• L och K

BF Juni 2015

Hallå :) går snart in i V.9 om vi beräknat rätt blir det BF 29 juni. Ska till Bm igen 8 december =) första barnet.

Sen slutet på V.5 har jag mått illa och haft ont i magen nästan konstant, fick in det där med att äta lite och ofta, bättre blev det.Äter postafen och har akupunktur band. 
    Känt mig sjuk trött också även pga tabletterna skulle jag tro, förra veckan fick jag smärta i ländryggen som har hållit i sig , känns lite bättre nu till och från.
    Har inte heller lika ont i magen och inte lika illamående längre så kanske de börjar avta nu och kanske kan sluta med postafen snart :)  men istället åkte jag på en rejäl förkylning nu i veckan och har knappt någon röst. 
    Haha jaja :D men annars känns det bara bra. 
    Läst en del av inläggen här med :)

• L och K

usch smärtan i ländryggen upp mot ryggen och ner i benet har blivit såå mycket värre fy... ska ringa Bm imorgon skulle gjort det igår egentligen men missade tiden. så ont. V.10 idag

• L och K
    Nhv skrev 2014-12-02 07:12:20 följande:

Blir tokig på all smärta o illamående! Mådde väldigt illa i början, typ v7-v12. Sen försvann de o kom tillbaka v14. (Är nu v15) orkar inte må illa längre.. Inte nog med de så har ja tydligen väldigt tidig foglossning enligt bm. Gör ont som f*n! Ska ringa henne idag o se vad hon har o säga, för min chef har inga andra arbetsuppgifter åt mig så isfl blir ja sjukskriven enligt honom. Och hur kul är de så här tidigt i graviditeten? Känns bara pinsamt när man säger de till folk.. :( Någon dom möjligtvis är i nån liknande situation?

Yes där är jag med ! :/  är i v.10 och har mått illa och haft ont i magen sen v.5. 
    för 1,5 vecka sen fick jag ont i ryggen. I lördags blev det värre och hugger och gör ont hela tiden , ringde Bm idag och fick en tid hos läkaren i morgon ! 
  • L och K
    Milie skrev 2014-12-29 17:31:04 följande:

Läkemedelsfrågor..

Hur gör ni med receptfria läkemedel? Jag har haft noll tolerans fram till för en vecka sen då jag testade Novalucol och Novalucid. Jag kräks ju så mycket och verkar ha fått överproduktion av magsyra. Det svider i halsen typ jämt.

Sen nu har jag varit och köpt Postafen. Nå tankar om den? Testat? Den har ju använts sen urminnestider (nämen, 30-40 år minst), så den borde ju vara safe.

Sen mer av ett wildcard.. Redugas mot uppblåst mage. Jag har varit som en spärrballong sen dag 1 och jag är så fruktansvärt jävla less på att alltid känna mig extremt mätt trots att magsäcken är tom. Har ni testat den? Eller har ni andra tips mot problemet? Jag fiser inte eller så, men rapar typ hela tiden. Visste jag inte bättre så skulle jag tro att det är magsäcken som är uppblåst.

Jag är i v.14 och har nästan nyligen slutat med postafen. 
    Har haft konstant ont i magen samt illamående och dom tabletterna hjälpte faktiskt. Men som flera säger blir man trött när man äter dom men det var de fan värt ^^ .  Jag köpte även akupunktur band som jag har fortfarande.  Lycka till!
  • L och K
    Milie skrev 2014-12-29 17:31:04 följande:

Läkemedelsfrågor..

Hur gör ni med receptfria läkemedel? Jag har haft noll tolerans fram till för en vecka sen då jag testade Novalucol och Novalucid. Jag kräks ju så mycket och verkar ha fått överproduktion av magsyra. Det svider i halsen typ jämt.

Sen nu har jag varit och köpt Postafen. Nå tankar om den? Testat? Den har ju använts sen urminnestider (nämen, 30-40 år minst), så den borde ju vara safe.

Sen mer av ett wildcard.. Redugas mot uppblåst mage. Jag har varit som en spärrballong sen dag 1 och jag är så fruktansvärt jävla less på att alltid känna mig extremt mätt trots att magsäcken är tom. Har ni testat den? Eller har ni andra tips mot problemet? Jag fiser inte eller så, men rapar typ hela tiden. Visste jag inte bättre så skulle jag tro att det är magsäcken som är uppblåst.

Jag är i v.14 och har nästan nyligen slutat med postafen. 
    Har haft konstant ont i magen samt illamående och dom tabletterna hjälpte faktiskt. Men som flera säger blir man trött när man äter dom men det var de fan värt ^^ .  Jag köpte även akupunktur band som jag har fortfarande.  Lycka till!
  • L och K

Inte skrivit på ett tag nu är i v.14 nu :)

Har äntligen kunnat slutat med postafen ! men ja måste säga att dom hjälpte.

Har BF 29 Juni =) och ska på Ul om exakt en månad :D längtar så! 

• L och K
    Fröken1987 skrev 2015-01-02 20:46:06 följande:
    Vi väntar en son!!<3 lyckan är obeskrivlig!
    Grattis va kul :D  
    längtar själv till Ul den 29de januari :D
  • L och K

Hej !

Varit kass på att följa tråden och uppdatera varit så mycket !, vi var på UL i januari och då fick vi ett nytt BF datum från 29Juni till 4 Juli skiljde inte så mycket och sen får man ju såklart se när de blir men haha slutet av juni eller början av juli alltså ^^ . I fredags var vi och lyssnade på hjärtat :D så mysigt !

Svar på tråden BF Juni 2015