• EW82

BF Juni 2015

Hej hej :) Hoppar in på ett bananskal här och ville bara önska alla lycka till.. Glad Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid, nytt förhållande och inga barn sedan innan, så vi är fortfarande i tänkarfasen.. Gravid Ska försöka titta på alla för/nackdelar och komma fram till ett bra beslut för oss alla 3 Hjärta

• EW82

Varför ska man inte äta vindruvor innan man går till bm? Tungan ute Alla verkar så himla kunniga här.. Själv har jag fått googla vad visa förkortningar betyder Skrattande
    Första barnet, beräknat till 18 juni med graviditetsuträknaren. Idag har jag ätit, som en häst, nästan iallafall.. hungrig/sugen hela tiden.. Brösten är i stil med dolly parton, skit ömma och magen ser ut som jag klämt i mig 5 pizzor, ungefär.. Gravid Lite lätt illamående till och från och trött som tusan, annars tipp topp :)

• EW82
    Diamant skrev 2014-10-22 21:30:49 följande:

Usch idag skulle första Fragminsprutan tas, precis som när jag haft det förr så fick jag ångest och tårarna bara sprutade, jag klarar INTE att ge mig själv sprutor!! 
    Beundrar diabetiker som klarar det, för jag gör det bara inte!
    Förra gången jag skulle ta Fragmin så var det under 3 veckor, då löste jag det så att en vän som är ssk kom förbi mig varje dag och gav mig sprutan.. Men det är ju ohållbart i 9 månader så jag var TVUNGEN att hitta en annan lösning.. 

Som tur är har jag VÄRLDENS underbaraste man som trots att han tyckte att det var jättejobbigt och läskigt så övade han på att sticka en banan flera gånger och sen stack han mig! Det gick bra och jag tror att det är såhär vi får göra hädanefter, bättre än att jag får panikångest varje dag. Han tyckte nog det var lite coolt efteråt, att han kunde göra det :)

Mina hormoner har VERKLIGEN gjort sig påminda idag!! Jag brukar bara bli gråtig som tusan, både före mens och nu under graviditeten, men idag blev jag för första gången ARG! Jag SKREK på gpsen i mobilen när hon gav mig instruktioner försent så jag hamnade fel och jag gav FINGRET åt en taxichaufför som jag tyckte stod ivägen för mig! Heeelt sjukt! Jag är inte alls sån annars!! Haha.. Men sen när tekakorna på det glutenfria konditoriet var slut så storgrät jag igen och ilskan var som bortblåst. Grät så mycket att mannen trodde att något hemskt hänt när vi pratade i telefon haha! Över tekakor!! :P 

Nån mer som inte känner igen sig periodvis? ;) 

Haha mitt humör fick hundarna känna av idag.. bara tokexplodera och stod där och hoppa jämfota för att jag blev så arg :P haha
    Idag vart jag tvungen att sjuka mig på jobbet.. :/ vill absolut inte men jag mådde så illa så jag orkade knappt stå upprätt.. som träningsvärk i överkroppen typ.. magen, orkar knappt hålla mig uppe med hjälp av den.. nån som känner igen sig? Hur har ni gjort med jobbet? Jag har inte vågat berätta än eftersom jag precis fått fast jobb / Känns så dumt :(
  • EW82
    Moisbois skrev 2014-10-23 10:46:19 följande:

Vad jobbar ni med tjejer? :) själv jobbar jag på ett lager :)

Jobbar som undersköterska på ett boende och har precis fått fast tjänst.. Känns väldigt otajmat kan man tycka?
  • EW82

Första dagen som illamåendet tog över jobbandan.. Fick bli en sjukdag.. :( Men eftersom jag har världens bästa chef Hjärta skulle hon hjälpa mig o se om hon kunde pyssla om mitt schema för helgen (jobbar egentligen 07-21.30 typ) Jag är trött, fryser som en gnu, magen är sjukt uppsvälld, och tuttarna fortfarande jätte ömma.. Annars ganska okej Skrattande Men jag måste fråga.. hur räknar graviditetsuträknaren ut hur långt gången man är?? Står att jag måste blivit gravid 26sep, hur kan jag då vara v5+6? Tungan ute
    Hoppas ni får en toppen dag där ute {#emotions_dlg.flower}

• EW82
    Theresetesstessan skrev 2014-12-18 06:52:06 följande:

Går in i vecka 15 på söndag och jag har med ofta ont i nacke och kraftig huvudvärk. Kan hålla i upp till 4 dagar men spänning i nacken är fortfarande kvar.

V 14 nu och jag har också gräslig huvudvärk vissa dagar (fler med än utan) och just spänningar ner i nacken.. Trodde jag sovit fel, men kanske är nått som kommer av graviditeten då?!
    Kollade värden idag på inskrivning och allt var prima Glad
  • EW82
    kanien skrev 2014-12-20 22:15:36 följande:

vecka 14 jämfört med vecka 17 <3

Åh va fin mage! :) Vilken skillnad bara på så några veckor.. Glad
    Hur tar ni bilderna? Mina bli tok kassa Tungan ute
  • EW82
    kanien skrev 2014-12-20 23:02:42 följande:
    Åh tack hehe vi tar bara med sambons mobilkamera, sen ändrar jag färgen lite i whitagram
    Aha.. Du har hjälp :P Då sket det sig för mig :P haha nerå, jag får väl be en kompis ta en skaplig bild åt mig på magen.. kul o ta en i samma vinkel 1ggr varje vecka :D
  • EW82
    vikarien skrev 2014-12-22 09:04:49 följande:

Har bara köpt en body och en napp som sambon fick ihop med testet

Är i vecka 15 nu så har gott om tid på mig

Ska avslöja oss för min äldsta bror idag och han har 2 barn och ska inte ha fler, så hoppas att dom sparat lite som vi kan få ärva

Sen hoppas jag på att kunna fynda en del på reorna nu!

Igår åkte jag på tredje förkylningen på 2 månader... Har ju hostat hela tiden imellan också.

Förstår inte vart mitt immunförsvar har tagit vägen? Antar att det inte är någon ide att gå till läkaren för dom skriker ju virus innan man kommit innanför dörren

Då är vi lika långt gångna då Glad Också bara köpt en body och ett paket med 2 nappar Tungan ute Ska ut o kolla i mellandagarna sen får jag lite begagnat från kompisar o familj {#emotions_dlg.flower}
    Underbart det här med kasst immunförsvar.. Obestämd Förkyld här med..
  • EW82
    Hej alla godingar Glad
    Eftersom det börjar komma upp lite magbilder så kör jag på en jag med.. Ska på RUL på torsdag och då hoppas jag verkligen att plutten visar vem han/hon är så jag får veta :P
    Jag är v 19 och har tappat ca 10kilo i mig själv sen jag blev gravid.. Då blir det inte lika mkt o gå ner sen.. skönt :)
    Hoppas alla mår bra? Jag har haft supertur i min graviditet, mådde illa första 6-7v sen bara lite tröttare :) Jobbar heltid fortfarande med tungt jobb och har 3 stora hundar hemma+ett helt hus :) Men vi tjejer kan vi {#emotions_dlg.flower}

• EW82

Hej alla glada! :)
    Är framflyttad en vecka så är v 21 och inte 20 som jag trodde, i torsdags var lyckan total när jag fick se HENNE som ninjar omkring där inne på RUL! Helt fantastiskt och jag svävar på rosa moln Hjärta
    Eftersom jag har moderkakan framtill borde jag inte känna henne så mkt som jag gör, men fantastiskt glad att jag har den där som lite stötdämpare så mkt som hon far runt Skrattande Jag mår ohyfsat bra och inga problem förrutom att promenaden med 3 stora hundar får mig att flåsa lite extra mycket. Börjar känna mig lite tyngre vid rörelser.
    Jag bjuder på en bild på min mage som jag tog förra veckan (syns inte så jätte mkt än då jag gått ner ca 10kg i mig självt sen graviditeten började) och en bild på själva underverket :) Väntar bara på att det ska säga poff och jag också ska få sån stor fin gravidmage Gravid

• EW82
    Hej alla godingar Glad
    Ville bara dela min otroligt kaotiska situation som visade sig bli alldeles underbar..

Träffa pappan till barnet straxt efter det tog slut med mitt ex efter 2.5år. Blev pang förtjust och vips så blev jag gravid efter några veckor. (mitt i att jag kämpade för att få köpa ut huset vi ägde ihop, banker, behöver jag säga mer?!) Han har 2 barn och vill absolut inte ha ett till, just nu, kanske om några månder (dummaste kommentaren någonsin tror jag) 
    Kortfattat så blev jag efter jobbigaste veckorna i mitt liv, innan jag tog beslutet, dumpad mitt i smeten, alldeles själv och rådvill...
    Men i dec började jag träffa en suuuuperfin kille som accepterar att jag är gravid och får mig att må superbra Hjärta Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda men just nu strålar jag och är superlycklig {#emotions_dlg.flower}

Jag sms all fakta som har med henne i magen (yes, det är en flicka) Gravid att göra till "pappan", men i mina ögon försvinner han mer och mer, han är biologisk pappa, visst, men om allt går som jag hoppas, inte så mycket mer..
    Att vara pappa har inte med blodsband att göra, utan om man finns där och att man faktiskt ÄR en pappa.

Annars har jag haft tur i graviditeten, är i v 24 nu och mer än halvvägs, trots moderkaka framåt så känner jag henne nått galet mycket. När jag vart på ul trodde hon som utförde det att jag hade en blivande gymnast i magen. Tungan ute
    Mådde illa första 6-7 v, annars mått förvånandsvärt bra. Först nu har jag gått ner på halvtid trots tungt fysiskt arbete som undersköterska på ett äldreboende.

Köpt dom mesta stora saker till henne, barnet, min dotter (fortfarande konstigt att säga det) och ska snart börja måla om i det som ska bli barnrummet. Inga mamma kläder ännu men börjar bli dags för byxor iallafall.. *phu* 

Så slutorden måste nog bli, snart vår, känslorna på topp, löjligt nykär, hon sprattlar värre än värst i magen, äger mitt eget hus, fast jobb som jag älskar, körkort och bil och underbara människor runt mig Hjärta Ibland kanske det faktiskt händer?! 

Stor kram på er alla där ute Solig 
  • EW82

Hej alla glada!
    Vet inte riktigt vem jag ska fråga, men hur gör alla ni här inne med sex? Som vanligt, eller har ni fått hitta på "specialare"? 
    Jag är i v 28 nu och kör på som vanligt, typ.. Undviker att vara upptill då det ger sammandragningar.. Och magen börjar ju bli liiite i vägen för vissa positioner :P
    Gravid

• EW82
    Gummsan skrev 2015-02-24 06:55:44 följande:
    Härligt att du träffade en Go kille tillslut. Träffade själv min man när jag va gravid med mitt första barn och det är nu 11år sedan och vi väntar 5e gemensamma barnet nu
    Ååååh gjorde du?? Jag trodde jag var ensammast i världen att sitta i den sitsen :P Va skönt, då finns det absolut hopp ;) Hur lyckades ni fundera ut allt som kan dyka upp längs vägen? Är ju lite speciell situation.. :)
  • EW82
    Frallanz skrev 2015-03-20 21:26:42 följande:
    Jag har gjort en och ska göra en till på tisdag :) det är inte alls så farligt som man tror, men det kanske du märkte idag. Hoppas det gick bra!
    Vad är och varför gör man en glukosbelastning? Glad
Svar på tråden BF Juni 2015