Inlägg från: Citronmelon |Visa alla inlägg
  • Citronmelon

BF Juni 2015

Hej! Känner mig lite förvirrad över alla datum som florerar gällande vilken vecka man är i. Enligt läkaren på RUL den 7 januari så var jag då i 18+2, vilket innebär att jag går in i en ny vecka på måndagar, BF 7 juni.

När jag träffade BM idag så sa hon att jag går in i en ny vecka på tisdagar vilket innebär enligt henne att jag idag är i 20+6 eftersom BF är 7 juni. Så nu vet jag inte riktigt vad som stämmer, inte för att det spelar någon roll, barnet kommer ju ändå när den vill.. Några ideér?

Fick tyvärr ingen bild från RUL då läkaren glömde spara bilderna.. Någon som varit med om samma sak?

• Citronmelon
    Milie skrev 2015-01-26 21:56:26 följande:

Var jag du skulle jag utgå från apparna jag använder. Har du BF 7 juni inmatat i dem så ska det stämma.

Det där med att glömma spara bilder lät ju helt värdelöst. Jag hade blivit sjukt irriterad.

Ah ok, då har BM fel, kollar på pappret från RUL och då byter jag vecka på måndagar. Apparna stämmer överens med RUL datumet. Jo, blev riktigt besviken över att inte få en bild! Tur att allt var bra iaf
  • Citronmelon
    hemligönskan skrev 2015-01-27 07:21:36 följande:

Jag har också BF den 7 juni :) jag byter vecka på måndagar och jag är i vecka 21+1(v22)

Vad roligt hur ofta träffar du barnmorskan? Jag fick tid igår (21+0) fast enligt BM 20+6.. Sen har jag inte tid förrän i vecka 26, känns ju som att det är lång tid.. Fast det kanske är normalt?
  • Citronmelon
    Diamant skrev 2015-01-27 16:01:33 följande:

Detta är anledningen till att barnmorskorna benämner veckorna olika:

www.tryggabarn.nu/gravid/under-graviditeten/nar-kommer-barnet-sa-raknar-du/hur-raknas-graviditetsvecka

Jo är helt med på det, fick dock ett nytt datum vid RUL av en läkare som gjorde ultraljudet.. Tycker BM borde rätta sig efter det datumet. Jag kanske borde byta BM, hon verkar ju vara slarvig eller nåt
  • Citronmelon

Har en massa problem med uvi, någon annan?

Är inne på min 3:e antibiotikakur, ska sedan fortsätta äta profylax i 2 månader (furandatin)

Vad gäller Bf datum, min barnmorska vägrar rätta sig efter fastsatta datumet som gjordes på ultraljudet ( jag byter enligt ultraljudet vecka på måndagar) min BM säger tisdagar..men mitt bf datum är 7 juni. BM kollar på sin snurra och tycker jag ska rätta mig efter hennes datum och inte efter det datum som KUB testet eller RUL fastställde. Är inte detta märkligt?

Min BM kunde inte förklara detta, hon har aldrig varit med om detta. Det ska tilläggas att hennes kollega höll med mig vad gällde datum efter snurran. Jag kommer nog att byta BM, hon känns väldigt arrogant. Någon som vart med om liknande?

• Citronmelon
    kanien skrev 2015-02-13 18:43:22 följande:

EXAKT lika här!! Haft 2 uvier och äter nu furendantin och under mitt RUL så sa bm att bf är 31 maj, både jag och sambon hörde det + att vi diskuterade att det var skönt att höra maj istället för juni.. När jag fick noderskaps intyget står det bf 2 juni och jag ringer och ifrågasätter det och hon menar på att 2a juni är det som gäller och då ifrågasätter jag hur hon kunde säga 31 maj till oss på vårat RUL men hon minns inte det och hade ingen förklaring till det och hon hade heller aldrig varit med om det förut sa hon!! Sååå irriterande, men jag går efter 31 maj som vi fick höra från början! Vart i sverige gjorde du RUL? Jag gjorde i Västerås

Jag gjorde RUL i Helsingborg! Det märkliga är att det mer verkar vara en prestigegrej för BM än att hålla sig till fakta, det är ju fortfarande 7 juni som är BF enligt RUL. Är idag i 23+4 och byter vecka på måndagar. Enligt bm och hennes "snurra" så är jag i 23+3 idag och byter vecka på tisdagar.. Men enligt hennes teori så ska jag då egentligen ha 8 juni som bf. Nä jag byter bm på måndag, hon är inte särskilt trevlig heller.
Svar på tråden BF Juni 2015