BF Juni 2015
Är det någOn fler som upplever att symptomen försvinner helt plötsligt över några timmar och sen kommer tillbaka igen? Haft jätte onte i brösten i natt och idag är smärtan helt borta
Är det någOn fler som upplever att symptomen försvinner helt plötsligt över några timmar och sen kommer tillbaka igen? Haft jätte onte i brösten i natt och idag är smärtan helt borta
Någon mer som fortfarande är svullen?
Köpte en gravidvänlig tunika idag då jag insåg att mina vanliga tajta tröjor är inget jag vill ha nu när jag är så svullen. Har några tunikor men inte tillräckligt. Känns inte värt att köpa gravid-plagg än men skadar inte att köpa sånt som funkar även som gravid :)
Det här med KUB. Hur tänker ni omkring det? Jag lutar åt att inte göra det för är inte i farozonen och är mycket nojiga lagd så tänker att det kanske stjälper mer än det hjälper att få sannolikhet på det.. Men vet inte. Kanske bättre att upptäcka eventuella allvarliga defekter tidigare än på RUL ändå. Som sagt, hur tänker ni?
Jag längtade efter illamåendet och det ångrar jag redan. Jag mår inte ens SÅ illa, mest småillamående. Har även ont i huvudet.
Vad knäpp man är egentligen som går och önskar sig symptom. Så fort de börjar visa sig så vill man att de försvinner!
Jag mår precis som vanligt, bara något ömma bröst fast det har typ avtagit. Men min BM sa idag är det är väldigt vanligt, skönt! :) Så jag har bestämt mig för att inte oroa mig och är nästan säker på att hoppa över KUB också, hur ska ni göra?
Känns som att alla gör vul hit och dit i denna tråd, förstår alla dom som haft missfall i bagaget och så att ni får göra det :) Själv är jag sjukt avis på er, för enligt mitt landsting och deras regler gör dom inga tidiga ultraljud även fast jag ringt och försökt då jag blödit till och från i över 2 veckor.. Svaret jag fick var att avvakta, kul!
Självklart lever jag ändå på hoppet och intalar mig själv att jag väntar barn och inte missfall :) Men skulle ju vara lugnande att få veta att man verkligen har något där inne..
Jag känner igen mig :) äter lergigan mot illamåendet och förra gången jag var gravid så var jag inlagd flera ggr med drop! Jag försöker främst få i mig vätska under dagen, skorpor funkar, gurka, melon oxå. Sen på kvällen försöker jag äta något middagsaktigt och det tar mig en hel dag att luska ut vad jag är sugen på :/ men det funkar! Kämpa på ?
Åh vad underbart att höra.. Jag borde också vara i typ 6+1 och det ända jag får i mig utan att spy är citrusfrukt och chokladgodisar som typ polly.. :/ Borde jag bli oroligare än vad jag är?????
Jag börjar också få svårt att få i mig mat nu :( jättejobbigt. Men tror du att det då går bra att äta godis som typ glass då? Tänker att i och med att det stod sådär i appen kanske det kan påverka bebisen negativt i och med att den håller på och går igenom ett känsligt skede nu.
Vad skönt! Tack för att du lindrat min oro lite iaf :)
Så har jag haft det med alla tre barnen, det brukar lugna sig. Jag klarade inte av minsta lilla "tomhet" i magen, och det är ju därför många går upp i vikt för man måste småäta för att inte må illa. Jag fick äta banan och mariekex mitt i natten de första månaderna :D
Usch jag har VUL om en timme och är så nervös att jag mår illa. Har haft svaga symptom eller knappt några alls senaste veckan och istället konstiga magsmärtor Tors-fre.. Så jag försöker ställa in mig på tråkigt besked men jag är så nervös ändå. Vill slippa ett MA till.
Hur gick det för dig som hade vul idag? <3
Någon mer som inget tålamod har just nu? Jag har suttit hela eftermiddagen med att sy upp gardiner och fick ett inföll att sy en matchande vimpel till. Jag har normalt inte speciellt bra tålamod men detta var utöver det normala... Det har tagit flera timmar bara för att jag fick ett vansinnesutbrott och skrek av ilska varje gång någonting hände (stack mig med nålen, tråden hoppade ur, underteåden tog slut tre gånger, trådspänningen var för hög etc etc etc) Till sist satt jag och grät och snyftade och sydde klart eländet. Herregud.
Är det så att symtomen kan gå ganska mycket upp och ner? Eller hur upplever ni det? Är det konstant. Vill så gärna inte oroa mig men det är lite svårt.