-
Taaack!!! :DAiiia skrev 2014-10-17 07:36:33 följande:Jag skulle tolka det som positivt :) så jag säger grattis :D -
jag har en fråga ang sötningsmedel. hur resonerar ni gällande diverse sötningsmedel typ sprite zero (försöker undvika cola/koffein, det räcker med mitt kaffe) lågkalorisylt från önos, steviaketchup osv?? har massa sådana produkter hemma då jag ätit lchf innan jag blev gravid, har dessutom steviadroppar, sukrin melis, sukrin gold och sötströ som jag haft till bakning. helt förbjudet nu?
-
jaså du också?Lg85 skrev 2014-10-17 14:25:59 följande:Kul med en lchfare till. Slutat helt m lchf nu? Äter kolhydrater mer liberalt men vill inte ge efter för sockertjuven helt. Bm hade inga invändningar mot att jag fortsatte m lchf.
Angående sötningsmedel så verkar de vara ok, även stevia produkterna.
Dock innehåller lightläskerna ofta en fenylalaninkälla och den är inte bra
Jag har inte vågat mig på pasta och bröd. ska försöka hålla mig borta från mjölet. Potatis, ris och bulgur/quinoa äter jag nu. och med det minskat på fettet. mycket fett + kolhydrater=ingen bra kombo för min vikt. Hade ju vart gött att kunna baka under graviditeten utan en massa socker. bakar mest med mandelmjöl, kokosmjöl, pofiber och fiberhusk. -

Nu behöver jag inte undra längre om mina billiga gravtester funkade :D -
Ja jag var ordentligt orolig efter alla klagomål på de testerna.
Jag firar just nu med en gikladdkaka mer än lchf. Gjord på kokossocker.
Jag gjorde i midsommar en gräddtårta med en tårtbotten som var såååå god. Och lchf! Och alla älskade den. Det är "Jills" rabarberkaka fast utan rabarberna. Testa den nån gång.
Lg85 skrev 2014-10-17 16:10:31 följande:Så där gjorde jag mä när nån sa att testlagret kunde va falskt positivt. Först då jag fatta jag var gravid :-P eller ville tro på det.
Jag kommer fortsätta baka som innan. Är "bakoman" när de kommer till mjöl å socker oxå men äter aldrig. Står just nu en icke lchfig tårtbotten i ugnen till helgens födelsedagskalas. Ska fixa några lchfkladdkakor sen.
-
Jag har också FB 27/6 :)
Gummsan skrev 2014-10-17 16:37:17 följande:BF 27/6 här får man hoppa in?
-
Bf :)
Paulas mamma skrev 2014-10-17 18:05:47 följande:Jag har också FB 27/6 :)
-
Jag mår ganska bra. Är trött på kvällen och väldigt morgonpigg. Inte fått nån cravings än. Blir hungrig oftare bars. Jag är också ganska platt på morgonen men ju längre dagen går desto svullnare blir jag. Sen tror jag att jag får samma helvete som för 12 år sen när jag väntade min dotter, nästäppa. Fast jag hade det i den grad att det kändes som en jätteförkylning/allergichock varje dag i nästan 9 månader. Rinner/kliar i näsa och ögon och nyser hela tiden. Hoppas hoppas att jag bars är förkyld på riktigt nu och att det går över för det var verkligen ett helvete.
humlesurr skrev 2014-10-18 00:08:02 följande:Hur mår ni alla?
Själv är jag så fruktansvärt trött... Och allt luktar så mycket! Det är verkligen fantastiskt hur allt förändras... Det absolut godaste i hela världen idag var tydligen dotterns "torskgryta med något jox", en barnmatsburk. I vanliga fall brukar jag tycka att det mesta i barnmatsväg, och särskilt mycket av fisken, är vidrigt men nu var det så sjukt gott...
Är det fler förresten som blivit jättesvullna? På morgonen är jag nästan platt (förutom den där fina extrahuden efter förra <3 <3) men nu på kvällen har jag en stor mage. Det är ju bara tarmar och så, men fasiken vilken skillnad egentligen!
En gravid kropp beter sig verkligen konstigt.
-
Vi har berättar för min mamma och min svärmor. Jag jobbar med mamma så hon bör veta ifall jag mår dåligt och så jag inte behöver göra alla tunga jobb. Svärmor fick veta igår då jag och fästmannen firade hennes födelsedag ute med bowling. Jag beställde en alkoholfri öl i smyg och vi började spela. Vi märkte att hon reagerade snabbt på vinet så vi berättade det ganska snabbt ;) vi hade köpt en bok i present "farmors bok" och först skrattade hon bara lite för de brukar skämta på hennes jobb om att hennes kollega ska bli pappaoch hon Är hans "låtsasmamma" och ska bli "låtsasfarmor". Men efter några sekunders skratt stelnade hon till med världens största ögon å sa: Näääää?! Och hon började storgrina kramade oss om vartannat länge innan vi kunde gå tillbaka till spelet. Heeeela kvällen pratade hon om bäbisar och att hon äntligen ska bli farmor. En riktigt lyckad kväll och enligt henne den bästa födelsedagen någonsin :)
-
Många inlägg på raken känner jag. :) hur gör ni med syskon? När berättar ni? Ni som har lite äldre barn, berättar ni tidigt? Min dotter är 12 år snart och är här varannan vecka. På måndag kommer hon hit igen. Hon kommer fatta direkt att något inte är som vanligt. Innan tränade jag varje dag, räknade allt jag åt, åt aldrig onyttigt. Jag kommer fortfarande träna sålänge jag mår bra och orkar men det kommer inte bli varje dag, jag räknar inte längre på vad jag äter, kommer säkert äta onyttigt. Kommer antagligen må illa på morgonen då hon gör sig iordning till skolan. Hela min mobil/iPad är fulla med bäbis/graviditetsgrejer och vi håller inte våra mobiler hemliga här så hon spelar ofta på min mobil. Jag kommer aldrig kunna dölja detta för henne, hon är riktigt smart och märker alltid om nåt är annorlunda. Så vi funderar på att berätta för henne tidigt. Skulle detta skita sig och sluta med missfall så är hon ändå ganska gammal att kunna förstå det. Detta kanske också blir ett bra tillfälle att prata om blommor och bin samtidigt (mår lite dåligt av bara tanken ) :)
Tänker jag fel? Hur hade ni gjort?