• mamaG

BF Juni 2015

Hej på er. Hänger gärna på här! Har precis plussat och väntar andra barnet i mitten av juni -15! Vet inte exakt då jag har haft så oregelbunden mens. Ska till bm på tisdag och får nog då boka ett vul för att se hur långt gången jag är. Känner ännu inte av att jag är gravid annat än ett väldigt svagt illamående. Hoppas den här graviditeten blit bättre än förra då jag hade nästan alla besvär man kan ha. ????

• mamaG

Jag väntar mitt andra barn 22 juni och hänger gärna på här. Har hittills haft en tuff graviditet. Kräktes konstant fram till jul och blev för två veckor sen halvt sjukskriven pga foglossning. Hade foglossning förra gången också, hoppade på kryckor från v 28 och blev till slut igångsatt då jag hade sån värk. Har gått ner 4 kilo men har världens mage redan. Ska på rul den 29e men har sett plutten på kub samt två tidigare ul (för att fastställa hur långt gången jag var). Spännande att se vad det är för liten vilde man väntar den här gången. Brås hen på storebror (som är född i slutet av 2012) lär det bli full fart här hemma. :)

• mamaG
    Hilda07 skrev 2015-01-21 20:25:12 följande:
    Skönt att allt gick bra :) Grattis till pojke! Själv fick jag veta att vi ska få flicka men har nu börjat oroa mig för hur säkert de faktiskt ser?! När man googlar runt ser man ju att det händer titt som tätt att de misstar sig och ut kommer det en pojk istället. Inte för att det skulle göra något bara barnet är friskt men oj vilken chock det hade blivit. Och dottern som är själaglad över en lillasyster och redan köpt rosa kläder ;) 

Funderar på om man skulle göra ett extra könsultraljud senare i graviditeten...Någon som vet var man kan göra det i Göteborg?

Kolla Emma ultraljudsklinik. De har nog det mesta. Ligger ute på Hisingen.
  • mamaG

Åh min foglossning dödar mig. Har dessutom nu halkat och slagit mig två dagar i rad, och båda gångerna drämt i höften. Ska skaffa broddar senare idag, skoter i att jag kommer att se ut och känna mig som en pensionär.

Mysigt med hicka! Min första unge hade mycket hicka runt v 20 ca. :)

• mamaG
    ellisellinor skrev 2015-01-22 19:56:30 följande:
    Min lilla hade svåra somatiska fel samt downs syndrom. Vi tog ett svårt beslut och avbröt graviditeten. Saknaden och sorgen efter den lilla är stor.

Beklagar verkligen. Hoppas att det går vägen om ni på sikt väljer att försöka på nytt. Kram

Nån annan som har helt galen hjärtklappning? Mitt hjärta rusar och jag blir helt yr. Är ju redan halvt sjukskriven pga foglossning men fick gå hem ännu tidigare från jobbet igår pga detta. Minns inte att jag hade det så förra gången..
  • mamaG

Nej jäklar, säkert pga järnet. Har jag inte ens tänkt på. Tål ju inte tillskotten.. får ringa be på måndag och kolla.

• mamaG

Jag fick tvärtom diarré av dem. Har testat tre olika. Det blev på den nivån att all mat bara rann igenom. Läkaren har sagt att det blir att få en påse blod om nivåerna blir låga även denna gång..

• mamaG

Lycka till! Jag har bf 22 juni och rul på torsdag. Är det första barnet och har du gjort ul tidigare? Väldigt spännande! :)

• mamaG

Jag hade mitt första RUL i v 19+6 och den här gången kommer det att vara på 19+3. Tror inte det är så himla sent. Man ska väl göra det mellan v 18-21 för att det ska vara "giltigt", för det är väl sen efter vecka 21 de stora individuella skillnaderna på fostret syns. Mellan 18-21 ser väl de flesta väldigt lika ut, både i storlek och utveckling.

• mamaG

Jag hade mitt första RUL i v 19+6 och den här gången kommer det att vara på 19+3. Tror inte det är så himla sent. Man ska väl göra det mellan v 18-21 för att det ska vara "giltigt", för det är väl sen efter vecka 21 de stora individuella skillnaderna på fostret syns. Mellan 18-21 ser väl de flesta väldigt lika ut, både i storlek och utveckling.

Svar på tråden BF Juni 2015