• vincere

BF Juni 2015

Hej jag hoppar in här om det är ok!

Beklagar ni som fått mf. ????

Jag väntar mitt tredje barn i juni, datum vet jag inte men skulle tro i mitten av månaden. Slutade med p-piller för ca 4 veckor sedan då dom inte passade mig alls (många blödningar). I lördags tog jag ett test som visade gravid. Chock men ändå en välkommen liten bebis ???? min minsta är 16 månader, och den äldsta 6 år. Själv är jag 27!

• vincere

Fläderpärlan: dina test är starkt positiva. Sluta nu testa och försök njuta istället :) med mitt andra barn syntes knappt plusset. Men sen med veckoindikator så blev det 2-3 veckor. Så det är så olika :)

• vincere

Det var någo som frågade om man kunde höra hjärtljud i vecka 10, och det kan man. Min bm tror jag är i vecka 9+ alltså vecka 10 och vi hörde ett litet galopperande hjärta igår på inskrivningen :) hörde även med sonen i vecka 10-isch. lyckorus!

• vincere

Det var ett undantag. Ville höra ett tidigt ul eftersom jag inte har någon aning om hur långt jag är gången. Här har vi stor brist på gynekologer så mitt blev inte prioriterat vilket var ändå helt ok för mig. Så jag frågade bara om vi kunde lyssna och det gick bra, men hon sa att det är inte alls säkert att det hörs något och att vi tjuvlyssnar ;p

vikarien skrev 2014-11-18 09:26:18 följande:

Mysigt!

Jag hoppas att jag åtminstone får lyssna på hjärtljuden på inskrivningen i vecka 12, eftersom man inte får UL före vecka 19 här.

Brukar man få lyssna eller var det ett undantag?

• vincere

Men herregud! Vad skönt att ni båda klarade er. Knyta an kan jag förstå kan ta tid i sådana situationer, det kommer! All styrka till er och hoppas ni mår bra och att även du får den hjälp och stöd som DU behöver <3

carolinheiner skrev 2015-02-26 01:28:44 följande:

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

• vincere

Hej mammor! Är inne och läser var och varannan dag men skriver sällan. Nu är det så att jag har en fråga, och jag behöver råd! Jag har nämligen tingat en liten hundvalp som isåfall kommer om 4 veckor, och bebis kommer om 8 veckor. Är det helt vansinne? Det är inte min första hund, dock är det många år sedan jag var hundägare. 

Det är en liten lugn coton de tulear hane som jag föll pladask för. Även sonen på 2 år vart ju helt frälst. Dottern som blir sju i år har jag inte berättat åt än, då jag inte bestämt mig till 100%. Hon hade blivit så glad.

Jag tänker såhär: Vi bor i hus med tomt & nära till skog och grönområde. Sommaren är snart här = många utetimmar och lättare att träna rumsren. Jag kommer vara hemma minst 1,5 år.

Och så förstår jag att det blir som att ha två bebisar. Vi kommer ju alla hjälpas åt, men såklart blir huvudansvaret mitt då jag är den som är hemma dagtid. 

Kan icke sluta tänka på denna lilla lurviga tuss!Skrattande

• vincere

Vikarien; Usch vad fruktansvärt sorgligt :( Kan inte tänka mig hur tungt och nattsvart det skall kännas, hoppas ni finner styrka snart och att livet går vidare trots det hemska som hänt. All styrka till er <3

Svar på tråden BF Juni 2015