• naiw

BF Juni 2015

Hej! Hoppas det inte är försent att hoppa in här. Jag har fått preliminärt BF den 1 juni (app). Får kanske veta mer när jag ska på inskrivningen. Har bara varit på hälsaosamtal än så länge. Är i den där perioden när det inte händer nåååånting. Går och väntar på att jag ska få gå till barnmorskan så att det kan börja kännas lite mer verkligt. Får glädja mig över att jag i alla fall tycker att kaffe stinker skit (älskade den lukten innan) och matlukt generellt får mig att kräkas lite i min egen mun Skrattande

• naiw

Hej alla blivande mammor!
    Jag behöver verkligen lite sympati och pepp. Är det någon mer än jag som blir helt tokig på att gå och vänta? Vi har fått tid till vårt RUL den 29 december och vi har inte varit hos barnmorskan sedan inskrivningen den 10 november! Har alla det som jag? Det förväntas bara att allt går bra med barnet och skulle det vara nåt som är tokigt får man inte reda på det förrän i vecka 18-19 (KUB är inte rutin och man får bekosta det själv om man vill göra det här i Halland). Snacka om att hållas på sträckbänken... Jag känner inga konstigheter. Magen börjar växa något (är inte pinnsmal sedan innan så det syns inte överdrivet mycket), sugen på rätt mycket skräpmat, flåsar en del och får lite ont i höften av snabbare promenader. Men för en människa med kontrollbehov och ett sjukt dåligt tålamod är detta tortyr. Hur funkar det för er? Någon som känner samma otålighet? 

• naiw
    Wilbes skrev 2014-12-07 14:06:33 följande:
    Så är de här också även om man har en riskgraviditet de är inte förrän efter RUL som de börjar kolla mer.. innan dess anses de vara onödigt då de ändå inte finns något de kan göra. ..

för mig känns de ju jätte konstigt att man väntar så länge innan man sätter in insatser då de borde ju vara i deras intresse att upptäcka och hjälpa tidigt... men tydligen bättre att ta tag i det sent..

Nu ska väninna jag klaga för jag har ju pga akutbesök fått sett min bebis men känner ändå att min oro inge tas på allvar... tros två väldigt jobbiga graviditeter på slutet men många besök på förlossningen och förvärkar mm redan där känns de jobbigt oxh att inge få prata om de innan v 25 känns helt sjukt när jag med första barnet fick förvärkar v 26 oxh med andra v 29 så känns de redan sent men vi får väl helt enkelt se... det kanske blir bra.. ,
    Kan förstå att det känns ännu värre när man har saker specifikt som man oroar sig för. Vi får väl försöka ha is i magen och ta det lugnt. Stress och oro förbättrar ju inte direkt... Hoppas att det löser sig för dig och att du får tag i någon som tar dig på allvar!
  • naiw
    vikarien skrev 2014-12-07 15:29:42 följande:
    Bor också i halland, känner precis som du!

Bu fick jag ett UL i veckan eftersom jag inte haft några symptom alls. Men det var ju mest ren tur eftersom jag var på inskrivning på tisdagen och på onsdagen fanns en UL-tid kvar.

Så fick veta att det iaf fanns något där inne och att det levde Var ju inget som sa att barnet var friskt, men stillade ändå oron väldigt mycket.
    Skönt att höra att det inte bara är jag somär otålig ;) Ah va härligt! Jag bad om ett ett jättetidigt VUL samtidigt som jag ändå skulle ta cellprov, det var till och med innan inskrivning, v 8-9 eller något. Då såg man allt också en liten krabat på skärmen och ett litet hjärta som pickade på för fullt. Får försöka återvända till lugnet jag kände när jag såg att det faktiskt fanns en liten bulle där :) Var i Halland bor du någonstans? 
  • naiw

Nån mer än jag som har fått recept på Levaxin? (Medicin för understimulerad sköldkörtel). Är i vecka 15+3, fick receptet idag. Upptäcktes av en slump. Hade en del hjärtklappning så va inne för ett tag sedan och kollade EKG och tog blodprover. Hoppas det inte har skadat fostret att jag inte har ätit det de första veckorna, försöker va positiv :)

• naiw

Skönt att höra att det är fler som sitter i samma båt :) har egentligen inte haft några jättetypiska symptom så antar att värdena på blodprovet inte va katastrofdåliga! De ska ha mig under observation under hela graviditeten så det känns bra iaf! Hoppas allt ser bra ut på RUL 29:e :)

Svar på tråden BF Juni 2015