Plussade i lördags, BF 19 juni. Mitt fjärde barn, makens första. :)
Puh, vad nervös jag hann bli ändå innan 2-3 kom fram. Hur stämmer/stämde digitala CB för er andra som kört med dem? Jag funderar på att köpa ett till för att förhoppningsvis få 3+ om en vecka.
Vi tänker nog inte ta reda på kön, även om jag vet att jag kommer att vara sjukt nyfiken... Jag har två pojkar och en flicka sen innan, och tog reda på kön med de två yngsta. För mig kändes det mer konkret då, men maken vill helst inte veta innan och då får det nog bli så den här gången. :)
När kommer ni berätta för släkt och vänner? Om ni inte redan har gjort de alltså. Vi kommer nog inte berätta något förens efter v 12. Om de inte är någon som frågar innan dess dvs :)
Jag har fått KUB-tid när jag är i v 15(14+6). Är inte det lite väl sent?
Enligt lite googlande så är det för sent att se kromosomfel då.
Pyret85 och MakeItHappen, beklagar era missfall. :(
Skickar kramar (även om jag vet att det inte hjälper just nu...) och hoppas att det snart är er tur!
Kan ni känna livmodern när ni ligger ner?
I helgen kunde jag för första gången känna livmodern när jag låg på rygg i sängen och var riktigt kissnödig. Nu känner jag den varje morgon, och igår kväll kunde jag nog fasen känna den fast jag inte var superduperkissnödig... Den känns lite som en boll i magen. Det ska man väl inte kunna göra så här tidigt?! Vecka 7+6 idag...
Det är mitt fjärde barn och ändå känner jag mig som en nybörjare på detta. :)
Tråkigt för er som känner att ni inte riktigt får det stöd ni behöver från era sambos/män! För många är det nog väldigt overkligt tills det börjar synas mer och kan känna sparkarna utanpå, det tar liksom längre tid för många män tror jag... Jag har upplevt precis samma sak med mina stora barns pappa, och vet precis hur frustrerad man kan bli...
Min man är däremot helt klockren nu, han är intresserad och läser en massa om graviditeten och bebisens utveckling i magen. Han tröstar och peppar och åker och handlar konstiga saker på konstiga tider helt utan att knorra. Mitt illamående och den stora tröttheten är liksom familjens tema just nu, och han gör nästan allting hemma också, stackarn. Jag har ju tre barn sedan tidigare som han är bonuspappa till, och han tar ett helt fantastiskt ansvar för dem också. Jag tycker att det är jobbigt att inte orka med och skäms nästan för min "oduglighet" just nu, men han bara fixar. Barnen vet inte om graviditeten heller, så det blir lite extra bökigt att dölja emellanåt... Men han distraherar dem bra. :)