BF Juni 2015
Jag hoppar också in här. Tredje barnet på gång. BF 30 juni, men jag tror på fullmånen i början av juni... Jag har två barn sedan innan och båda har kommit tidigt (en prematur) och vid fullmåne. Spännande och se om jag får rätt!
Jag hoppar också in här. Tredje barnet på gång. BF 30 juni, men jag tror på fullmånen i början av juni... Jag har två barn sedan innan och båda har kommit tidigt (en prematur) och vid fullmåne. Spännande och se om jag får rätt!
Appropå försäkringen på Folksam. Den utökade kostar ca 1000 kr i engångsbelopp och får man foglossning får man ut 1000 kr. De graderar inte hur mycket foglossning man har men man ska skicka in journalen från MVC. Står det om foglossning innan försäkringen tecknades får man ingenting alls. Med första barnet fick jag pengar, men med andra barnet fick jag inte pga att det började för tidigt.
Kan vi inte ha BF-listan i en egen tråd. Det är så svårt att hitta den här...
Någon här som bor i Östersundstrakten?
Någon som vet var man kan köpa mammajeans? Jag vet att H&M hade när jag var gravid sist, men nu när jag var där så hittade jag inga mammakläder alls. De kan ha flyttat dem till annan plats bara, jag hann inte leta.
Orgasm känns som massage för bebisen har jag läst.
Det är en sak jag inte riktigt förstår. Varför går man med i tråden för BF juni när man har BF i maj??? Det känns lite konstigt när det är så många som är så långt före. 4 veckor räcker...
Hej! Tänkte höra om någon börjat fundera på gravidförsäkring än? Eller ni som haft barn tidigare, hade ni försäkring och vilken i så fall? Räcker det med en gratis variant eller bör man satsa på de med tillägg??:)
Försäkringen jag har/hade var via lärarförbundet och det är Folksam som de anlitar för sina försäkringar.
Hittade detta angående missfall:
www.blimamma.se/missfall.html
Hej allesammans!
Ska ha första pyret den 18e juni :)
Tänkte bara säga att jag ska göra cellprov på torsdag, detta är mitt allra första besök i gynstolen och jag är jättenervös!
Inte rädd för cellprovet lr så, känns bara sååå nervös och pinsamt att sära på benen för en främmande människa.
Nu är det min BM och hon ska ju förmodligen se mig sen, och jag ska ju föda sen så kmr ju behöva sära på benen ;) men ändå, någon som kan lugna en nervös blivande mamma?
En sak till att ta i beaktande när det gäller att lyssna på bebisens hjärta är att det inte är bevisat om det är skadligt för bebisen eller inte. Finns en anledning till att det inte görs för tidigt i graviditeten.
Vi har två katter här hemma varav den ena är mammagris och den andra pappagris. Nu den senaste tiden har pappagrisen dock börjat sova bredvid mig i soffan trots att sambon är hemma och i ett annat rum. Mammagrisen märker jag ingen skillnad på. Han kommer och gosar hela tiden som vanligt.
Är det någon mer med katter där ute som känner igen detta? Tror ni de känner på sig att det ligger en liten i magen och att de kanske blir lite instinktivt beskyddande?
Jag var på vårt andra ultraljud idag. Var sjukt nervös imorse trots att jag varit lugn till dess. Doktorn sa att allt ser normalt ut. Anledningen till att jag fått gått tillbaka var att vi har en livlig bebis som inte ligger stilla och inte gav så bra kort för bm att mäta lårben och huvud. Jag vart framflyttad en dryg vecka till 16 Juni.
Min faster berättade att jag skulle kolla upp när det var fullmåne i närheten av mitt bf datum då många barn föds just när det är fullmåne. Givetvis kollade jag när jag kom hem på kalendern och det visar sig att 16 Juni har just fullmåne! =) Det ska bli spännande och se om det stämmer =) Har någon annan hört talas om det?
Den 5 juni kom lilla Viola till världen (v 36+2). Vattnet gick 3.25 på morgonkvisten och hon kom ut 14.53. Det var en smidig förlossning. Etablerade värkar från 13.30.