• Pyret 85

BF Juni 2015

Fy vilket illamående jag har. Har kräkt två gånger idag. Hoppas inte det blir som med sonen. Då kräkte jag varje dag flera gånger från v.7 till förlossning i v. 38.

• Pyret 85
    ÄlskarMina skrev 2014-10-23 09:19:26 följande:

08.35 Mår så illa av både grav.hormoner och nervositet.. Ställer in mig på missfall men hoppas på ett mirakel! vul strax! Skakar...

Update: fostret lever men är 6+2 idag. Hjärtat pumpade på bra! Alltså en felberäkning av grav.längden! Blödningen beror förmodligen på att jag har svamp. Så nu ska jag behandla med pevaryl.

Lycklig idag!

Åh vilken lycka! vad härligt!!
  • Pyret 85
    MakeitHappen skrev 2014-10-24 07:42:42 följande:
    Jag jobbar med på förskola :)   Än så länge (ta i trä) har jag inte mått illa på jobbet, menar de kan ju hända det kommer en arom då o då haha. hur har du klarat dig från det? :)
    Jag har ju mått väldigt illa de sista 2 dagarna och då även på jobbet. Har inte behövt springa och kräka där ännu utan bara behövt det hemma. Än så länge är jag inte känslig för lukter eller så. hoppas jag klarar mig från det. Ska dock berätta för mina närmsta kollegor på måndag tänkte jag eftersom jag mår så illa och lätt blir yr och måste sätta mig. Annars lär dom undra.
  • Pyret 85

Såhär såg mina stickor ut idag på BIM. Nu ser man även på gravidkollens.

• Pyret 85
    Asiela skrev 2014-10-25 08:24:09 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här om det är ok? :) jag och min sambo fick i april veta att vi inte kan få barn naturligt och i slutet av september började jag hormonbehandlingen för IVF försök. Jag åt i 2 v tabletter för att få igång mensen (är otroligt oregelbunden) och i 2 veckor nedreglerade jag med nässpray. 3 dagar innan jag skulle börja med sprutor hade mensen fortfarande inte kommit. Jag ringde min läkare som bad mig ta ett test. Jag va gravid! Tog 4 test för att vara säker. Undersökning i torsdags visade att jag va i v9 :) jag har haft många symptom med de trodde jag ju naturligtvis berodde på hormonbehandlingen. Bf är 3 juni :)

Välkommen! åh vad kul att höra såna berättelser.
  • Pyret 85
    cher82 skrev 2014-10-25 08:48:07 följande:

Hoppar också gärna in här.
    Plussade i morse efter 17:e försöket! :)
    BF enligt FL:s uträkning borde vara 29 juni!
    Har en son som är född 2012.

Grattis och välkommen!
  • Pyret 85
    Isabella89 skrev 2014-10-25 17:57:41 följande:

Förra graviditeten kräktes jag dagligen mellan v7 och v18 med ett uppehåll på ca två veckor v12-14. Kräktes för det mesta före frukost på slutet. Men mådde inte så illa ändå. Är värre som nu, att må illa och känna att det står upp i halsen men det kommer inget.

Inatt drömde jag att jag kände en fot sparka på höger sida i magen. Drömmer aldrig lika mycket som när jag är gravid :)

Jag kräktes från v. 7ca och fram till förlossning. Men led inte speciellt mkt av det. Mådde illa, gick och kräkte sen va det bra med det liksom. Värre att ha ett konstant illamående och liksom inte kunna kräka bort det.
  • Pyret 85
    Isabella89 skrev 2014-10-25 18:11:08 följande:

Ja, precis! Var så skönt. Känns konstigt att säga att det var skönt att kräkas men då var det så :)

Kunde äta direkt efter också. Nu är det väldigt få saker som funkar att äta istället. Hoppas det inte håller i sig lika länge som sist...

Ja ibland behövde jag kräka under måltiderna men kunde gå tillbaka och äta direkt efter igen  
  • Pyret 85
    Milie skrev 2014-10-26 10:14:56 följande:
    Haha, åh. Vilken sjuk och hemsk dröm. Jag drömmer vanligtvis långa, komplicerade drömmar men har inte haft en enda sen jag blev gravid.

Sen en fråga till er alla.. Glukosbelastning. Jag trodde det var något BM tog ställning till först efter att ha sett resultatet från minst ett blodsockerprov. Är det vanligt att få det inbokat bara för att man är överviktig? Visst att risken för graviditetsdiabetes är högre för överviktiga, men ETT prov var väl det minsta jag förväntat mig.
    Där jag bor gör alla glukosbelastning.
  • Pyret 85
    Haggstrom skrev 2014-10-26 08:19:00 följande:

Hej tänkte kolla om man kunde hänga på här. Fick ett plus helt oplanerat efter en längre tids sjukdom. Bf 13juni.

Välkommen!
Svar på tråden BF Juni 2015