Diamant skrev 2014-10-22 21:30:49 följande:
Usch idag skulle första Fragminsprutan tas, precis som när jag haft det förr så fick jag ångest och tårarna bara sprutade, jag klarar INTE att ge mig själv sprutor!!
Beundrar diabetiker som klarar det, för jag gör det bara inte!
Förra gången jag skulle ta Fragmin så var det under 3 veckor, då löste jag det så att en vän som är ssk kom förbi mig varje dag och gav mig sprutan.. Men det är ju ohållbart i 9 månader så jag var TVUNGEN att hitta en annan lösning..
Som tur är har jag VÄRLDENS underbaraste man som trots att han tyckte att det var jättejobbigt och läskigt så övade han på att sticka en banan flera gånger och sen stack han mig! Det gick bra och jag tror att det är såhär vi får göra hädanefter, bättre än att jag får panikångest varje dag. Han tyckte nog det var lite coolt efteråt, att han kunde göra det :)
Mina hormoner har VERKLIGEN gjort sig påminda idag!! Jag brukar bara bli gråtig som tusan, både före mens och nu under graviditeten, men idag blev jag för första gången ARG! Jag SKREK på gpsen i mobilen när hon gav mig instruktioner försent så jag hamnade fel och jag gav FINGRET åt en taxichaufför som jag tyckte stod ivägen för mig! Heeelt sjukt! Jag är inte alls sån annars!! Haha.. Men sen när tekakorna på det glutenfria konditoriet var slut så storgrät jag igen och ilskan var som bortblåst. Grät så mycket att mannen trodde att något hemskt hänt när vi pratade i telefon haha! Över tekakor!! :P
Nån mer som inte känner igen sig periodvis? ;)
Haha mitt humör fick hundarna känna av idag.. bara tokexplodera och stod där och hoppa jämfota för att jag blev så arg :P haha
Idag vart jag tvungen att sjuka mig på jobbet.. :/ vill absolut inte men jag mådde så illa så jag orkade knappt stå upprätt.. som träningsvärk i överkroppen typ.. magen, orkar knappt hålla mig uppe med hjälp av den.. nån som känner igen sig? Hur har ni gjort med jobbet? Jag har inte vågat berätta än eftersom jag precis fått fast jobb / Känns så dumt :(