BF Juni 2015
Hoppar på den här tråden om det går bra! Bor i vasastan och väntar mitt första barn med min make. Beräknad födelse 4/6. ;)
Var på ett privat UL idag och fick se hjärtat slå. Så det kändes underbart.
Hoppar på den här tråden om det går bra! Bor i vasastan och väntar mitt första barn med min make. Beräknad födelse 4/6. ;)
Var på ett privat UL idag och fick se hjärtat slå. Så det kändes underbart.
Går in i vecka 10 nu :) åh vad fort tiden går
Är väl bara jag som tycker tiden går så fort :) rätt vad det är så kommer julen helt plötsligt, och det är då jag ska berätta för släkt och vänner
Vad kul att så många har bf 4 juni :) tycker det är såååå kul att få ett junibarn... <3
Går in i v.11 idag och jag känner att illamåendet ÄNTLIGEN börjar bli lite bättre.... Som ni sa tidigare, v.9 var då värst :(
Tröttheten är konstant dock, och jag känner mig ofta gasig.... Nån annan som också gör det?
Vi hade tänkt berätta på julafton med ett kuvert som innehåller ul bilder som det står "god jul farfar och farmor" på :)
Mina föräldrar får nog tyvärr veta via telefon snabbt som sjutton efteråt, innan svärmor hinner sprida hela nyheten på fb
Vart går man för att lämna blodprov i samband med kub test?
Har äntligen lämnat blodprover inför kub, men det vart ingen vidare upplevelse. Lyckades lista ut att jag skulle till läkarhuset på odenplan för att ta prover. Men kvinnan som tog emot oss vart allt annat än nöjd, då BM hade glömt fylla i en del uppgifter på remiss papprena, men det löste sig ändå.
Visste inte att dom skulle ta så himla mycket blod dock! 6 små flaskor fyllda och jag kände mig så yr efteråt :( ja nu är det bara att vänta på mitt UL om 2 veckor. Så glad att man får kub gratis i Sthlm.
Gaaah, KUB/UL imorgon!!! Håll tummarna för positivt besked... *supernervös*
Känns som att mina cravings börjar bli lite dyra. Jag suktar så in i helsike efter löjromen som min mor har "gömt" i sin frys...
Får köpa en burk skagenröra när det finns ork, ska nog funka lika bra. ;) Bara skaldjur i allmänhet är såååå frestande just nu...
Då går jag in i v.12 nu :) illamåendet är fortfarande kvar, men helt klart hanterbart. 1 & 1/2 vecka kvar till kub... Åh längtar efter att få se min lilla böna igen!
Tänkte fråga detta igår men kom helt av mig pga diverse saker... Men det jag undrar är, kan man utveckla allergier under graviditeten?! Jag har under mina 24 år ALDRIG varit allergisk mot något... Men så var jag hemma hos mina föräldrar som har katter, och jag kände ganska snabbt hur ögonen började klia... Lite tårögda... Och då är jag ändå uppvuxen med katt!
Hm, knepigt... Enligt mina blodvärden har jag för lite järn, men jag kan inte ta järntillskott då jag redan har så mycket problem med förstoppning :(
Det är en sak jag inte riktigt förstår. Varför går man med i tråden för BF juni när man har BF i maj??? Det känns lite konstigt när det är så många som är så långt före. 4 veckor räcker...
Går in i vecka 13 nu :) sen ett par dagar sen har illamåendet börjat trappas ner, men inte tröttheten! Har mitt kub på tisdag att se fram emot nu <3