• Sandie80

BF Juni 2015

Hej

Jag hoppar in här, har bf i juni:) jag är även med i tråden "bf april 2014" har alltså en son som blir 6 mån idag, o han ska bli storebror!:) grattis till er alla!!!!?:)

• Sandie80
    stayyoung skrev 2014-11-13 23:57:06 följande:

Hur tidigt behöver man börja tänka på hur man sover? Jag har läst att på rygg och på högra sidan ska undvikas, och även 1177.se nämner det. Jag har sovit på rygg fram till idag (v12) men när borde jag börja lägga mg rätt?

Ska nog köpa en gravidkudde. Jag vaknar aldrig på vänster sida som jag lagt mig.

Du behöver inte tänka på hur du sover, utan sov så som du tycker känns bra:) det som uppstår längre in i graviditeten är att det blir ett tryck och du kan få svårt att andas när du ligger på rygg:)
  • Sandie80

Jag ska på ul nästa tisdag.. Det blir spännande då jag inte riktigt vet vilken vecka:) min mens hann inte komma igång efter sonen som är 6 mån:) tror att jag går in i v 12, då jag hade en liten blödning i slutet av aug! Som sagt, spännande:)

• Sandie80

Jag ska på ul nästa tisdag.. Det blir spännande då jag inte riktigt vet vilken vecka:) min mens hann inte komma igång efter sonen som är 6 mån:) tror att jag går in i v 12, då jag hade en liten blödning i slutet av aug! Som sagt, spännande:)

• Sandie80
    carolinheiner skrev 2014-12-16 11:55:42 följande:

Låter lite som ischias nerven.. Den kan svullna upp å hamna i kläm när fogarna börjar :( köp eller låna ett foglossningsbälte å se om de blir bättre.. Tänk på hållning å hur du lyfter å reser dig.. Googla foglossning så finns de å läsa om hur man ska göra för att underlätta för fogarna. :) besök sjukgymnast å få övningar å hjälp :) ja har tecknat trygg hansas extra gravidförsäkring.

[quote=74527934][quote-nick]avenell skrev 2014-12-16 10:45:59 följande:[/quote-nick]

Är det någon som har bra koll på försäkringar, vad man bör teckna och när?

För ett tag sedan läste jag att någon skrev om någon försäkring som täckte foglossning. Vad innebär det och hur fungerar det?

För några veckor sedan fick jag något som känns som en nerv som sitter i kläm i vänstra skinkan. Det hugger till då och då när jag belastar på det benet. Den senaste veckan har det blivit värre och jag börjar misstänka att det kan vara foglossning på gång. Kan det yttra sig så? Jag har inte ont på natten och bara lite ont på morgonen. Sen blir det värre ju längre dagen går och värst är det på kvällen. Jag hoppas fortfarande att det bara är en nerv som spökar men det känns som att det börjar sprida sig och bli värre. Suck.

Jag är i vecka 16 nu.

[/

När jag var gravid med vår son hade jag havandeskapsförgiftning. Vi hade gravid extra försäkring via trygg hansa. Vi ringde samma dag som jag skulle sättas igång och ersättning satt på kontor dagen efter! Han är även fortsatt försäkrad via trygg hansa. Vi kommer teckna extra gravid försäkring igen pga fint bemötande och smidigheten med dom:)
Svar på tråden BF Juni 2015