Det nya låter ju bra men du bör ju berätta iom det kommer du behöva göra snart ändå.
Beatrissan skrev 2014-12-11 20:39:58 följande:
Har ett dilemma.. (nu igen.... :D)
Är i v.14 och har sedan sept ett vik som löper ett år framöver. Har inte berättat för chefen att jag är gravid utan tänkte ta det efter Rul i januari..
I måndags var jag på intervju för en liknande tjänst, men i annan stadsdelsförvaltning (jobbar kommunalt) och tillsvidareanställning. Idag blev jag erbjuden jobbet, men min nuvarande chef har semester denna veckan och jag behöver prata med honom redan på måndag Ang mitt nya jobberbjudande. Den nya chefen vet inte heller att jag är gravid, allt har gått så snabbt från intervju i måndags till erbjudande idag. När ska jag berätta för den nya?
Nu är jag osäker på om jag faktiskt ska tacka ja eller inte, trivs jättebra där jag är och slipper lära mig massa nytt, har planerat gå ner till 80% i feb och sen gå hem helt från mitten av maj. Men det nya erbjuder en trygghet när jag tänker komma tillbaks efter föräldrarledigheten, (om chefen inte tänker diskrimenera mig o dra tillbaks sitt erbjudande om anställning om jag berättar innan vi skriver papper) Hur hade ni tänkt? Gjort?
Hade dessutom tänkt va hemma länge denna ggn 2,5 år heltid o sen deltid i flera år framöver..