• Amie

BF Juni 2015

Mina streck va lika starka på morgonen 4+6. Testade 4 dagar i rad och det var stor skillnad på de fyra dagarna!

Har hälsosamtal om 1 vecka exakt. Ska få bokat ett tidigt VUL då också sa BM med tanke på mina två tidigar MF. Skönt att känna att de vill att man ska slippa oroa sig!

Limpan nr2 skrev 2014-10-06 12:35:48 följande:

En liten knasig fundering kanske men hur långt "gångna" var ni när strecken på graviditetstestet var lika starka? Jag är enligt uträkning i v.5(4+1) och teststrecket är kanske hälften så starkt som kontrollstrecket.

Undrar om det är "normalt". Det har iaf blivit lite starkare för varje dag som gått sen jag plussade :)

• Amie

Bor mellan Laholm och Halmstad ungefär ????

Gör UL och liknande inne i Halmstad men går hos BM på kvinnohälsan i Laholm. Har hälsosamtalet den 17:e.

TinkyWinky skrev 2014-10-06 14:32:01 följande:

Så nu har man skrivit in sig, o hon som ringde va den barnmorska ja haft de andra två graviditeterna :)

O fick henne nu med :) Så info samtal den 20 oktober, o inskrivning den 20 december.. :) Tycker det va inskrivning sent. men det kanske är så när man ej är förstföderska..

Ngn mer som är från halmstad här ? :)

• Amie

Jag är också gärna med i fb gruppom den är dold.

Vi har bara berättat för 3 vänner än sålänge :) Tänkte försöka hålla oss till jul att berätta för våra familjer, som en liten julklapp. Om vi nu lyckas att inte säga något dvs :p

• Amie

Usch vad tråkigt <3 Känner verkligen med er!

Man måste tillåta sig själv att må så jävla unket skit kasst när det händer :( Grät många gånger långt efter det hände mig.

Styrkekramar!!

JosPhi skrev 2014-10-07 17:07:11 följande:

Fick en liten blödning idag och liksom avidande värk i magen, så ringde till gyn och fick komma in direkt på ultraljud då jag är i vecka 9 (8+1).

Tyvärr "ser det inte bra ut" enligt läkaren. Antingen ligger jag 4 veckor tillbaka mot bms uträkning, annars är det en tom hinnsäck (förmodligen det första). Ska in på ultraljud igen om en vecka, ser de inte en utveckling så har jag fått missfall i vecka 5 ungefär, men kroppen har inte stött bort det som det ska.

VÄRSTA dagen i mitt liv by far. Hur går man vidare efter det här?

Vill lägga mig ner och dö.

• Amie

Håller verkligen tummarna att det inte är någon fara för er! Det behöver ju inte vara något fel även om det känns som hela världen rasar <3

lyckobubblor skrev 2014-10-08 10:47:22 följande:

Usch, är så orolig nu... Vi har försökt i två år utan att det tagit sig.

• Amie

Jag har också det. Är i vecka 6 och är tydligen ganska vanligt första veckorna då livmodern förbereder sig på att baka bebis. Men förstår dom oro, blir också helnojjig!

josefinenorman skrev 2014-10-10 01:38:12 följande:

Känner någon annan av en kraftig mensvärk? Helst då om kvällarna. Hoppas inte att det tyder på missfall för mig :(

• Amie

Tänker också på maten. Ska på ett företagsevent med jobbet nästa vecka och har precis ändrat maten hos restaurangen. Kändes jättekonstigt att säga att jag är gravid och inte fick äta varken förrätt eller huvudrätten :P Nu ska jag bara komma på en bra ursäkt till min chef varför jag äter annan mat!

eko my skrev 2014-10-10 13:33:14 följande:

halloj! jag tror jag passar in här då jag plussade igår och sitter här med halsbränna efter maten.. hallå gravid liksom!

Det blir tredje barnet  juni här om allt går som det ska. Femte graviditeten dock.. (haft två mf.. eller ett ma och ett mf), det senaste i våras. Annars har jag två underbara kids på 4 och snart 2.

Känner mig spänd och peppad att gå igenom allt igen och är nästan glad över alla symtom som dyker upp. Betyder ju att hormonerna ökar bara, bra!

Jag tänker inte höra av mig till bm innan vecka 10 eller något tycker hälsosamtalet känns överflödigt faktiskt. Bättre att ta det i samband med "riktig" inskrivning.

Typiskt nog var jag toksugen på gravid lax häromdagen men plussade precis innan lunchen.. jaha.. slängde laxen i frysen och fick ta lite keso istället.. haha

Bara jag som redan nojjar över att inte äta all mat? Jag menar, viss mat jag tänker på.. urk!  Äter hellre kall mat egentligen.. Passar även på att dricka kaffe nu innan det smakar dåligt med.. brukar alltid slå till i början.

Nej men, här är jag och jag följer gärna er på resan, hur det är går för oss! Den 11 juni eller något har jag bf enligt fl.

• Amie

Hua! Den har jag hört talas om. Låter inte som någon höjdare!! Tack för tipset :)

MaHo89 skrev 2014-10-10 16:31:06 följande:

Tänkte bara tipsa om en grej! Frukt är bra men ät inte vindruvor kvällen före/morgonen före BM, blodsockret blir väldigt högt av det! Då kan ni måsta göra glukosbelastning :/

• Amie
    Enat skrev 2014-10-12 08:40:40 följande:

Hej damer! vi har förskt bli tre sedan november 2013-alltså snart ett år. I maj åkte jag in akut pga smärtor och de upptäckte då en chokladcysta. Efter lång lång väntan kom jag äntligen in på operation i slutet på augusti. De upptäckte då också att jag har Endometrios precis som jag misstänkt. De spolade mina äggledare också där det visade sig att den ena var mycket trång. Hur som helst fick vi nu börja försöka igen då det är störst chans att man lyckas inom 6 mån efter operation. Endometriosen försvårar annars då nya cystor kan komma. Vi påbörjade också fertilitetsutredning.

Den 28 sept hade jag Äl, en månad efter operationen. Då började jag kissa blod och fick urinvägsinfektion. Hopp, tänkte jag. Fick gå på antibiotika Men tog en som är ok för gravida då jag fortfarande hoppades.

Igår BIM -1 mitt på dagen frågade jag min sambo om jag skulle ta ett test (första månaden jag kunnat hålla mig så länge). Och vet ni. Jag plussade!!! Jag vågar knappt tro det och är livrädd för MF eller utomkveds.

Tack för att du orkat läsa - ser fram emot att lära känna er damer :)

Stort grattis!!! Välkommen :)
  • Amie
    Nhv skrev 2014-10-14 11:36:58 följande:

Ingen här som tänker försöka vänta med att berätta för familjen tills på julafton? Vi är lite inne på de. Om vi nu lyckas hålla de så länge såklart ;)

Vi har berättat för våra närmsta vänner och några kollegor. Ska vänta med att berätta för familjen till jul. Vi tänkte att det va roliga julklappar :) Har UL inbokat i slutet av november så får förhoppningsvis någon bild med därifrån till små paket!
  • Amie
    Gozzan skrev 2014-10-16 00:50:06 följande:

Förlåt för sent svar. Hade inte det minsta ont utan började bara helt plötsligt blöda levrat blod mm. Har fått lämna blodprover nu och skall in på ultraljud nu kl 09 så vi får väl se vad de kommer fram till men mina hormonnivåer har minskat så det låter ju inte direkt lovande :(

Håller tummarna för dig <3
  • Amie
    kanien skrev 2014-10-17 06:35:35 följande:

Iiiihh idag ska jag åka till vås och göra ett tidigt ul för att se om det möjligtvis kan finnas två stycken i min mage då chansen är väldigt stor då vi har ca 8 tvillingpar i släkten, jag har haft kraftiga symptom (varit sjukskriven i 2,5 veckor), jag är jätte svullen över magen och jag åt äggstimulerande tabletter innan jag blev gravid! Är i v. 8 (7+2) idag. Jag blir överlycklig vilket som, men börjar oroa mig att dom inte ska hitta någonting alls?! Om 2 timmar får vi se!!

Åh vad spännande!!
  • Amie
    eko my skrev 2014-10-17 14:13:57 följande:

förresten, någon som vet om det finns något man kan ta mot illamående när man ska åka tåg. jag mår så grymt illa på tåg i vanliga fall och nu lär det inte vara bättre. I vanliga fall brukar jag ta postafen eller Calma, men bpda har lite observandum på bipacksedeln tycker jag. Någon som tycker att sådant armband hjälper? Eller vad ska man göra?

Jag köpte seaband idag mot illamåendet och tycker det har hjälpt! Har en kollega som när han såg mina handleder sa "såna har jag när jag åker tåg " tydligen det enda som hjälpt hans åksjuka. Men är säkert individuellt!
  • Amie

Idag har jag mått riktigt kasst. Massiv huvudvärk och mycket illamående hela dagen. Dessutom hugg i magen straxt efter lunch men släppte sen. Har legat på soffan nästan hela dagen men känner mig ändå helt färdig!

Jag som bara för en vecka sen var orolig för att jag inte hade så mycket symptom... Nu kom dom och det med besked! V8 (7+0)

• Amie
    Flor Mariposa skrev 2014-10-19 21:21:28 följande:

Kan någon ta bort mig från listan :'(

:(

<3
  • Amie
    Hemlig78 skrev 2014-10-20 19:05:50 följande:

Jag lämnar Er

De aprikosa flytningar jag fick igår och idag var ett MI samma dag= 8+2 :(

Usch tårarna bara sprutar :(

Lycka till alla

Gud va tråkigt :(

Tillåt dig själv att vara ledsen och håller tummarna för att det tar sig snart igen <3
  • Amie
    carolinheiner skrev 2014-10-24 07:27:10 följande:

Arbetslös utbildad kock :p praktiserar på city gross 100% sjuk hela veckan.. Ska till af idag å prata om gå ner 50%.. Mår så psykiskt dåligt :(

Asså ja tänker inte så mkt på vad ja äter å inte äter.. Ja dricker kaffe snaskar i mig onödiga grejor.. Varför vara så orolig? De e ju inte förrän v 11 eller vad de va som moderkakan helt tar över näringen till fostret.. Dessutom äter man inte ordentligt så är de du som tar stryk innan bebisen/fostret/embryot tar stryk.. Då den tar den näringen den behöver av dig.. Så har ja uppfattat de rätt så mår du bra så mår fostret bra.. Ja tycker inte ni ska oroa er så mkt.. Är ni sugna på glass ät glass.. :) ja äter piggelin dagligen å bm sa att de va inga problem.. Inte jätte bra med tanke på min övervikt men de e inte livsfarligt :)

Hade jag kunnat äta hade de varit jätteskönt. Men bara tanken på mat får det att vända sig i hela kroppen! Vansinnigt jobbigt att känna sig konstant hungrig men oförmögen att äta något.. :( Piggelin är min räddning! Det enda som får illamåendet att dämpas för en liten stund!!

Kaffe har jag däremot slutat med helt pga den ökade risken för tidiga MF som koffeinet innebär.
  • Amie
    Sommarbarn2015 skrev 2014-10-24 13:22:56 följande:

Var på inskrivning i onsdags å ledsen för att jag inte fick göra ett vul.

Hade så gärna velat se hjätat slå. Får snällt vänta till vecka 18 då ultraljus är inbok =(

Har ni fått göra vul på eran inskrivning?

Har inskrivning och UL bokat men separat. Erbjuds inte vanligtvis vad jag vet utan ska vara någon speciell anledning. Annars är första UL vid v18. Iaf häromkring i Halland.
Svar på tråden BF Juni 2015