• Elsa83

BF Juni 2015

Jag har testat clear blues elektriska armband. Varje gång jag sätter på mig den tycker jag illamåendet försvinner. Men det kanske det skulle gjort ändå. :) men jag tyckte det var värt pengarna.

Fiiaaa skrev 2014-10-05 12:21:21 följande:

Illamåendet blir bara värre och värre. Ska inte klaga, har inte spytt än, men jag går runt med konstant åksjuka känns det som. Var in på Apoteket igår och köpte ett par sea band. Men vet inte om det hjälper...lite svårt att veta im jag sätter dem rätt också. Känns mest som att det gör lite ont på handlederna...

• Elsa83

Jag använder armbandet när jag promenerar till jobbet. Sen upplever jag att effekten håller i sig. Men som sagt. Kan bara vara så att j ag inte har så mycket illamående.

Fiiaaa skrev 2014-10-05 20:28:16 följande:

Å vad bra att få höra att det hjälper! Fick det som ett andra alternativ på Apoteket, men tänkte att jag testar med sea band först med tanke på priset. Vet inte hur jag ska kunna ha dem på mig på jobbet bara utan att få frågor om vad det är (eller att nån känner igen dem).

• Elsa83

Tycker det är jätteviktigt att man får "klaga" här, så det Behöver ni inte be om ursäkt för. Vi följs ju åt i alla upp och nedgångar. Många av oss har ju inte någon annanstans att ventilera.

Skönt att det hjälper att ni gör det. Och vi andra tänker på er och hoppas att allt blir bra för er.

JosPhi skrev 2014-10-07 22:22:50 följande:

Jo alltså, men en väldigt väldigt liten, och min kropp och min hjärna har liksom gett upp idg, och känner mig bara som världens svagaste människa.

Har varit rökfri en tid nu pga graviditeten och idag föll jag dit = hemskt dåligt samvete.

Helst skulle jag vilja "bli av med allt" så jag kan börja bearbeta och börja om på nytt, allt är så förvirrande just nu och jag vet inte hur jag ska tänka.

Ja fyfan vad det här är hemskt... En liten del av mig hoppades ju få se ett tickande hjärta på ultraljudet, istället för ett svart hål.. Ändå kan jag ju vara glad att jag "bara" är i v 9, jag kommer nog bryta ihop helt oavsett beskedet på måndag, kroppen vill slappna av nu, nu har jag mått skit psykiskt i tre veckor pga oro.

Har nog aldrig känt mig så jävla trasig som när jag låg med benen i vädret under ett vaginalt ultraljud och få höra att "det här ser ju inte bra ut". Och dessutom behöva hålla igen medans läkaren pratar om att våra kroppar fungerar helt normalt? Finns inget som känns normalt med detta helvete.

Ursäkta allt beklagande, men just nu är detta den mest förstående platsen jag har... Kram på alla er fina människor!!

• Elsa83

Tror jag länklare Denna forskningssida här tidigare som visar på att man helt bör undvika kaffe.

fof.se/tidning/2010/6/gravida-bor-undvika-koffein

Tråkigt men sant, skulle verkligen behöva piggas upp just nu...

Jadu skrev 2014-10-11 07:37:43 följande:

Halloj tjejer.

Tänkte bara höra om de här med kaffe.. Vet att man ska dra ner på koffein men jag dricker mellan 2-4 koppar om dagen, är de ok?

Drack inte kaffe när jag va grav sist så lyssnade inte va de sa om kaffe då.

• Elsa83
    Jadu skrev 2014-10-11 09:03:30 följande:

Ååh inget kaffe :o

Hur gör man då? Är ju van att dricka mitt kaffe på morgonen :o

Jag tar faktiskt en kopp te och chansar, det har ju druckits kaffe innan under graviditeter.

Men kan jag undvika det så gör jag..
  • Elsa83
    skorstenen skrev 2014-10-13 07:53:02 följande:

Jag går ner i vikt.

Gjorde det en av mina förra graviditeter men då mådde jag illa. Det gör jag inte nu. Jag är 1.75 och väger nu 66 kilo. Har gått ner 1.5 kilo på mindre än en och en halv vecka. Får inte i mig mer mat heller. Vad äter ni ungefär på en dag?

Ojjar mig nu. Men lär gå upp sen ;)

Tror inte det är någon fara, äter du inte mer än innan så går du ner i vikt eftersom sin ämnesomsättning ökat. Jag har råkat gå ner 2,5kg sen två månader tillbaka, utan att må illa.

Bara bra att inte gå upp för mkt i vikt. Men såklart ska man inte banta. Då kan massa gifter i fettet frigöras.
  • Elsa83
    VioloLaviose skrev 2014-10-13 17:25:38 följande:

Är det någon här som känner sig konstant förkyld, eller något på g som aldrig bryter ut?

Gahhh...

Ja gud ja! Varit nockad sedan onsdags! Galen förkylning. Man har tydligen ett sämre immunförsvar när man är gravid så att man inte stöter bort fostret :)
  • Elsa83
    VioloLaviose skrev 2014-10-13 19:56:43 följande:

Aha! Ja det är ju faktiskt väldigt logiskt. Men usch vad jobbigt det är, vakna med gammalt snor i hals/svalg varje morgon x( (pardon my french)

Haha min söta make körde iväg till affären för att köpa fiberhusk så vi kunde baka lussekatterna ändå, så hade dom inget kvar :(

Så nu står en saffranskladdkaka i ugnen :) :)

H haha ja min man han passar oxå upp mig, så söt!! :)

Så roligt att läsa att du börjat gråta när din man inte orkade baka ;) haha (förlåt men det lät så kul)
  • Elsa83
    stayyoung skrev 2014-10-14 07:46:03 följande:

Går in i V8 idag och jag älskar tisdagar nuförtiden. Så härligt när det går ännu en vecka ??

Jag vet jag älskar torsdagar!! ;)

MIRELLA OM jag förstått det rätt så är kroppens immunförsvar sämre nu när man är gravid så att man inte såg ja stöta bort den lilla parasiten ;) jag har dragits med en dunderförkylning den senaste veckan. Helt nockad, sängliggandes och väldans ynklig ;) börjar dock se ljuset på tunneln :)
  • Elsa83
    Kattungen skrev 2014-10-14 09:39:17 följande:

Jag undrar om det är någon mer som tvivlar på att ni är gravida?? Får det liksom inte att kännas verkligt! Är i mitten av vecka 5 och känner absolut ingenting. Och alla ultraljud mm känns så långt bort. Ett ynka gravtest är enda beviset (utebliven mens är inget ovanligt för mig som sällan haft egen ägglossning). Jag blir tokig av att inte veta om det är normalt där inne, försöker att inte tänka på det så mycket men det går inte så bra ;) please bara nåt litet symtom tack!

Jag kände samma sak, sen började jag bli orolig för att vara gravid (!) jag hade ju längtat men efter ett tag blev det lite verkligt och då kändes det så enormt stort!

Men det var nog inte förrän en vecka sedan eller så som det lite började gå upp för mig. (V8) men bara lite...

Sen pratade jag med mamma (kära mamma) och hon sa att det kan ta ända tills man börjat känna barnet sparka innan man fattar det och verkligen börjar glädjas.
Svar på tråden BF Juni 2015