Inlägg från: Dubbeljuni |Visa alla inlägg
  • Dubbeljuni

BF Juni 2015

Liiinis skrev 2014-11-19 10:50:29 följande:

Imorgon är det dags för KUB för oss och jag längtar som bara den samtidigt som jag är så rädd att det inte ens ska finnas något litet liv där inne. Har så svårt att förstå att jag kan vara gravid med så få symtom som jag har haft. Självklart lite orolig över vilka siffror vi kommer få också men just nu känns det som att det kommer i andra hand. Men detta ska bara gå bra! :)

Är det många som har gjort/ska göra KUB?

Jag ska också på KUB imorgon och känner samma som du, vill bara se att barnet lever. Har inte heller några symptom, tycker det är jättekonstigt. Brukar aldrig oroa mig för nåt vanligtvis men det här äter upp mig verkligen.
    Hoppas det går bra för oss båda imorgon! Skrattande
  • Dubbeljuni

Jag hänger gärna med i denna tråd! 31 år, Göteborg, första barnet. BF 7/6. KUB-test imorgon Obestämd Väldigt nervös minst sagt.

• Dubbeljuni
    Diamant skrev 2014-11-19 19:21:02 följande:
    Välkommen!

Göteborg här med :)

Vart ska du göra KUB? Jag gjorde blodprovet förra veckan på Barnmorskegruppen, supertrevliga! Ska tillbaka om 2v för slutdelen.

Vilken MVC går du till?
    Tack! :) Vi har samma bf ju, kul!

Jag ska göra KUB på Närhälsan i Linné. Tyckte barnmorskan bokade in mig så dumt, för nu blev det så att jag tog blodprovet i måndags och ska göra UL imorgon. Hoppas verkligen blodprovet är färdigt, annars ringer de med resultatet och det vill jag ju absolut inte. Men det gick inte att resonera med barnmorskan tyvärr. Nu har jag dock en annan som verkar mycket bättre :)

Jag går på Brämaregårdens MVC. Jag har bara hört bra saker om Barnmorskegruppen, kul att du verkar nöjd. Har du fått datum för RUL? Jag fick i mitten av januari, tycker det var jättesent. Men det fanns inte så många tider kvar där precis efter nyår.
  • Dubbeljuni
    Liiinis skrev 2014-11-21 01:29:30 följande:

Dubbeljuni hur gick det för er idag?

Det gick jättebra igår!! =)) Åh vilken lättnad det var att se att den levde, allt anspänning släppte verkligen. Den var jättepigg och ville inte ligga som barnmorskan ville så det tog en stund haha.

Blev framflyttade lite, till 12+0, trodde det var 11+3. Men det kan ju ändras vid RUL igen.

Så härligt att det gick bra för dig med!! Kul att berätta för familjen. Ska försöka vänta två veckor till på jobbet innan jag säger nåt men vi får se om det går.
  • Dubbeljuni
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-23 12:13:54 följande:

UL och KUB imorgon, jag är så nervös! Tur de är på förmiddagen. Va ni andra så här nervösa?

Jag var så sjukt nervös innan, det var hemskt. Barnmorskan (som var helt underbar) började prata om testet och hur det funkar och sannolikhet och så men jag så då att jag ville bara se att den lever. Så då förstod hon att jag var jättenervös så då började vi med UL på en gång. Och när hon efter två sekunder sa att hjärtat slog så släppte allt, jag lipade ihjäl mig nästan. Blev så otroligt glad och lättad.
    Hoppas den här känslan håller i såg nu så det inte byggs upp ångest igen innan RUL.

Lycka till imorgon! Tur att du har tidig tid också. Skrattande
  • Dubbeljuni
    lillafii skrev 2014-11-28 16:58:41 följande:
    Också vecka 14 (13+0) idag och ingen mage alls. Men allt såg fint ut på kub som vi va på idag.

Fick också hem tiden för RUL, fick tid först den 12/1, kommer då va i v 20 (19+3)

Tyckte de va väldigt sent. Men är glad att Jag fått se bebis idag så de spelar egentligen ingen roll nu.
    Jag fick tid 14/1, kommer då också vara i vecka 20 (19+6) Tyckte också det var jättesent men tydligen fanns det inga tider efter jul och nyår. Tänk om det är något fel liksom.. Fast å andra sidan kanske de ser bättre i vecka 20 än 18? Känns hursomhelst som om det är evigheter kvar! Glad
Svar på tråden BF Juni 2015