Inlägg från: Fläderpärlan |Visa alla inlägg
  • Fläderpärlan

BF Juni 2015

Så roligt grattis, jag ska också på vul v.44, är väl då i vecka 8 (7+2) tror jag, vet du hur vanligt det är att hjärtat inte slår, är det det som kallas missed abortion, jag är jätterädd för att hjärtat inte ska slå, kan inte riktigt tro på den här graviditeten förändring efter ultraljudet... Grattis igen!

Hemlig78 skrev 2014-10-13 10:08:26 följande:

Nu har jag varit på VUL.

Trodde att jag låg i v 7+6 <-> 8+0 eftersom det var så det var beräknat från ägginstoppningen (IVF), men embryot var bara i v 7+3 <-> 7+4 = 3 -> 4 dagar yngre.

Hjärtat slog vilket var skönt.

Man är glad och lite orolig att det inte var exakt.

Vad tror ni?

• Fläderpärlan

Jag använde mig av denna www.familjeliv.se/pregnancy/calculator när jag räknade ut vilken vecka jag var i, eftersom jag har gjort ett fet så vet jag när jag hade ägglossning och det borde du också veta,i uträknaren kan du kryssa i att den ska räkna ut vilken vecka du är i utifrån din senaste ägglossning (äggplock borde det bli för dig va?)

• Fläderpärlan

Jag har en konstig fråga... Inatt kände jag hur det liksom stack till i underlivet, jag vaknade liksom till av det och trodde nästan att jag har påväg att kissa på mig, så jag gick på toaletten och kissade... Jag var och simmade igår och jg vet av gamla erfarenheter att man har lätt att få urinvägsinfektion efterb badhus besök (iallafall fall jag) vad tror ni? Har ni känt detta?

• Fläderpärlan

Jag känner samma sak då detta är en ivf-graviditet och vi har kämpat länge... Just nu känns det som att jag väntar missfall och inte barn, hemskt men sant :(

Frallanz skrev 2014-10-17 08:08:44 följande:

Hej tjejer!

Finns det nån där ute som också precis plussat, som känner sig nedstämd, ledsen osv?

Jag är jätteglad över att vi ska få vår första knodd, men känner mig så ledsen och rädd :(

Skriv gärna ett privat meddelande till mig om du i samma sits finns där.

Kram på er och stort grattis till bebisarna!

• Fläderpärlan

Jag går idag in i vecka 7, det enda jag känner av är ömma bröst. Tyckte även att jag kände av betalkanaler i munnen i morse men thats it! Känner inte av så mycket i magen längre som jag gjorde i början :/ Någon annan som är i samma vecka som jag och kan beskriva symptom?

• Fläderpärlan

Hej! Skönt att se att det är fler som är gravida via ivf. Beklagar ditt tidigare MA, jag är jätteorolig över att inte se ett tickande hjärta på ultrljdet i vecka 8. Kände du några symptom på MA? Stort lycka till nu!

Lokattis skrev 2014-10-20 15:49:38 följande:

Hej!

Jag är gravid med vårt första barn, bf 7 juni. Vi är 37 år och har försökt bli med barn i snart 4 år, inklusive försök med inseminationer och IVF. Vi lyckades via IVF redan i våras men tyvärr så slutade det i MA i v. 12 då. Men nu tog det sig igen, på andra IVF-försöket så nu håller vi tummarna!

Jag mår konstant illa, har ömma bröst och är såååååå trött. Det verkar jag inte vara ensam om, märker jag när jag läser era inlägg.

Kram på er!

• Fläderpärlan

Okej, usch så hemskt! Jag är verkligen livrädd för ett MA :( vet du hur stor risken är för det? Ok, jag ska dit den 27:e :) då är vi kanske ungefär lika långt i graviditeten? Jag är i vecka 7 (6+1) idag :) var är du?

Lokattis skrev 2014-10-20 16:35:58 följande:

Fläderpärlan: Såhär i efterhand så hade nog vissa av symtomen försvunnit, men så skulle det ju kunna vara ändå i v 11-12. Det är ju många som säger att spökveckorna börjar då... Men, det som startade det hela för mig var en liten blodig flytning. Och då hade vi ju ändå sett hjärtat i v 9, men det hade stannat en vecka senare.

När ska du på VUL? Vi ska om en vecka, den 28:e.

• Fläderpärlan

Förresten du skrev att det hela startade med en blodig flytning, blödde du alltså ut fostret på naturlig väg eller fick du då komma in på ett till ul och såg då att det hade dött några veckor tidigare? Förlåt om jag är lite trög ;) vilka symptom var det som försvann?

Fläderpärlan skrev 2014-10-20 17:04:33 följande:

Okej, usch så hemskt! Jag är verkligen livrädd för ett MA :( vet du hur stor risken är för det? Ok, jag ska dit den 27:e :) då är vi kanske ungefär lika långt i graviditeten? Jag är i vecka 7 (6+1) idag :) var är du?

• Fläderpärlan

Man borde inte läsa så mycket egentligen! Jag har dock väldigt svårt att vara positiv och tror alltid det värsta ( tror att det ska bli lättare då och att jag ska bli mindre besviken eller ledsen, men vet att det inte skulle vara så ) efter att ha kämpat i tre år så är det för bra för att vara sant om det skulle gå bra vid första graviditeten... Jag hoppas att vårt problem låg i att vi inte kunde bli gravida på egen hand då vi fick göra icsi. Hoppas hoppas att det går bra för alla oss och att vi slipper MA!!

avenell skrev 2014-10-20 17:19:57 följande:

Jag är också jätterädd för MA. Jag undrar också hur stor sannolikheten för det är. Jag är läst på flera ställen att det är väldigt ovanligt och att endast 1% av alla graviditeter slutar med MA. När man läser här i forumet så verkar det finnas många som har haft MA. Då kan det ju inte vara så himla ovanligt... eller?

• Fläderpärlan

Är det kört? Molvärk från och till idag, slemmig blodblandad flytning nyss. Är i vecka 7 (6+2)

Snälla :( :(

• Fläderpärlan

Vi hade det i lördags men det är ju ett tag sedan, jag funderar på om man kan få en liren blödning för att livmodern växer, någon som vet? :/

Gummsan skrev 2014-10-21 22:29:20 följande:

Har ni haft sex kan det bero på det då man har sköra slemhinnor <3

• Fläderpärlan

Hur mycket blödde du?

hemligönskan skrev 2014-10-22 00:26:00 följande:

Japp det kan man få! Frågade min bm för jag har också haft blödningar

.

• Fläderpärlan

Jag fick och lite blod på papperet igår och även imorse... Nu kommer det bruna slemmiga flytningar. Jag tycker symptomen har avtagit och inser nog att det är kört ;(

ÄlskarMina skrev 2014-10-22 08:07:21 följande:

Fick en liten blödning igår runt kl.16. Blev jätteledsen och tänkte att nu kommer ett missfall. Men det har inte kommit sen dess. Idag ytterst lite utspätt blod när jag torkar mig. Imorgon är det vul igen. Blir en upplevelse tror jag. :'(

• Fläderpärlan

Jag ska på en kontroll på måndag men ska höra med ivfkliniken om jag får komma innan helgen istället... Jo men jag känner fortfarande som mensvärk... Jag har aldrig varit gravid innan eller varit med om ett missfall men det kanske är ett långdraget missfall eller borde blödningen satt igång ganska direkt eller snart efteråt?

Edde skrev 2014-10-22 09:19:00 följande:

Fast du, vad jag förstått så är brunaktiga flytningar ett tecken på att blödningen har slutat, det bruna är ju torkade blodrester. Det behöver inte vara kört! Att symtomen avtar är mig veterligen inget ovanligt heller.

Jag vet så klart inte, men jag håller tummarna för dig! Är du på väg på kontroll inom en snar framtid?

• Fläderpärlan

<3

ÄlskarMina skrev 2014-10-22 09:15:56 följande:

Jag håller tummarna åt oss att det ändå är okej. <3

Hoppet är det sista som lämnar en ju. Går mellan hopp och förtvivlan här hemma med.. Kram!

• Fläderpärlan

Det rinner blod ur mig och det krampar så ja, det måste vara ett missfall :(

ÄlskarMina skrev 2014-10-22 11:55:34 följande:

Nä! är det missfall, konstaterat?

Jag får snällt vänta till imorgon bitti för min vul-tid. Har blött lite nu ju igen..

Svar på tråden BF Juni 2015