• Diamant

BF Juni 2015

19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 
    24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 
    26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 
    27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 
    27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 
    28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år  
    28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 
    30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år
    30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!  
    30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 
    30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 
    30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 
    30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 
    30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 
    31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 
    31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm  
    1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 
    2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 
    3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping  
    3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm  
    3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 
    3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 
    4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 
    4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 
    4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 
    4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 
    4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås  
    4 juni: Snöfrid, första barn 32 och 37 år, Flen 
    4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund.
    5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 
    5 juni: thuram första barnet, 23 år, jämtland.
    7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 
    7 Juni: Isabel­la89, andra barnet,  
    8 juni: Lg85, första barnet, 29, Karlstadtrakten 
    11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen
  • Diamant
    Kessika skrev 2014-09-30 15:29:26 följande:
    Jag tar oxå MittVal Kvinna, men 2 tabl. per dag. Då blir det 400 mikrogram folsyra, som LMV rekommenderar, och man håller sig under 1mg A-vitamin (mer än så är tydligen inte bra för fostret).
    Jasså? 
    På Apoteket fick jag rådet att utöver MittVal Kvinna ta MittVal Folsyra för att täcka hela behovet. 
  • Diamant

Skönt att fler har samma frågor och funderingar! 
    (flytningar, sushi..) 
    Kommer ta sushi till lunch imorgon, men vegetarisk. En bra kompromiss tills jag varit på MVC hehe

Jag har haft illamående av och till sen i eftermiddags och är så trött så jag kommer gå o lägga mig nu haha! 

Någon mer som är gråtig som tusan? 
    Grät i bilen när jag hörde en fin låt på radion, och sen nu ikväll när alla överlevde i en film. (för några dagar sen grät jag till filmen Godzilla.. Ahem..) 

• Diamant
    JoyandBaby skrev 2014-09-30 23:08:56 följande:

Har inga symptom

Känner mig knappt gravid längre, glömmer bort det hela tiden.

Och jag har inskrivning 4/11 det är liksom evigheter dit

Oj vad sen inskrivning! När tog du positivt test? 

Jag tog testet i måndags och har fått tid den 13/10! 

Godmorgon tjejer! 
    Vaknade utan symtom, har nu tagit 2 klunkar kaffe och illamåendet sköljer över mig som en tsunami. Undrar hur det ska gå att få i sig frukosten? 

Även om det är supertidigt så måste jag berätta för min närmsta chef idag, har ett ganska fysiskt jobb och vill inte stå och lyfta tunga saker eller göra de farliga bitarna just nu. Eller spelar det ingen roll i såhär tidigt skede? 

Hon har dessutom sagt till mig i flera veckor nu att jag är gravid haha! Undrar hur hon kunde veta och inte jag??
    Hon kommer bli superglad iallafall och det ska bli skönt att få dela detta med någon mer än mannen.
    Önskar att man passerat den värsta osäkra tiden så man kunde berätta för familjen NU! :) 

• Diamant

Nu låter jag kanske dum, men får bara knäppa träffar när jag googlar..

Vad är KUB? Vad letar man efter och hur görs det?

• Diamant
    Lg85 skrev 2014-10-01 18:22:28 följande:
    Kombinerat ultraljud o blodprov. Man letar väl egentligen kromosomförändringar genom att mäta nackspalt och jämföra med blodprover och hamnar i en riskgrupp för att T.ex. Få ett barn m Downs
    Manelma skrev 2014-10-01 18:39:54 följande:

KUB görs med ultraljud och blodprov. Men resultatet avgörs av blodprover, resultatet på ultraljudsundersökningen och din ålder. Så ju yngre man är ju lägre riskbedömning brukar man få ju äldre ju blir risken en aning mer. Så det är verkligen en kombination av flera olika saker men bara en ungefärlig uppskattning på sannolikhet den säger inte exakt då man inte kan se det så grundligt, har man i familjen tex brukar man rekommenderas göra fostervattenprov tex.

Tack! Då förstår jag :) Svaret är alltså inte definitivt utan mer vilken risk man har vilket fortfarande lämnar det hela upp till slumpen? 

Idag är jag så satans trött och frusen! Har haft ont i magen (magknip hela dagen) och kunde knappt stänga mina arbetsbyxor på morgonen.. 
    Nu sen jag kom hem har jag vilat lite och kände nyss en skarp smärta lite snett ner till höger om naveln. Höll i sig i någon minut och kom sen som små stötar. Vad händer? Någon mer som har känt detta eller behöver jag börja oroa mig? 

Haha vad läskigt det är att göra allt detta för första gången, och bara ha mannen att diskutera med!! TUR att NI finns!! Hjärta 

• Diamant

Tack Manelma för dina kloka ord! <3

• Diamant

Har åkt på magsjuka deluxe.. :(

Vaknade vid tolv inatt och fick springa till toan (förlåt för infon!) och har fått bosätta mig där..

Ingen i omgivningen är sjuk och jag kände mig inte sjuk igår, lite svullen om magen och frusen på kvällen men det är allt! Förstår inte vad jag åkt på.

Dricker Resorb, vatten och tuggar Novalucol.

Har jätteont i magen och mår illa när jag inte ligger ner (så gå mellan soffa och badrum är väldigt jobbigt). Skulle vilja göra té men klarar det inte.

Blir man extra känslig för infektioner/virus/matförgiftning i början av grav.?

Usch mår så dåligt så jag inte vet vart jag ska ta vägen :S

• Diamant
    Manelma skrev 2014-10-02 12:12:26 följande:
    Krya på dig! Snopet att jag hade rätt om att det nog va magen som börjat spöka för dig igår. Jag vet inte man kanske blir lite känsligare, jag hade en släng av orolighet i magen igår morse men det gick över fort tack o lov. Hoppas du blir bättre snart. 
    Hehe ja du kände det på dig!

Fy fanken vad jag önskar att det gick över direkt!

Det var längesen jag var såhär sjuk. Svimmade till i hallen innan, som tur var hann jag precis lägga mig ner själv så jag slapp slå mig och vaknade direkt igen. Läskigt ändå dock :(

Mannen kommer hem om 3 timmar, tycker synd om honom att vara hemma i detta men skönt för mig att ha honom här..
  • Diamant

Har heller inga symtom!

Har visserligen haft maginfluensa/vinterkräksjukan i 2 dar nu så har inte riktigt känt något annat än magsmärtor och djup ångest så det kanske inte är så konstigt :P

Men känner verkligen inte att jag är gravid, har svårt att ta till mig det och det kom inte naturligt att berätta det för Sjukvårdsupplysningen T ex när jag ringde om min magsjuka..

Men man ska kanske vara glad att det är så, tids nog råkar man väl ut för morgonillamåendet från helvetet och går upp 30kg av sina cravings? :)

Svar på tråden BF Juni 2015