• Mla

BF Juni 2015

Hej alla! Så super spänd då det blir inskrivning imorgon hos barnmorskan! Bf blir runt 25/6 och jag är nu i 7+4 :)

Någon som kan berätta vad son kommer att hända på mötet imorgon?

• Mla

Vill oxå gå med i FB gruppen. Hur kontaktar jag Twinkywinky?

• Mla

Tack för all info! Men när får man göra ultraljud? kollar de inte så barnet lever loppan i magen?

• Mla

Ja, jag tycker allt detta låter tokigt! Jag är ju så nyfiken som ett barn på julafton. Man får väl förlita sig på gravsymptomerna fram tills rul att allt är ok.
    KUB test? Detta måste jag googla på? har aldrig fått kläm på vad det är.

Är nog egentligen precis som du Millie, ganska lugn och sansad med en realistisk tanke. :)

• Mla

Var på inskrivning idag och var även då tvungen att berätta för chefen så han visste varför jag försvann från jobbet i en timma. Har ni lika svårt att få tider hos barnmorskan?
    Allt frid och fröjd efter det men att laga mat är tokäkligt! (äta gör jag gärna) 
    Måste till affären och handla clementiner, får inte vara utan clementiner! Äter helst 4-6 om dagen? de är så goda så jag dör! ;)
    Vad har ni för craving?

• Mla

Åh, jag som hoppas på flicka blev ju nästan glad där ett tag.. ;)

Jag önskar flicka och sambon önskar en pojke :)

• Mla

Och förresten så måste jag berätta att jag köpt en gravid bola! :D

Som jag längtar på att ta på mig..

• Mla

Precis, som om jag själv sa det! :)

carolinheiner skrev 2014-11-14 22:46:56 följande:

Här e en till som hoppas att knatten kommer överens med bebisen. Annars får vi ju adoptera bort bebisen.. Inte mer med de.. Ja menar katten va ju här först ;)

• Mla
    Michelle90 skrev 2014-11-18 17:20:22 följande:

Tjejer jag vill gärna gå med i Facebook-gruppen. Hur går jag tillväga? :)

Högst upp på trådstartarens meddelande hittar du länk till tinkywinky, skriver ett meddelande att du vill gå med facebookgrupp så svarar hon dig senare med mer info :)
  • Mla
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-19 12:45:43 följande:
    Ja Ursh, alltid är det något oros moment. För oss hade fostret dött någon gång i v12, Och de blev en kämpig tid efteråt. Vi blev gravida bara 3 månader efter missfallet, så nu är vi väldigt kritiska samtidigt som vi håller tummarna! Du får skriva och berätta hur allt gick för dej sen! Lycka till igen !!
    Kände du av när fostret dog? Blödning eller smärta?
  • Mla

Själv är det första gången med allt för mig men man känner sig inte så stor i vissa lägen. Funderar ju supermycket på MF :(

Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-19 13:45:25 följande:

Nej, inget alls.. De hade vart dött i magen ca 1 vecka trodde läkaren. Inget ont eller blödning, de är väl därför jag är så himla orolig nu..

• Mla

Här blir inget fören rul någon gång i februari.

Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-19 21:32:50 följande:

Det är första gången för oss oxå, vi väntar första. Meeeen man får försöka även om de är svårt, att tänka possetivt! Har ni ul ellr kub snart? :)

• Mla

Först barnet och försöker fårstå och läsa lite på försäkringskassan?Jag fattar ingenting! 

• Mla

Jag väntar första barnet och är i v 10. Min mage ( läs typ tarmar) putar ut så jag känner mig tjock. Och jisses, jag är ju inte långt gången så hur kommer det bli framöver? :/

Har skippat vanliga kläder sen några veckor bak och har figursydd skjorta på jobb och tajta byxor, måste verkligen be om andra arbetskläder för det ser ju inte klokt ut... Jag känner mig ju inte gravidfin utan bara tjock. :(

Edde skrev 2014-11-25 17:25:47 följande:

Alltså, jag stirrar på bilderna i bild-tråden och kan inte fatta att så många ser så gravida ut! Jag är i v 10+5 och kan fortfarande utan problem använda mina vanliga byxor och tajta kläder utan att någon kan märka någonting. Skönt å ena sidan, eftersom jag inte tänkt säga nåt på jobbet förrän efter årsskiftet, men man börjar ju undra när precis alla andra verkar så runda redan så tidigt.

Nå, jag har iaf laddat upp med bylsiga ylletröjor ifall magen skulle börja avslöja mig tidigare än jag tänkt. Å ena sidan längtar jag, å andra sidan fasar jag. Har redan nu dåligt samvete över att jag, som är moderskapsvikarie, själv ska vara ledig.

• Mla
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 19:23:17 följande:

Tack allihopa! Så jäkla overkligt, har lite svårt att ta in det....jag som äntligen började fatta att vi skulle bli föräldrar till sommaren och nu detta. Nu är det bara att försöka skrapa ihop spillrorna och komma tillbaka starkare, med nya tag. Hoppas verkligen att allt går väl för er i era graviditeter

Jag har bara den senaste tiden varit på fb men ditt besked skar mig hårt i hjärtat! All styrka till dig och din sambo!
  • Mla
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 19:23:17 följande:

Tack allihopa! Så jäkla overkligt, har lite svårt att ta in det....jag som äntligen började fatta att vi skulle bli föräldrar till sommaren och nu detta. Nu är det bara att försöka skrapa ihop spillrorna och komma tillbaka starkare, med nya tag. Hoppas verkligen att allt går väl för er i era graviditeter

Jag har bara den senaste tiden varit på fb men ditt besked skar mig hårt i hjärtat! All styrka till dig och din sambo!
Svar på tråden BF Juni 2015