Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • joseeffin
    Kyy skrev 2014-09-28 21:12:38 följande:

Efter att ha varit helt symptomlös har jag äntligen i v5 (4+1), typ BIM + 12 börjat få ömma bröst, detta har hållit på i några dagar nu. Känns precis som helvetet jag känner innan varje mens, men alltså inte gjorde denna gång. Det var som sagt att jag inte hade bröstont som gjorde att jag misstänkte att jag var gravid, eftersom något var annorlunda. Känns riktigt bra att jag faktiskt börjar få symptom, om än få! Nu är det bara att tagga inför BM om 1½ vecka.  

Blir också lite nojig över allt detta snack om MF, verkar vara riktigt jobbigt. 

Är också orolig gällande mf/ma men som bästa vännen sa förra sommaren "du väntar ett barn, inte ett missfall". Det sa jag till mig själv då och säger till mig nu.
  • jemi02

Kyy- har du väldigt kort cykel, förstår inte hur du kan vara på bim+12 och V4+1.

Jag är V4+4 men bara bim+4.

• Fiiaaa
    jemi02 skrev 2014-09-28 21:35:36 följande:

Kyy- har du väldigt kort cykel, förstår inte hur du kan vara på bim+12 och V4+1.

Jag är V4+4 men bara bim+4.

Jag tänkte precis samma sak. Trodde jag gick in i v 6 (5+0) idag och jag är typ bim+9. Men känner mig lite förvirrad, räknar iaf kommande vecka som v 6, det var 3 veckor sen jag hade äl.
  • Manelma

Jag går in i vecka 6 imorgon alltså 5 fullgångna veckor och är även på BIM +7 då enligt senaste mens är BF 31 maj här på FL. Med sonen flyttades jag 3 dagar tidigare men så kom han ändå 10 dagar efter BF så jag tänkte mig försöka tänka på BF som runt den 9de istället. :) Hade ÄL 9de sept, med sonen den 13de o han föddes även den 13de men dom daterade till 3dje.

• Gizza
    carolinheiner skrev 2014-09-28 21:06:10 följande:

De måste vara tvärt om va? Du kan ju inte vara gravid i v 5+1 enligt ÄL å 4+2 enligt mensen när mensen kommer efter ÄL.. Eller innan ÄL ;)

Äsch, de här jäkla verktygen är inte på min sida! :P

Hade sista mens 29/8, sen hade jag ÄL helgen efter. 6/9. Men det verkar ibte gå att få in när man försöker räkna BF via ÄL. Dessutom har min cykel pendlat mellan 16-34 dagar sen jag slutade med pillren i maj (26 i senaste cykeln), så jag vet inte hir jag ska få det att stämma bäst... Eftersom jag hade ÄL redan på dag 8-9 borde jah ju vara längre gången än vad senaste mens visar...
  • enannanmaria
    Gizza skrev 2014-09-29 06:21:33 följande:
    Äsch, de här jäkla verktygen är inte på min sida! :P

Hade sista mens 29/8, sen hade jag ÄL helgen efter. 6/9. Men det verkar ibte gå att få in när man försöker räkna BF via ÄL. Dessutom har min cykel pendlat mellan 16-34 dagar sen jag slutade med pillren i maj (26 i senaste cykeln), så jag vet inte hir jag ska få det att stämma bäst... Eftersom jag hade ÄL redan på dag 8-9 borde jah ju vara längre gången än vad senaste mens visar...
    Jag hade också ÄL runt 6/9 och är i vecka 5+2. BF 30/5.
  • slightlymad

Igår avstannade i princip alla mina symptom. Det enda som är kvar är lite ömma bröst. Inatt fick jag som sådan jäkla mensvärksliknande kramp, ingen blödning, men endå väldigt orolig :(

• Onilla
    carolinheiner skrev 2014-09-28 21:08:16 följande:

Har berättat för svärföräldrarna å mina föräldrar :) syrran visste de direkt;) likadant hans syster misstänkte de ;) men alla e glada å nu har vi ett bröllop å planera om :( men allt för bebisen :)

Vi har också ganska långt gånga bröllopsplaner, när hade ni tänkt gifta er och när blir det istället? Jag tycker att det är jättesvårt att veta hur man kommer må längre fram och hur mycket vi orkar med, samtidigt som vi längtar så efter att få gifta oss och vill ha gjort det innan BF datum, som det ser ut nu krockar de datumen ganska exakt men orkar vi hade det varit lite coolt att säga ja till varandra som höggravida :)
Svar på tråden BF Juni 2015