Inlägg från: brallanmallan |Visa alla inlägg
  • brallanmallan

BF Juni 2015

Hej alla. Jag plussade i helgen som var och är beräknad till 6 juni. Tog ett Clearblue Digital med en gång och har inte hållt på med ägglossningstester eller tagit några andra gravtester. Har haft koll genom appen P Tracker. Tog ur p-stav i juni så skulle säga att detta var andra försöket efter att allt kom igång. Ska på inskrivning 20 oktober. Är 27 år, bor i Göteborg. Inga symptom egentligen, mår i princip som vanligt men oroar mig inte :)

• brallanmallan

Okej jag har fått för mig att det är vecka 12-13, gud va lång tid kvar tills v 17-21! ;)

#1099: Jag känner mig inte svullen, knappt något symptom förutom något tröttare och aningen ömma bröst.

• brallanmallan

Har också varit förkyld. Frågade på apoteket och hon rådde mig att bara köpa Nezeril och inte Otrivin tex. Absolut inte Ipren men Alvedon går bra.

Jag har bara tagit ett enda test och tänker inte ta något mer, det kommer bara stressa mig. Känns viktigt för mig att inte hålla på för mycket.

• brallanmallan

Det kommer stå på kvittot/vara väldigt mycket billigare så jag skulle vara i god tid och köpa ett glas i förväg alt skylla på huvudvärk.

• brallanmallan

Jag mår precis som vanligt, bara något ömma bröst fast det har typ avtagit. Men min BM sa idag är det är väldigt vanligt, skönt! :) Så jag har bestämt mig för att inte oroa mig och är nästan säker på att hoppa över KUB också, hur ska ni göra?

• brallanmallan
    skorstenen skrev 2014-10-20 13:26:36 följande:

Hur ställer ni er till att färga håret?

Kommer göra det hos frisör så får hon välja skonsammaste och bästa sättet. Skulle inte göra hemma.
  • brallanmallan

Vi kommer inte ta reda på kön, kommer kännas spännande stt vänta. Lite motivator under förlossningen tror jag också för egen del. Namn har vi funderat på, får ha några alternativ.

Hur gör ni med träning, är det något ni slutat med? Jag vet ju att det är bra att fortsätta men känner att jag har lite spärrar. Jag har fortsatt med löpning, CX worx och spinning. Hoppas att man bara kan lyssna på kroppen och fortsätta.

• brallanmallan

Bokade in ett ultraljud innan RUL, kommer vara i vecka 13+5. Spännande! Kommer göra med "dosa på magen", är ni många som gjort det?

• brallanmallan
    Isabella89 skrev 2014-11-13 11:09:18 följande:

Dosa på magen? Du menar som de gör med vanligt ul? I så fall gjorde jag ett sånt i v9 (8+3)

Haha ja så beskrev min BM det, menar att många gör ju VUL verkar det som om det är tidigare än RUL.
  • brallanmallan

Jo jag vet ju vad de olika betyder, de va bara det att jag tyckte det verkade som att alla hade gått på VUL medan jag blev inbokad på ett vanligt tidigt UL men efter att ha läst lite till verkar det lika vanligt.

carolinheiner skrev 2014-11-14 10:44:48 följande:

VUL betyder vaginalt ul.. Och som de låter går man in genom vaginan med en dildo liknande stav med kamera på toppen..

UL är när du gör ett ultra ljud på magen..kortare och bredare än den man använder vid VUL..

RUL är rutin ultraljud där dom mäter och kollar BF.. Ser till att allt fungerar som de ska.. Mage, urinblåsa.. Kollar om läpp å gom ser konstigt ut.. Och kollar överlag att allt sitter där de ska å inget ser konstigt ut.. Å detta brukar ske mellan v 18-21.

• brallanmallan

Det nya låter ju bra men du bör ju berätta iom det kommer du behöva göra snart ändå.

Beatrissan skrev 2014-12-11 20:39:58 följande:

Har ett dilemma.. (nu igen.... :D)

Är i v.14 och har sedan sept ett vik som löper ett år framöver. Har inte berättat för chefen att jag är gravid utan tänkte ta det efter Rul i januari..

I måndags var jag på intervju för en liknande tjänst, men i annan stadsdelsförvaltning (jobbar kommunalt) och tillsvidareanställning. Idag blev jag erbjuden jobbet, men min nuvarande chef har semester denna veckan och jag behöver prata med honom redan på måndag Ang mitt nya jobberbjudande. Den nya chefen vet inte heller att jag är gravid, allt har gått så snabbt från intervju i måndags till erbjudande idag. När ska jag berätta för den nya?

Nu är jag osäker på om jag faktiskt ska tacka ja eller inte, trivs jättebra där jag är och slipper lära mig massa nytt, har planerat gå ner till 80% i feb och sen gå hem helt från mitten av maj. Men det nya erbjuder en trygghet när jag tänker komma tillbaks efter föräldrarledigheten, (om chefen inte tänker diskrimenera mig o dra tillbaks sitt erbjudande om anställning om jag berättar innan vi skriver papper) Hur hade ni tänkt? Gjort?

Hade dessutom tänkt va hemma länge denna ggn 2,5 år heltid o sen deltid i flera år framöver..

• brallanmallan

Nu är jag ganska långt fram men har ni börjat tänka på hur ni ska lägga upp f-ledighet? Hur länge/ska båda vara lediga/när slutar ni jobba osv?

Svar på tråden BF Juni 2015