• Carri12

BF Juni 2015

Hej på er. Nu har jag smygläst här i flera dagar utan att våga skriva upp mig, men nu är det dags! Jag är en testknarkare av rang o testade positivt i tisdags på BIM -4, jättesvagt! Har en dotter född aug 2012 och ett supertidigt missfall bakom mig. Nojjar som en galning, men försöker ta dagarna som de kommer, har försökt i 7 månader och är jätteglad för plusset, måtte det hålla hela vägen!

Jag har ännu inga symtom. Liite olustig/illamående på kvällarna kanske, men kan lika gärna vara påhittat Hade problem med foglossning i förra graviditeten och är orolig för att den ska komma igen och kanske tidigare den här gången. Någon som har erfarenhet? Jag gick dessutom upp ca 23 kg förra gången o vill verkligen inte göra det igen! Det var alldeles för jobbigt för kroppen!

Håller tummarna för er allihop!

Vill någon lägga till mig i listan? BF 20/6, andra barnet, Skåne

Kram!

• Carri12
    micra skrev 2014-10-10 10:46:41 följande:
    Grattis till plusset! :)

Ang. foglossningen så började jag få problem runt v 18 med första. Blev sjukskriven från arbetet på heltid i v 20. Arbetade i butik.

Med andra (det skiljer ca två år) fick jag problem redan i v 11. MEN jag har faktiskt träffat de som haft stora problem första gången men inte känt något alls med tvåan, så du behöver ju inte gå och gräva ner dig redan nu. ;) Hade du samlat på dig mycket vatten eller hade du "ätit upp dig"? Vattnet kan man ju inte göra så mycket åt men det är klart att extra tyngd gör foglossningen ännu jobbigare.
    Jag hoppas jag är en sån med en lita annorlunda andra graviditet då ;) Ang vikten så samlade jag jättemycket vatten, kunde knappt ha på mig makens träskor i stl 44 sista två (!) månaderna (har små 38-or normalt), men jag hade trots detta ätit mig till den största delen av vikten, gick upp ca 0,5 kg i veckan från vecka 3... Svårt att skylla på vatten då..
  • Carri12

Ååh, här nojjas det som sjutton. Jag har inga symtom alls! Försöker inbilla mig lite mensvärk (men det har jag inte), och ömma bröst (hade kanske det i förra veckan, INGET nu..). Fortsatt kissa på sticka o strecken blir starkare successivt, men varför känns det inget?! Är i v 4+5 idag. Tror jag hade både molvärk, hugg i ljumskarna o ömma bröst vid det här laget förra gången. Knepigt det här, man borde ju bara vara glad att slippa det där så länge som möjligt, men samtidigt hör man ju att mycket symtom = höga hormonnivåer = mindre risk för MF. Någon annan symtomlös? När kom era symtom tjejer? Alltså på riktigt, inte önskesymtom ;)

• Carri12

KUB igår med fina resultat! Fick dessutom prata med en läkare dom beviljade kejsarsnitt! Enorm lättnad då jag mått enormt dåligt pga förlossningsrädsla under hela denna graviditet. Efter att vi kom hem från samtal o KUB igår fick jag världens magknip o har sedan mått jätteilla hela natten. Kräks vilket jag inte gjort tidigare under graviditeten... Tycker att illamåendet har tilltagit sista veckan o trodde det berodde på stressen inför läkarmötet ffa, men varför eskalerar det då nu?! Trodde det skulle sluta nu? Är i v 12+5. Vad tror ni? Hoppas att det berodde på att spänningarna släppte igår...

• Carri12
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 14:33:42 följande:

Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!

Åh så tråkigt! Beklagar verkligen.
  • Carri12

+4 kg ca, v 19. För min del känns det helt ok. Började på 66 kg denna graviditet o ligger runt 70 kg nu. Förra graviditeten startade jag på ca 70 kg o vägde ca 80 (!) vid v 19! Det var fruktansvärt! Vägde ca 95 kg vid förlossning. Inte kul. Man ska ju gå upp i vikt så jag försöker att inte vara hysterisk över det den här gången, men definitivt hålla det inom rimliga gränser.

• Carri12

Jag får inte tag på någon som kan "släppa in mig" i Facebookgruppen. Har skickat meddelande till Tinkywinky utan resultat. Någon som har ngt förslag på vad jag ska göra?

• Carri12
    Wilbes skrev 2015-02-24 15:16:48 följande:

Har lagt till er som lagt till mig som vän. Men en av er hade hunnit tagit bort förfrågan innan jag la till er i gruppen. Jag har haft annat att göra därför dröjde de lite.. ber om ursäkt.

Tack snälla för hjälpen!
Svar på tråden BF Juni 2015