Inlägg från: ScillaBlå |Visa alla inlägg
  • ScillaBlå

BF Juni 2015

Hej! Ytterligare en gravid här. Så imponerad av att tråden redan är så lång för personer med BF i juni. Jag har BF 2:a juni och har bara vetat en vecka ;) Mycket av juni kvar ju.

Men det är ju klart, man har ju mycket att ventilera så här i början. Jag har haft flera missfall och vet att jag har en förhöjd risk för det (ca 50%). Så för mig är alla symptom underbara, även om de inte är så kul. Hittills onda bröst, illamående, trötthet, känsligt luktsinne och ovanligt känslosam. Härligt ;)

Ska försöka hålla igång träningen den här gången. Styrka och joggning/powerwalk. Tror man blir piggare av det, även om det är svårt att ta sig iväg när man är sååå trött.

Jag är 35 år, har två barn födda 08 och 11 och bor i Västerås.

• ScillaBlå

Det där med veckor är lite lurigt, jag blir alltid förvirrad. Jag är t.ex. i vecka 6 enligt Appen, men då står det vecka 5+5 inom parentes. Jag har alltså gått fem fulla veckor och fem dagar. BM räknar det som att jag är fem veckor gången. Därför hamnar du en vecka bakom.

Det där med VUL är väldigt olika. Jag har blödigt i V 8-9 med båda mina och då åkt in för VUL. Alltså akut, ej planerat. Var även vid VUL som senaste MA (missed abortion) upptäcktes, då i V 12. Nu har jag haft tre MF/MA så jag erbjuds tidigt VUL. Sen ska jag göra fostervsttensprov och moderkaksprov som väl också innehåller VUL. Men vid en normal graviditet ingår det inte alls utan man får vänta till RUL i V 18 typ. Eller betala för VUL privat.

Mot illamående rekomenderar jag gurka och morot i stavar. Kalla.

• ScillaBlå
    Limpan nr2 skrev 2014-10-07 18:29:13 följande:
    En liten fråga bara, ska du göra både moderkaksprov och fostervattenprov?? Jag trodde att se visade typ samma sak. Jag ska göra moderkaksprov men det är för att det provet tas tidigare än fostervattenprovet...
    Jag kommer göra båda pga att min man har en kromosomförändring, balanserad translokation. Vet inte riktigt vilken skillnad det är, men ska träffa läkare på torsdag och diskutera det då.
  • ScillaBlå

Har tagit Alvedon dagligen, ofta 3 ggr, under ca en månads tid med mina två tidigare barn, pga svår huvudvärk. De mår bra och ingen läkare har sagt nåt om det. Klart det inte känts bra, men annars hade jag varit sängliggande. Det här graviditeten började jag med järn tillskott mycket tidigare och har därmed sluppit huvudvärk. Tack och lov. Men var inte rädd för Alvedon.

• ScillaBlå
    MHOS skrev 2015-01-09 20:04:05 följande:

Hej!

Jag och min sambo har BF 26 Maj

Västerås

V.21 nu :D

Välkommen till tråden BF juni Västerås om du vill :) Kan ju räkna med att gå över ett par dagar ;)
Svar på tråden BF Juni 2015