• vikarien

BF Juni 2015

Edde skrev 2015-04-15 11:50:22 följande:
    Om det finns en överhängande risk att det sker då när han är borta och du inte mår bra är det väl helt förståeligt, hade jag mått kasst hade jag nog också velat att min sambo var i närheten hela tiden.

Nu mår ju jag fortsättningsvis bra (ökande foglossning undantaget), så jag kommer vara själv i tre veckor i maj med en hundvalp. Kommer i och för sig vara mycket hos min mamma - moderskapsledigheten inleder jag i början av maj, samtidigt som han åker iväg. Han ska vara i Italien i tre veckor och kommer tillbaka två veckor innan bf. Helt ok, kan jag tycka, i vår släkt har vi ändå benägenhet att bära över tiden. Jag räknar nog nästan med att inget händer före bf iaf.

Han ska kanske också vara bortrest två dagar innan bf, fast då är han bara i Stockholm och då kommer han nog blixtsnabbt hem om något skulle börja hända (vi bor i Helsingfors). Den jobbresan är jag lite mera tveksam till, ska medges, men åtminstone är det inte en tretimmars flygresa borta! Ursprungligen fanns det också planer på en arbetsresa till LA precis då bf är, men där tog det nog stopp för mig.

Men känner du dig minsta otrygg tycker jag det är helt befogat att be att han inte åker, det hade jag också gjort i din sits!
    Ja detta är svårt! Men starkt av dig att vara ensam så mycket!

Jag har egentligen inget som säger att bebis kommer för tidigt, men orken är slut, så frågan är ju hur kroppen kommer palla framåt i tiden. Man vet ju ingenting

Men ringde upp honom nu och sa att han kan anmäla sig om han får lov att avboka i sista stund. Så får vi se på natten innan om det är lugnt. Minsta tecken så blir han hemma
  • vikarien

Börjar på riktigt fundera om dom räknat fel på min graviditetslängd :-P

Känner mig egentligen inte enorm, men andra tror jag ljuger.

4 personer på 2 dagar som stått och gapat när jag sagt att det är 2 månader kvar..

Man kan ju undra vart det ska sluta

• vikarien

Jag funderar inte så mycket på förlossningen egentligen, jag tar det som det kommer

Kan förmodligen inte följa någon "plan" ändå när man väl är där.

Smärtlindring tar jag nog efterhand om jag känner att det behövs (förmodligen tar jag väl allt hihi!).

Ingen ide att fundera så mycket i förväg så man blir besviken :-P

Haft två vänner som fått barn nyligen, den ena väntade sig en mardrömsförlossning eftersom hon hade det med första. Hennes dotter kom på 2 timmar från första känning.

Den andra trodde det skulle bli en lätt match, för henne tog det 4 dygn och slutade med snitt. Så jag har bara målbilden med bebis på magen framför mig :-P

Hoppas mest på att han kommer tidigare eftersom jag inte mår så väl!

• vikarien

Haft en eftermiddag i Ullared, så nu är vi klara med alla inköp! Sååå skönt

Hur går det för er andra med inköpen?

Har inte handlat några mängder, men tror jag fått hem det mest nödvändiga iaf

Svårt att veta vad man behöver!

Har inte köpt amningskudde eller pump, något man behöver tror ni?

• vikarien
    Frallanz skrev 2015-04-26 21:57:41 följande:
    Vi har varit hyfsat klara ett tag nu, tack och lov :) enda som fattas är en badbalja och smågrejer till skötbordet som tex puder/salvor osv.

Någon pump har vi inte, har själv funderat om man kanske borde skaffa det? Vore ju praktiskt att kunna pumpa ur emellanåt och hjälpas åt med matningen ibland om man behöver det.

Vad har ni packat ner i BB väskan? :) vi har packat den men enbart till bebisen just nu (förutom blodtyps papper & förlossningsbrev), 3 bodys + byxor, filt och en liten napp ligger där i, känns som att det är för mycket kläder, eller? Till mig själv och sambon har det inte packats nånting än. Så svårt tycker jag!
    Tror vi väntar med pump tills den behövs, finns ju på Apoteket i värsta fall vi har nära till Ullared med, så får väl skicka någon att handla

BB-väskan har jag inte ens börjat fundera på :-O känns så långt borta på något vis..

Tror jag stoppar ner ett par ombyten till bebis, får väl använda sjukhusets kläder om man blir kvar länge. Å andra sidan tar ju en body eller två extra ingen plats direkt

Mjukt toapapper har flera sagt åt mig att ta med, så får väl packa ner det
  • vikarien

V 33 idag! Men är nojjig nu.. Inte känt några rörelse där inne idag direkt. Bara någon liten när jag vaknade imorse

Vet inte hur länge man ska vänta?

Vill ju inte åka in i onödan heller då vi har en bit att köra.

• vikarien
    Frallanz skrev 2015-04-29 00:29:47 följande:
    Nu kanake du redan gjort det men jag tycker det är bättre att ringa in o höra en gång för mucket än ingen alls, så kan de tala om vad du ska göra osv :)

Nu har inte jag lagt märke till mindre rörelser därinne osv, men jag ringer förlossningen direkt om jag skulle märka nån skillnad för säkerthetsskull. Så ring dem så kan du lugna ner dig lite efter att ha pratat med dem kanske, vi ska försöka vara lugna med ro i kroppen inför förlossningen nu tjejer! :)
    Jag satte klockan 18.00 som mål, innan dess skulle jag ha känt något, för då hade det gått nästan 12 timmar. 17.45 när pappan i huset kom från jobbet gjorde han en volt där inne sen kände jag flera gånger på kvällen. skönt! Man blir ju livrädd!
  • vikarien
    Edde skrev 2015-04-29 09:56:51 följande:
    Jag vet inte hurudana råd ni får i Sverige men här ska man iaf göra såhär:

Drick riktigt kallt vatten (eller annat som du vet brukar få igång rörelser) och lägg dig sedan på sida i en timme. Under den timmen ska du känna 10 rörelser, eller fem på en halvtimme. Gör du inte det, kontakta då förlossningen.

Det ska gärna göras en tid på dygnet då babyn brukar vara aktiv.
    Men är du väldigt orolig, vänta inte utan ring direkt bara. Oro påverkar ju också.

Det är ju inte nödvändigtvis något! Barnet har tysta dagar ibland. Hade själv en riktigt tyst dag i slutet av förra veckan och var oroad från vettet, men han tog nog igen det de följande dagarna - inte en lugn stund :)
    Ska jag tänka på nästa gång drack vatten och åt isglass, men han stensov ändå busungen!

Han längtade nog bara efter pappa, för så fort han kom hem så blev det liv där inne

Men man blir verkligen rädd! Hoppas han tar igen det ordentligt idag, är ju så mysigt när det rör sig där inne
  • vikarien

Hmm nu ringde barnmorskan och sa att hon bokat in en tid hos deras läkare nästa vecka, eftersom att jag inte mått så bra det sista.

Känns knepigt! Hon sa ingenting om det när jag var där förra veckan :-O

Fy vad dom skräms! Tänk om dom hittat nåt dom inte vill säg på telefon :-O

Eller så är hon bara väldigt omtänksam, men ändå

• vikarien
    Lillknodden79 skrev 2015-05-13 14:31:51 följande:

Funderar jag också...varit väldigt tyst här inne nu..! Här har det iaf inte kommit nån bebis än.. 23 dagar kvar o jag har börjat dricka hallonbladste för glatta livet, om det gör till eller från för att få föda tidigare vet jag inte men det sägs stärka livmodern iaf!

Spännande nu när det börjar närma sig!

Jag har 40 dagar kvar, men har inte ens känt en sammandragning ännu.

Hoppas på att få hjälp med igångsättning vid BF om inget hänt då, men varken BM eller läkare vill lova någonting. Så det är väl bara att vänta och se!

3 veckor till vill jag gå, sen får han gärna komma
  • vikarien
    Lillknodden79 skrev 2015-05-13 14:55:25 följande:

Ja, det är lite med blandade känslor jag längtar den här gången...så konstigt...med tjejerna (dom är 8 resp. 9) då var det bara längtan, men nu är det precis som att jag e rädd för smärtan som jag ju vet kommer -oundvikligen! Så fånig man e!

Jaha, igångsättning ja -kan man alltså begära det bara sådär? Eller måste man ha nåt speciellt skäl till det?

Ja jag är ganska glad att jag inte riktigt vet vad som väntar

Har mått ganska dåligt det sista, har ett diafragmabråck som gjort det svårt med andningen. Trycks upp innehåll från magsäcken med, så har kräkts en del. Blir ju lixom värre ju större han blir.

Så därför sätts jag eventuellt igång Men dom verkar ganska hårda på det, så görs nog inte i första taget

Vill helst att det ska dra igång av sig självt, är nog bäst alla gånger. Men samtidigt vill jag inte må för dåligt så jag inte orkar med förlossningen. Ett dilemma
  • vikarien

Här har det absolut värsta hänt! Vår lille kille har dött i min mage i vecka 35.

Just nu vill vi bara få dö allihop... Livet är så grymt!

• vikarien

Tack för alla kramar <3 igår kom han vår lilla änglason, alldeles perfekt och så fin som bara ett barn kan vara <3

Helt obegripligt att han inte ska få följa med oss hem imorgon, det är så fel som det bara kan bli!

Svar på tråden BF Juni 2015