• Diamant

BF Juni 2015

stayyoung skrev 2014-11-10 19:29:30 följande:
    Vad heter hon här då? För det finns ingen TwinkyWinky som nämns i toppinlägget.
    Nä det har dom nog skrivit fel, hon heter TinkyWinky, här är länken till hennes sida: 
    www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky 
  • Diamant
    vikarien skrev 2014-11-12 13:11:15 följande:

Åh jösses! <3 Jag blir så avis! Vill också se mitt pyre

Hur har ni andra det med tröttheten?

Jag blir deppig när jag är så här trött! Får verkligen inte gjort någonting alls hemma... Har inte ens kommit ur pyjamasen än idag!

Jag har ju turen att må hyffsat i övrigt men det här är drygt! Känner mig kraftlös i hela kroppen, inte bara sömnig alltså.

Ha inte dåligt samvete, jag har inte lämnat lägenheten på 2 dar! Har på mig mjukiskläder hela dagen och när mannen kommer hem får han laga mat till sig själv.. (Jag kan inte äta och klarar inte lukten av kylskåpet eller matlagning)

Jag är HELT väck! 

Passa på att mysa i din pyjamas och titta på riktigt kass tv så du känner att du verkligen vilar! 

• Diamant

Cravings tycker jag kommer och går, ändrar sig med varje vecka typ.. Lite som med humöret.. 
    HATAR tanten i Yoggi-reklamen som låter så himla äckligt när hon dricker yoghurt direkt ur paketet (äckligt beteende dessutom) och vill bara slänga fjärren på tv-skärmen varje gång reklamen startar! Blir verkligen KOKANDE arg på henne!! 
    Varför gör man äcklig reklam när man vill att folk ska köpa ens livsmedel? 
    Suck, hormoner.. 

• Diamant
    thuram skrev 2014-11-14 15:17:38 följande:

En fråga till er som har katter hemma. Våran ena katt är en riktig gosfia och vill gärna stå och trampa länge och väl på min mage innan hon lägger sig tillrätta och gosar, kan detta vara farligt? Jag har tänkt att så länge det inte gör ont så lär det ju inte vara någon fara men tänkte om någon hade några tankar? :) Och detta med att rensa kattlådan, är det något ni helt avstår nu enligt rekommendationerna?

Min ska också alltid trampa på magen och använder den gärna som språngbräda när hon går därifrån, inte jätteskönt men har svårt att tänka mig att det är farligt, SÅ djupt trampar dom väl inte?

Rensar dock inte lådan, inte gjort sen plusset!

Även om det är låg risk så tycker jag att mannen kan "offra" sig i 9 månader, han hade aldrig rensat en kattlåda före det! :P
  • Diamant

Och angående strålningen så är ultraljud en icke-joniserande strålning, det innebär att den elektromagnetiska strålningen inte är så kraftig att den förstör atomer och molekyler, däremot så värmer den upp området dom blir bestrålat vilken inte är så nyttigt.

UV-ljus som vi får från solen är T ex icke-joniserande och den kan vi ju bränna oss i huden av!

Men i små mängder är risken otroligt låg och inom vården är ju mottot att nyttan ska vara högre än risken så man behöver inte oroa sig så mycket :)

Jag utsätts ofta för strålning på jobbet, har gått en strålsäkerhetsutbildning och bär dosimetrar när jag jobbar (mäter strålningen jag får i mig) och det är joniserande gammastrålning, alltså skadlig strålning och så länge det håller sig under ett visst antal Sievert (mätenheten) så är det okej för gravida att arbeta i det. Så jag är inte så orolig för ultraljuden :)

• Diamant

Fniss.. Jag kom att tänka på den här bilden med allt prat om katter och bebisar ;) 

• Diamant

Boka privat UL om ni är oroliga istället, så får ni en proffessionell undersökning och även se den lill* :)

Kostar inte mer än en doppler på de flesta ställen!

• Diamant
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-17 22:43:57 följande:

Nån som fått cravings än? Jag har på, varma mackor, nudlar med kycklingsmak & iskall mjölk !! HAHAHA vilken blandning

Guud ja!

En dyr en också.. 4 flaskor Innocent Tropisk juice per DAG här hemma!

Jag gillar inte ens juice annars..

Skönt att den är "ren" dock och inte har en massa tillsatser eller extra tillsatt socker, så känns inte SUPERonyttig åtminstone.. Hehe
Svar på tråden BF Juni 2015