• micra

BF Juni 2015

Elsa83 skrev 2014-10-23 16:14:26 följande:
    Ska oxå skriva, men inser att jag antagligen får stå över. drabbats av enorm trötthet i snart två veckor. Kan knappt ta mig till och från jobb, än mindre jobba . Fler som känner så? (v10) läst att hcg hormonet börjar avta nu snart och då blir man lite piggare.

Åter till högskoleprovet:

Men om jag inte minns fel så får du bara dricka under provet. Det är fem delar med paus mellan varje. Och en timme tror jag till lunch.
    Tack för svar och tack till er andra som svarade om högskoleprovet också!

Jag loggade in och läste på kallelsen vilka tider det är rast och det är då man får äta och dricka (men det var helt ok tider).

Jag är precis som du sjukt trött, helt matt i kroppen och hjärnan går inte direkt på högvarv. Äter Postafen mot illamåendet och de späder ju på tröttheten ännu mer. Hade jag vetat om detta hade jag inte anmält mig men nu har jag pluggat inför provet i typ tre månader så det känns så bortkastat att inte gå dit.

Hoppas du blir piggare snart!
  • micra

Skönt att höra att fler än jag har humörsvängningar!

Alltså, jag är så arg! Jag vill inte vara det men jag tänder till på minsta lilla och får ett utbrott direkt om något går fel.

Nog för att jag kan bli förbannad i vanliga fall också men inte för så små saker och framförallt inte att det bara "kommer över mig". Jag blir liksom överraskad själv över att jag fått ett utbrott för jag hinner inte ens märka att det är på väg förrän jag är mitt uppe i det. Då är det ju skitsvårt att stoppa.

Det är min stackars sambo, barnen och hunden som får känna av min vrede och jag tycker så synd om dem.

Vad sjutton gör man?! Tror ni det lugnar sig när det börjar bli lugnare med hormoner i andra trimestern? Nån som känner igen sig?

Jag blir helt galen på mig själv...

Trötthet och ett jävligt taskigt humör, det blev tilldelningen av graviditetssymptom för min del.. Min stackars familj skulle nog tycka det var bättre om jag låg och kräktes.

• micra
    kanien skrev 2014-10-23 15:27:33 följande:

Har precis fått höra att landstinget västmanland som jag tillhör inte erbjuder kub test till gravida! Jag vill verkligen göra ett kub test då min syster har ett kromosom fel.. Nån här från västmanland som fått igenom ett kub test fast dom inte erbjuder det?!

Jag har inte försökt men har du pratat med din barnmorska om din syster?

Jag har en bekant som fick ryta ifrån ordentligt för att bli tagen på allvar då hon ville göra tester vid första graviditeten eftersom det fanns "problem" (minns inte exakt vad denna person hade) på pappans sida. Då gav de med sig och hon fick göra testerna.
  • micra
    Wilbes skrev 2014-10-23 18:12:55 följande:
    Min mans syster har en avvikelser och så men fick ändå inte göra nått extra test med andra barnet... bor i Västerås så antar att de inte blir sånt nu heller...

Ang humöret så är jag the bitch from heller stundvis just nu och precis som Micra säger de bara kommer över mig!!
    Fick du göra med första då?

Annars kan man väl göra privat om man verkligen vill, men det kanske kostar en hel del?
  • micra
    Liiinis skrev 2014-10-24 11:21:49 följande:
    Uschja, detta humör frestar på det dåliga samvetet. Jag fick ett sånt utbrott igår där jag inte hann reagera förrens jag var mitt i en spydig kommentar till sambon. Usch, va dum man känner sig! Han vet att jag inte är sånhär i vanliga fall men ändå blir det ju att han tar åt sig endel, stackarn!

Jag tycker det är riktigt otäckt att inte kunna kontrollera mitt humör eftersom jag vanligtvis är den som alltid lägger band på mig eftersom jag vet att det inte hjälper att brusa upp.
    Ja men usch, det är precis det där som känns så jobbigt, att han tar åt sig... Och det är väl klart han gör det, skulle jag också göra om jag fick skit kastat i ansiktet.

Jag är dessutom noll stresstålig just nu, det yttrar sig också i att jag blir arg. Typ situationen, ett barn skriker, det andra gör något det inte får och pastavattnet kokar över... Då vill jag bara slå sönder något.
  • micra
    Awe83 skrev 2014-10-27 10:32:05 följande:
    Jag är precis lika gången som du. Men jag känner för mycket känns det som. Brösten verkligen värker och jag kan vakna på nätterna av att det strålar och värker i undre magen. Men du har inte fått någon blödning än? Om inte så behöver du nog inte oroa dig så mycket. Tydligen så kommer symptomen och går. Har du fått ett MF så borde kroppen stöta ifrån sig det och så kommer det ut..jag håller tummarna gör dig och är du mycket orolig så hör av dig till sjukhuset så att du kan få komma in.
    Fast det är ju det som är ett MA, som ett missfall fast kroppen inte stöter bort det själv. Så tyvärr är det inte så enkelt som att ingen blödning = allt är bra. Det behöver ju absolut inte vara så! Men för egen del tycker jag det är bättre att boka in ett vul istället för att gå och vänta på blödning, det kan ta många veckor!
  • micra
    Diamant skrev 2014-10-27 15:35:55 följande:

Det är kanske för att det inte är ditt första barn som du känner att din sambo inte behöver vara med? För att ni redan gjort det och vet vad som komma skall? :) 

Vi är på vårt första barn och jag tycker absolut att mannen ska vara med på alla möten med BM, och han tycker detsamma :) Han vill ju ha samma info som jag får för att veta vad som händer och hur allt fungerar och jag vill att han ska känna sig delaktig då det är lika mycket hans barn! 

Jag kände inget behov av att ha med min sambo vid första barnet heller. Tror att han var med två ggr totalt. Det beror kanske på hur graviditeten går men vid en normal okomplicerad graviditet så blir det inte särskilt mycket information vid varje möte. Man lyssnar på hjärtat, mäter blodtryck och sf-mått och den infon var ju inga problem att ta med sig hem. Menar inte att det är något fel med att man vill ha med sig sin partner varje gång/partnern vill följa med, men tycker inte heller att man ska behöva känna att man "måste". Det är för många ganska omständigt att ta ledigt från jobbet varje gång, lite synd om något ska ha dåligt samvete för det.
  • micra
    Pyret 85 skrev 2014-10-27 17:04:29 följande:

Varför tror så många att bara för att ni inte känner så mkt symptom så tror ni att det är MA? Njut istället av att vara gravida och sluta oroa er så mkt. Skulle det nu vara MA så kan ni inte göra något åt det i vilket fall som helst. Ni väntar barn, inte missfall!! Och iaf jag tycker det blir lite tråkig stämning när det bara pratas MA/MF i tråden.

Precis den där reaktionen fick jag från en tjej när jag var med i en annan bf-grupp och jag behövde ventilera för att jag misstänkte ett ma (vilket det också visade sig vara). Jag kände mig så jäkla trampad på! Man är känslig som det är och det handlar om en stor händelse, kanske den största, i sitt liv. Men så får man inte prata om det för det blir "dålig stämning". Ganska själviskt uttalande kan jag tycka...
  • micra

Jag tycker killnamn är så himla svårt, tjejnamn kan jag komma på hur många som helst! Kan verkligen inte komma på ett enda killnamn jag tycker är så pass fint att jag skulle vilja döpa min son till det...

• micra

Kommer ni förresten att ta reda på vilket kön ni väntar? Kanske en tidig fråga än så länge men eftersom namn redan diskuteras så. :)

Svar på tråden BF Juni 2015