• micra

BF Juni 2015

Det verkar vara väldigt många som vill ta reda på kön.

Hur fungerar det hos er, får de säga vid rul eller måste ni göra privat? Här i Västmanland har de ändrat sina regler. När jag väntade första barnet fick de inte berätta vilket kön barnet hade men till andra barnet var det nya regler. Då var vi alldeles för nyfikna för att kunna låta bli, det fanns ju så nära till hands.

Vi ångrade inte att vi hade kollat, det var roligt att prova på båda varianterna, men bestämde oss för att nästa gång ska vi låta bli att kolla kön igen.

Men så är det den här nyfikenheten... Jag tror inte vi kommer kunna låta bli!

Vi har en av varje sedan tidigare så prylar och kläder och min gröna vagn passar till vilket kön som helst så för oss handlar det inte om någon planering av inköp. Dessutom har jag inga svårigheter att klä en pojke i rosa eller en flicka i blått heller. Namn kan väl visserligen bli lite enklare när man har begränsat urvalet men man har ju ändå nio månader på sig att fundera. Nej, hos oss är det bara nyfikenheten som gör att vi antagligen kommer kolla.

• micra

Jag vill också gå med i fb-gruppen nu.

Om den fungerar? Annars får vi väl göra en ny med fler och mer aktiva admins?

Men vem ska jag lägga till nu då? Vill inte skriva ut mitt namn här.

• micra
    Diamant skrev 2014-11-04 06:09:59 följande:

Nevermind.. Stannar hemma!!

Tycker jag låter klokt. Obehagligt att svimma bara sådär, nu befann du ju dig ändå på ett bra ställe, kan ju bli värre på jobbet. Kör du bil?
  • micra

Jag har redan börjat känna av foglossningen... :(

Känner inte jättemycket i bäckenet men i baksidan av benen och i rumpan, känner ju igen värken från tidigare gånger, det strålar liksom ut där.

Med första barnet fick jag problem strax innan v 20, med andra kom det i v 11 och nu redan i v 10 (och egentligen tror jag att jag är i v 9). Känns trist att klaga för jag mådde bara illa några dagar, har inte varit yr och så som er men det här känns bara så tråkigt! Ont redan! :(

Var ute med hunden i ca 45 min på morgonen (relativt lugn promenad, med barnvagn) och när jag kom tillbaka var jag tvungen att sitta ner en bra stund för att det skulle lätta. Det kommer bli en lång graviditet det här...

• micra

En liten undran.

Kan man lägga till i trådstarten att det finns en Facebook-grupp och kanske vem man ska lägga till för att komma in?

Många verkar ha gått över till fb och det är ju lite tråkigt om de nya här inte vet om att den finns.

• micra
    pinglon skrev 2014-11-04 13:07:29 följande:
    Jobbigt att höra, jag är också rädd för att drabbas av foglossningen snabbt. var hemma från v 18 med dottern. Känner av den lite redan efter en lång arbetsdag och mot morgonen när jag legat i sängen hela natten.. är bara i v 6+4 ännu. 
    Ja på morgonen brukar jag också känna.

Vad jobbar du med?
  • micra
    Wilbes skrev 2014-11-04 14:45:26 följande:
    Jag känner också av mina fogar redan är i v 11, har känt av dem i 4 veckor nu :( och min ischias nerv verkar hamna i kläm mellan varven med.. men hade inte räknat med så mycket annat gick med kryckor med båda mina barn i 4 resp 5 månader så är inställd på de nu också.

Fick veta igår att om man tecknar extra försäkring åtminstone i folksam får man ut även vid foglossning... Om man får de konstaterat av läkare kände mig lite snuvad men men 3 gången gilt.
    Åh din stackare! Så illa har jag aldrig haft att jag behövt kryckor. Och den där ischiasnerven är ju inte att leka med!

Var drar de gränsen för att utbetala? Måste ju vara svårt, finns väl inga tydliga grader att dela in tillståndet i? Du borde ju i vilket fall inte ha några problem med det. Hoppas du får det lindrigare denna gång!
  • micra
    Wilbes skrev 2014-11-04 16:48:02 följande:
    Typ om läkaren konstaterar det oxh du blir sjukskriven av det gissar jag. Ja det hoppas jag med är bara glad att jag pluggar på distans nu och att jag inte kommer behöva förlora något på att jag blir liggandes på soffan då bärbara datorn är flyttbar :)
    Ja det är verkligen det ultimata. :)

Jag är föräldraledig fram till januari, sen kommer jag också plugga på distans. Det känns i alla fall betryggande att veta att man kommer kunna fullfölja sina planer.

Vad pluggar du?
  • micra
    pinglon skrev 2014-11-04 15:27:32 följande:
    Jag jobbar som instruktör på ett städföretag, med andra ord går/står jag 7,5 h varje dag. Inte idealet precis med foglossning. 
    Nej det förstår jag. Svårt att byta till andra mindre fysiskt krävande arbetsuppgifter också då va?
  • micra
    Pyret 85 skrev 2014-11-04 21:48:12 följande:

Mf igen så jag går ur gruppen.

Åh nej. Beklagar. :(

Hoppas du är ok!
Svar på tråden BF Juni 2015