• höns

BF Juni 2015

Hej! Jag är i vecka 18+3 o sedan typ 17+0 så har jag känt bebis varje dag. Är det fler som känner bebis varje dag så här tidigt eller är det ovanligt? :)

• höns
    Hilda07 skrev 2015-01-06 17:24:47 följande:

Jag kände väldigt tidigt i min första graviditet och vid det här laget som jag är nu, 16+4 kände jag dagligen. Men denna gången är det helt annorlunda konstigt nog. De säger ju att man känner tidigare andra graviditeten men här är bebisen snål med att visa sig. Har känt enstaka fladder men det är verkligen inte tydligt. 

Har dock lyssnat med doppler och då hör jag i dopplern när bebisen rör sig :) så rör sig gör den uppenbarligen.

Det är iaf mysigt när man får lite tecken sådär som du får dagligen!

Okej! :) detta är min första graviditet och jag känner rörelser flera gånger om dagen oftast (vissa dagar mindre) och jag känner det ibland tydligt med handen och idag såg jag till och med rörelserna på magen. Har moderkakan i bakvägg o hört att det kan bero på det? Isf kanske du har din fram denna gången eftersom du inte känner lika tydligt som förra, eller så kommer det snart :)

Mysigt är det iaf att han gör sig påmind där inne :)
  • höns

Jag går in i vecka 20 imorgon och jag känner varje dag, vissa dagar ganska mycket o vissa dagar mindre :)

• höns
    vikarien skrev 2015-01-14 20:35:51 följande:

Den där tröttheten alla pratade om i början måste ha drabbat mig nu, först i vecka 18 :-P

Skulle utan problem kunnat sova 12-15 timmar per natt (med kisspauser).

Hur ligger ni till med vikten?

Jag ligger fortfarande på -5 kilo och man funderar ju på om jag får i mig ordentligt. Men äter bra så det borde jag få

Får nog be dom kolla sockret nästa vecka.

Ska inte göra glukosbelastning pga magbekymmer så sockret ska kollas ofta istället.

Gör ni glukosbelastning?

Tröttheten drabbade mig med i vecka 18 ca, är i vecka 20 nu och jätte trött hela tiden ^^

Jag har gått upp knappt 1 kilo. Fast känns som jag borde gått upp mer, köpte ett par byxor för ca 2 vecka sen som då satt ganska löst men idag fick jag knappt på mig dom ;p
Svar på tråden BF Juni 2015