• Malllis

BF Juni 2015

Nolan skrev 2014-10-05 20:46:24 följande:
    Landstinget bestämmer, i Kronoberg erbjuds också alla oavsett ålder. Vi gjorde ett förra gången. Det viktiga är att fundera på och diskutera vad ev resultat innebär. För vår del tänkte vi att vi i så fall hade längre tid att förbereda oss på.
    Precis så tänker vi också! Det finns absolut inget som kan få mig att inte vilja ha barnet.
  • Malllis
    thuram skrev 2014-10-05 21:03:16 följande:

Vet att det är vanligt att blöda lite då och då under graviditeten.. MEN det hjälper inte att veta när man väl är där.. Färskt blod på pappret imorse och riktigt huggande i magen.. (Sorry för infon..)

Någon som har några peppande ord?

Jag håller tummarna för att allt är bra.

Om du känner dig orolig så skulle jag ringa till akuten och se om det finns möjlighet att göra ett vul ikväll. Annars så ring imorgon. Oron är inte bra för bebisen heller.
  • Malllis

Dessa hormoner.... Idag på väg till jobbet fick jag punka när jag körde i 100km/h. Allt gick bra och jag kunde köra av vägen. Ringde maken och stortjöt. Ringde chefen och sa att jag inte kommer idag och fick hålla mig för att inte gråta.

Igår kväll på jobbet mådde jag skit, trött, ont i lederna och illamående. Alla frågade vad som var fel och det var jobbigt att inte kunna säga vad. Har bestämt mig för att även om det är tidigt ska jag berätta på jobbet imorgon så dom förstår varför jag är som jag är. Går det inte vägen med graviditeten så känns det skönt att dom vet i så fall.

Men jag trodde inte att jag skulle börja samla vätska och få ont i lederna redan. Det kom först vid v.13-15 förra graviditeten.

• Malllis
    TinkyWinky skrev 2014-10-07 20:22:21 följande:

Jag ringde igår o va då i vecka 4+0 

Ang gruppen, så för att jag ska kunna lägga till er där så måste ni bli vän med mig, men sen när ni är tillagda i gruppen så tar jag bort er från min vännerlista.

Jag heter Heidi Römer, har en profilbild på mig som är svartvit. men tror ej det finns så många med mitt namn ;)

? Kewin 9/7-09 ? Theo 9/1-13 ? Bebis BF, 14 Juni 2015 ?
    Jag har lagt till dig på Facebook!
  • Malllis
    micra skrev 2014-10-08 11:22:18 följande:

Fb-gruppen går jag också gärna med i lite längre fram!

Vad jobbar ni med allihopa?

Jag är fortfarande mammaledig med dottern. I januari ska jag börja läsa in kurser för att bli behörig att söka till sjuksköterskeprogrammet. Tanken var att jag skulle söka in till hösten men om allt går som vi hoppas får jag skjuta lite på dem planerna.

Jag jobbar som sjuksköterska på en barnmedicinsk avdelning. Världens roligaste jobb även om jag just nu tycker att det är väldigt kämpigt iom att jag är så trött så trött.
  • Malllis
    effilant skrev 2014-10-09 18:09:37 följande:

Det här med KUB. Hur tänker ni omkring det? Jag lutar åt att inte göra det för är inte i farozonen och är mycket nojiga lagd så tänker att det kanske stjälper mer än det hjälper att få sannolikhet på det.. Men vet inte. Kanske bättre att upptäcka eventuella allvarliga defekter tidigare än på RUL ändå. Som sagt, hur tänker ni?

Jag tänker att jag vill göra KUB om jag blir erbjuden denna gång, just eftersom jag är äldre och känner att jag vill vara förberedd om det är något med bebisen. Vår dotter föddes med en missbildning på ena handen och det kom som en riktig chock när hon föddes. Just denna missbildning kommer vi inte få reda på vid kub, men andra ovanliga kromosomförändringar får vi ju veta sannolikheten för.

Missbildningen dottern föddes med misstänkte dom berodde på att det skulle blivit tvillingar och det får vi ju också veta vid ett ev kub.
  • Malllis
    avenell skrev 2014-10-21 10:45:05 följande:

Min gynekolog mätte mitt embryo till 7mm och sa att det motsvarar vecka 7+0... +- 3 dagar.

När jag kollar mina appar nu verkar det vara väldigt litet med 7mm för början av vecka 8.

Ni andra som har varit på VUL, vad fick ni för mått?

Jag gjorde VUL i måndags natt efter att jag åkt in akut med buksmärtor, gynekologen mätte då bebisen till 9.9mm och det räknade han med att det var i v7+. Så min beräkning med 7+3 stämmer.
  • Malllis
    Sommarbarn2015 skrev 2014-10-24 13:22:56 följande:

Var på inskrivning i onsdags å ledsen för att jag inte fick göra ett vul.
    Hade så gärna velat se hjätat slå. Får snällt vänta till vecka 18 då ultraljus är inbok =(

Har ni fått göra vul på eran inskrivning?

Nej jag har aldrig gjort VUL på inskrivningen, finns inte som alternativ här. Första gången jag gjort VUL är nu under tredje graviditeten när jag åkte in akut med buksmärtor. Annars har jag fått vänta till v.18-20.
  • Malllis

Det finns en hemlig grupp på Facebook som en del av oss hänger i. Säg gärna till om ni vill vara med. :)

• Malllis

Ni som vill vara med i gruppen, adda mig Malin Johansson (svartvit bild, glasögon) som vän så bjuder jag in er.

• Malllis

Ni som väntar på att komma med i FB-gruppen så kan det ta lite tid trots att någon har lagt till er. Det måste godkännas av administratör innan nu kommer med.

• Malllis
    Manelma skrev 2014-10-30 21:34:46 följande:
    Jag ska ha blivit tillagd igår men admin verkar inte särskilt aktiv i gruppen på FB.
    Jag ska höra mig för. Vet att hon som startade gruppen mår väldigt dåligt och inte är inne så mycket.
Svar på tråden BF Juni 2015